Přeposlat Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

21.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Fantic Caballero 500 Rally je parádní offroad retro scrambler, který vyniká svou lehkostí, přímočarostí a fantastickým stylingem. Jedná se o jeden z nejhezčích strojů ve své třídě, je dobře vybavený, je zábava ho řídit v terénu i mimo něj a navíc je dostupný za opravdu zajímavou cenu.

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

Motor
Zadní kolo tohoto retro scrambleru pohání robustní a velmi schopný kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 449cc. Tento čtyřtaktní motor pochází z produkce čínského koncernu Zongshen a je to vskutku povedená jednotka, která v kombinaci s lehkou spojkou a čitelným projevem vytváří velmi příjemné pracovní prostředí. Nejvyšší výkon tohoto jednoválce je 40 koní při 7500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 43 Nm při 6000 ot/min, což pro svižné rozhýbání této mašiny bez jakýchkoliv pochybností v pohodě stačí. Motor nabízí příjemně lineární, čitelný projev a dobře se sbírá už z nízkých otáček, díky čemuž se s ním poměrně snadno jezdí i v terénu, k čemuž je ostatně už dle označení tento scrambler tak nějak předurčený. Budete zkrátka pořád vědět, co očekávat a nestane se, že by se dostavilo nějaké neočekávané a nepříjemné škubání či přemíra vibrací. Ty zde sice jsou, ale nejsou nijak zvlášť výrazné a víceméně jenom dotváří charakter motoru. Ani na klasické silnici se tento jednoválec neztratí, protože disponuje bleskovou odezvou na přidání plynu, ochotně se nechá prohnat až do nejvyšších otáček a díky ideálnímu výkonu není problém ho využít všechen. Můžete za to zkrátka pořádně vzít a nemusíte se bát ztráty kontroly v důsledku až příliš vysokého přívalu výkonu. Pochválit pak určitě musíme i poměrně výrazný zvukový projev. Maximální rychlost této mašiny může přesáhnout 160 km/h a přesná převodovka s lehkou spojkou má šest rychlostních stupňů.

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

Jízda a ovladatelnost
Už dle označení tohoto motocyklu je evidentní, že výrobce ho cílí i pro jízdu mimo klasické silnice a v terénu se Caballero Rally 500 cítí opravdu dobře. Díky odpružení s vysokým zdvihem a offroad pneumatikám s hrubým vzorem se nemusíte zaleknout ani náročnějšího terénu, kde bude mít řidič nad strojem velmi dobrou kontrolu za jakékoliv situace. I když je to kompaktní stroj, je na něm dostatek místa i pro vyšší jedince a přední vidlice se umí při jízdě v terénu ,,ponořit“ opravdu hluboko, takže ,,na stojáka“ ve stupačkách nebudou mít problémy naopak ani menší řidiči. Pozice za řidítky je jinak vcelku přirozená, pohodlná a řízení je na klasických silnicích dostatečně přesné a komunikativní. Kvůli offroad pneumatikám není stabilita a přilnavost na okreskách úplně dokonalá, ale podvozek tohoto stroje je poměrně schopný a macatá,43 mm přední vidlice toho zvládne opravdu hodně, takže jízda je pořád příjemně předvídatelná a čitelná. Víceúčelové pneumatiky Pirelli Scorpion STR, jaké najdeme na civilnějším modelu Scrambler, by jízdě na silnici určitě prospěly, ale na druhou stranu, v terénu by to nebylo ono. Jak jsme se již zmínili, přední vidlice má průměr 43 mm, zdvih předního odpružení je 200 mm a vzadu najdeme tlumič Fantic FRS se stejným zdvihem. Jak přední, tak zadní odpružení je stavitelné a umožňuje nastavení komprese a odskoku vpředu a předpětí a komprese vzadu. Brzdy jsou kotoučové (320 mm vpředu a 230 mm vzadu), dobře se dávkují a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

Výbava
Výbava není vůbec špatná, a ačkoliv by tento model mohl působit jako model Scrambler na chůdách, úplně tomu tak není. Má o 50 mm vyšší zdvih odpružení, které je navíc stavitelné, jiná řidítka, ochranu chladiče i předního světlometu či hliníkovou kyvku (Scrambler ji má ocelovou). Některá výbava ale samozřejmě zůstala stejná a máme na mysli třeba výfuk s karbonovým chráničem nohou od společnosti Arrow, krásná vyplétaná kola či brzdy ByBre. Ve výbavě pak samozřejmě neschází ani brzdný systém ABS (dvoukanálový Continetnal) s možností vypnutí. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem má své místo poměrně malý, monochromatický displej s dvojicí tlačítek po stranách. Tento displej umí zobrazit aktuální rychlost, otáčky, čas a ujeté kilometry (celkové i aktuální). Ukazatel stavu paliva schází a na jeho nedostatek poukáže dioda v levé spodní části, tedy hladové oko. Na délku tato mašina měří 2080 mm, rozvor náprav čítá 1425 mm a sedlo je umístěno ve výšce 860 mm. Suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 150 kg a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý. Přední kolo má průměr 19 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 110/80 a vzadu najdeme kombinaci 17 palcového kola a pneumatiky o rozměru 140/80.

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je velmi slušná, a i když na špičkové mašiny v této třídě nedosáhne, ostudu určitě neudělá. Vzhledem k ceně si není co do konstrukce či slícování na co stěžovat, použité materiály jsou kvalitní a komponenty také. Žádné problémy by pak neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, jedná se o poměrně jednoduchý stroj a řada Caballero 500 je prozatím brána jako spolehlivá a prostá výraznějších problémů. Povedl se i design, který je sice retro, ale ne přehnaně retro a Caballero 500 Rally je taková stylovka, za kterou se každý otočí. Co se týče ceny, tento stroj se dá na našem trhu pořídit za 194 900 Kč s DPH, což z něj dělá naprosto skvělou koupi a drtivá většina konkurence je podstatně dražší.

Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler

Verdikt
Fantic Caballero 500 Rally je parádní offroad retro scrambler, který vyniká svou lehkostí, přímočarostí a fantastickým stylingem. Jedná se o jeden z nejhezčích strojů ve své třídě, je dobře vybavený, je zábava ho řídit v terénu i mimo něj a navíc je dostupný za opravdu zajímavou cenu. Motor má výkonu tak akorát a víc ho určitě není třeba, protože u tohoto typu mašin, které dokážou zaujmout už ve velmi nízkých rychlostech, je mnohem důležitější nízká hmotnost a hravost. Podvozek je velmi schopný, což platí i pro brzdy a žádné zásadnější výtky nemáme ani ke zpracování.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fantic Caballero 500 Rally: Stylový a i v terénu schopný scrambler


počet příspěvků: 1

brum

25.08.2019 v 12:05

200tkč za 450tku skvělá cena? Dobrý vtip.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.