Přeposlat Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu?

23.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Zontes 310 R je pravděpodobně nejlepší ryze čínský motocykl dneška a za velmi příjemné peníze toho umí nabídnout opravdu hodně. Kvalitou a zpracováním se dá srovnat i se slovutnější konkurencí z Japonska či Evropy, má povedený, točivý motor, velmi schopný podvozek a vzhledem k ceně perfektní výbavu.

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu?

Motor
O pohon tohoto agresivně tvarovaného naháče se stará motor, který se k němu dokonale hodí jak po stránce výkonu, tak po stránce projevu. V rámu má své místo kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 312cc, který disponuje kompresním poměrem 12.5:1 a čtyřventilovým rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 26 kW (35 koní) při 9500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 30 Nm při 7500 ot/min. Pro velmi svižné rozpohybování tohoto lehkonohého naháče to naprosto bez problémů stačí a tento jednoválec má takový správně rošťácký charakter, stejně jako celý stroj. V nízkých otáčkách to není žádný velký divočák a moc se mu nechce, ale s rostoucími otáčkami roste i chuť se točit a od středních otáček motor letí dál a dál jako smyslů zbavený. Je to opravdu nesmírně točivý motor, jeden z nejtočivějších v této kategorii a na hranici 9000 ot/min, kdy zasáhne omezovač, se dostanete jako nic. Ve vyšších otáčkách si užijete také bleskové reakce na přidání plynu, parádní zvukový doprovod a poměrně výbušný charakter. Zátah je příjemně lineární a pochvalu si zaslouží i perfektní plyn, u kterého se nedostaví cukání či podobné nedostatky ani při nízkých rychlostech. Míra vibrací je velmi nízká a ty, které se dostaví, jsou ty příjemné a potrhující celkový charakter stroje. Maximální rychlost se může vyšplhat až na hranici 150 km/h a převodovka je klasicky šestirychlostní.

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu

Jízda a ovladatelnost
Tuto mašinu můžou sedlat i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a je tedy jako stvořená pro méně zkušené, začínající řidiče. A i ti se na ní budou po prvním usednutí cítit jako doma. Všechno je totiž dobře přístupné, hezky po ruce, řídítka jsou v dobré pozici a všechny ovládací prvky jdou zlehka. Hlavním plusem této mašiny je její nízká hmotnost čítající pouhých 145 kg (s prázdnou nádrží), takže manévrování v nízkých rychlostech je nesmírně snadné a zvládne to opravdu každý. Tento naháč se tedy velmi dobře cítí ve městě, kde zvládne kličkování v hustém provozu poměrně suverénně a díky nízké hmotnosti působí velmi obratně a svižně. Nejlépe se ale cítí na klasické okresce plné zatáček, kde vynikne jeho ochota měnit směr a potěší i velmi čitelným projevem. Nechá se ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky, řízení je dostatečně přesné a míra stability velmi dobrá. Problémy nejsou ani s komfortem jízdy, takže co se týče podvozku, Zontes 310 R je na tom opravdu dobře. Posed za řídítky je vcelku povedený a jezdec je sice nakloněný o trochu víc vpředu, než bývá u podobných strojů zvykem, ale nepříjemné to není a problémy na tomto stroji nebudou mít ani vyšší jedinci. Podvozek je postavený na 37 mm USD vidlici vpředu a vzadu najdeme hliníkovou kyvnou vidlici a jeden tlumič, přičemž ani přední, ani zadní odpružení není stavitelné. Brzdy jsou kotoučové (kotouče mají průměr 260 mm vpředu a 210 mm vzadu) a jejich výkon k ráznému zastavení tohoto stroje bez problémů stačí.

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu

Výbava
Výbava je možná nejzajímavější věcí tohoto stroje a to, kolik toho umí Zontes 310 R za relativně skromné peníze nabídnout, je vskutku úctyhodné. O lepší bezpečnost se stará brzdný systém ABS (Bosch 9.1M) a motocykl dokonce nabídne i dva jízdní režimy s označením Eco a Sport. Osvětlení je kompletně LED, hezké páčky brzdy a spojky vyvedené v bronzové barvě jsou stavitelné, palubní deska je kompletně digitální a součástí výbavy je i bezklíčové startování a elektronicky ovládané víčko nádrže. Zmínit bychom pak měli i USB port, který poslouží třeba k nabití telefonu. Je toho opravdu hodně a na chvíli se zastavíme u digitální palubní desky, který je sice jednoduchá, ale účelná. Před řidičem umístěný displej nabízí přímočarou grafiku, je přehledný a umí zobrazit jak otáčky, tak rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry a neschází ani údaj o stavu paliva v nádrži. Ta zvládne pojmout 15 litrů paliva a spotřeba se většinou pohybuje okolo 4 litrů na 100 km, takže dojezd na jedno natankování je výborný a není problém dostat se přes 350 km. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2034 x 1096 x 755 mm, rozvor kol čítá 1390 mm a sedlo je umístěno ve výšce 795 mm. Krásná litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu

Kvalita a spolehlivost
Zontes 310 R je sice ryze čínskou mašinou, ale vyrobenou jako evropská či japonská konkurence. Zpracování je opravdu velmi dobré, použité materiály kvalitní, komponenty značkové a slícování všech dílů bezproblémové. Pochválit musíme i výrazný design vyvedený trochu ve stylu řady Z od Kawasaki a za zmínku stojí také zadní kyvka s držákem registrační značky, která vypadá, jako by vypadla z oka Ducati Diavel. Důležité je, že pocitově tento stroj nepůsobí lacině a klidně by mohl nést logo Hondy, KTM nebo třeba Yamahy. Spolehlivost je s otazníkem, protože se pořád jedná o poměrně nový motocykl, ale motor by měl být bezproblémový a konstrukčně je to vcelku jednoduchá mašina. A cena? Na našem trhu se dá Zontes 310 R koupit za 109 900 Kč s DPH, což je v této kategorii opravu bezkonkurenční nabídka.

Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu

Verdikt
Zontes 310 R je pravděpodobně nejlepší ryze čínský motocykl dneška a za velmi příjemné peníze toho umí nabídnout opravdu hodně. Kvalitou a zpracováním se dá srovnat i se slovutnější konkurencí z Japonska či Evropy, má povedený, točivý motor, velmi schopný podvozek a vzhledem k ceně perfektní výbavu. Je nesmírně snadné a zároveň zábavné ho řídit, takže je to ideální stroj i pro začínající jedince a potěší také výbornou ergonomií. Pochvalu si pak určitě zaslouží také povedený design vyvedený v poměrně agresivním duchu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Zontes 310 R: Nejlepší čínská mašina na trhu?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.