Přeposlat Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

19.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yuki 125i Max je povedený maxiskútr, který boduje hlavně poměrem cena / výkon. V tomto ohledu opravdu nemá konkurenci a takto velký, praktický a hezky vypadající skútr prostě u konkurence za podobnou cenu neseženete.

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

Motor
Maxiskútr Yuki 125i Max pohání čtyřtaktní jednoválcový motor o zdvihovém objemu125cc, který disponuje OHC rozvodem a vzduchovým chlazením. Motor plní aktuální emisní normu Euro 4 a co se týče výkonů, není to žádná velká sláva. Na zadní kolo proudí 6.5 kW (necelých 9 koní) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 8.5 Nm, který je k dispozici při 6500 ot/min. Na takto velký skútr to opravdu není nic moc a konkurence, třeba Honda Forza 125, nabídne výkon podstatně vyšší (ale za podstatně větší peníze). Motor působí takovým vlažným, utahaným a rozvážným dojmem, do otáček se mu moc nechce a reakce na přidání plynu jsou takové nijaké. Dynamika je prostě podprůměrná, a to dokonce i ve městě. Zapomeňte na nějaké raketové starty od semaforů, kdy za sebou necháte drtivou většinu účastníku silničního provozu, s tímto skútrem budete rádi, když s ostatními udržíte krok. Zrychlování je tedy velmi, velmi pozvolné a tento skútr tedy působí opravdu rozvážným, pohodovým dojmem a naučí vás nikam nespěchat. Psaná maximální rychlost je 85 km/h, nicméně dá se dostat i výš a s trochou trpělivosti, větru v zádech a klesáním lze přesáhnout i 100 km/h. Takové maximum, kdy je jízda ještě relativně pohodlná a příjemná, je ale klasických 90 km/h, takže na okresce se úplně neztratíte. Za zmínku určitě stojí fakt, že motor jde nastartovat jak elektricky, tak pomocí startovací páky, takže hezky postaru nohou. Převodovka je pak zastoupena variátorem.

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto velkého skútru jsou dobré a vezou se na stejné vlně, jako motor, takže hlavně žádný spěch. Tohle není sportovní skútr a ambice na nějaké bláznění na klikatých okreskách utne stejně už nepříliš potentní motor, takže pohodový podvozek je tu zcela správně. Zatáčky mu samozřejmě nevadí, nabídne i velmi dobrou stabilitu a řízení je překvapivě přesně, ale má radši spíše normální a pohodovou jízdou v rámci zákonného maxima. Manévrovatelnost je poměrně snadná i při nižších rychlostech a co do ergonomie si víceméně není na co stěžovat. Sedlo je dostatečně rozměrné, hezky pohodlné a na skútru je poměrně hodně místa, takže cestování i na delší vzdálenosti je vesměs příjemné. I posed za řidítky je příjemný, takže v tomto ohledu je všechno v pořádku. Samotný podvozek je postavený na klasické teleskopické vidlici o průměru 32 mm vpředu a vzadu najdeme dvě vinuté pružiny s tlumičem, přičemž zadní odpružení dokonce umožňuje nastavení předpětí. Co do stability je podvozek velmi dobrý, ale míra komfortu úplně ideální není a méně kvalitní cesty Yuki 125i Max moc rádo nemá. Podvozek je při přejezdu výraznějších nerovností hodně nervózní, zadek odskakuje a celý skútr dává svým projevem jasně najevo, že tohle se mu nelíbí. Brzdy jsou na druhou stranu zcela v pořádku a s rychlým a poměrně rázným zastavením tohoto skútru problém nemají. Brzdná soustava je komplet kotoučová, nastupuje vcelku rychle a její výkon se dobře dávkuje.

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

Výbava
Výbava tohoto modelu je slušná a zahrnuje víceméně všechno, co lze od velkého skútru očekávat. Brzdný systém sice ve výbavě schází, ale to vzhledem k ceně nepřekvapí a namísto něj je tento skútr osazený systémem CBS, tedy kombinovanými brzdami. To znamená, že když zabrzdíte přední brzdou, zabere i zadní a naopak, takže výkon je rozprostřený mezi přední i zadní nápravu. U skútru je nejdůležitější praktičnost a ta je v tomto případě velmi dobrá. Pod sedlem je dostatek místa pro plnohodnotnou přilbu, přičemž ještě zbude místo na pár i rozměrnějších věcí a před řidičem sedí další dvě úložné schránky, do kterých je možné uložit drobnosti typu dokladů, telefonu nebo peněženky. Ochranný plexi štít poskytuje poměrně slušnou ochranu před větrem a z výbavy bychom měli zmínit také LED světlomet nebo digitální přístrojový štít. Ten vypadá velmi dobře a skládá se ze dvou kruhových displejů, které jsou umístěny v samostatných tubusech a palubka má tak hezky sportovní nádech. Mezi těmito budíky se nachází oblast s informačními diodami, a zatímco displej vlevo zobrazuje aktuální rychlost, otáčky a stav paliva v nádrži, pravý displej nabídne informace o času, ujetých kilometrech a napětí baterie. Grafika se docela povedla a všechny instrumenty jsou dobře čitelné i na přímém světle. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2150 x 1325 x 785 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1560 mm a sedlo je umístěno ve výšce 760 mm. Nádrž zvládne pojmout štědrých 14 litrů paliva a dojezd na jedno natankování je tak naprosto bez výhrad.

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

Kvalita a spolehlivost
U maxiskútru, který stojí takřka polovinu toho, co konkurence, nejdou co do zpracování čekat nějaké velké zázraky a tak tomu opravdu je. Dílenské zpracování zkrátka odpovídá nízké pořizovací ceně a je to patrné třeba na tvrdých, méně kvalitních plastech nebo na občasném vrzání či klepání při jízdě po horších površích.  I podvozek a ostatní komponenty jsou vesměs pouze základní, ale to ve finále ničemu nevadí, protože nízká cena prostě v tomto případě hraje prim. Pochvalu si určitě zaslouží design, který je opravdu povedený a Yuki 125i Max je ostře řezaný, sportovně laděný (alespoň co vzhledu) a velmi atraktivně působící kousek, který svému majiteli ostudu určitě neudělá. A co se týče oné ceny, tak na našem trhu tento model stojí 56 990 Kč s DPH, což je opravdu skvělá nabídka a vzhledem k takto nízké ceně je mu možné pár nedostatků i odpustit.

Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou

Verdikt
Yuki 125i Max je povedený maxiskútr, který boduje hlavně poměrem cena / výkon. V tomto ohledu opravdu nemá konkurenci a takto velký, praktický a hezky vypadající skútr prostě u konkurence za podobnou cenu neseženete. Ano, výkon motoru je docela nízký, dynamika žádná sláva a pocitově působí tento skútr ospale až líně, ale zase má pohodovou povahu a naprosto čitelný charakter. Na každodenní dojížďky do práce, za zábavou či na nákupy je to ideální parťák s dobrou praktičností a snadnou ovladatelností. Jen ta míra komfortu mohla být lepší, podvozek méně kvalitní cesty úplně ideálně nezvládá a třeba kočičí hlavy mu dávají pořádně zabrat. Dílenské zpracování odpovídá ceně a je tedy průměrné, ale třeba co do spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, protože se jedná o velmi jednoduchý kousek prostý složitějších prvků.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yuki 125i Max: Povedený maxiskútr s nižším výkonem a skvělou cenou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.