BMW


Přeposlat BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

16.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW G 310 GS je vstupem do světa cestovních endur s modrobílou vrtulí ve znaku a v této pozici funguje velmi dobře. Nabídne jednoduchou ovladatelnost, příjemnou agilitu na okreskách, rozumné pořizovací i provozní náklady a hezky točivý motor. Pro začátečníky je to zkrátka stroj jako stvořený.

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

Motor
Zadní kolo kompaktního cestovního endura BMW G 310 GS pohání vodou chlazený čtyřtaktní jednoválec, jehož zdvihový objem je 313cc. Motor má dále dva ventily, dvojitou vačkovou hřídel v hlavně a disponuje elektrickým vstřikováním paliva BMS-E2. Nejvyšší výkon této jednotky je 25 kW (34 koní) při 9500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 28 Nm při 7500 ot/min. Výkony to nejsou nijak zázračné, to vskutku ne, ale pro potřeby tohoto relativně lehkého stroje to ke svižnější jízdě stačí bez větších problémů. Jednoválec má velmi točivý charakter a v nízkých otáčkách úplně ideálně nefunguje, takže to chce ho točit opravdu co to jde. Nejvíce síly má okolo 6000 ot/min a k opravdu svižné jízdě to bude chtít udržovat ho minimálně na této hranici a nenechat ho moc vydechnout. Jinak v nižších rychlostech je při potřebě náhlého zrychlení nezbytně nutné podřadit klidně o dva rychlostní stupně. Odezva na přidání plynu je ve středních a vyšších otáčkách příjemně bezprostřední a zvukový projev je ve vyšších otáčkách velmi řízný. Míra vibrací ale bohužel také a je zkrátka evidentní, že tento stroj je určený hlavně na klasické okreskové cestování rychlostmi okolo 100 km/h. Zvládne i víc, až takových 150 km/h, ale to už je motor hodně vytočený, vibruje jako o život, je evidentně na pokraji sil a není to moc příjemné. Nehledě na nápor větru. Převodovka je šestirychlostní, je poskládána docela nakrátko a je velmi přesná, takže ji chválíme.

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

Jízda a ovladatelnost
Jak jsme se již zmínili, hlavním teritoriem této mašiny jsou okresky a na nich si užijete každou zatáčku. Díky relativně nízké hmotnosti čítající 169.5 kg (nenaložený stroj s plnou nádrží a provozními kapalinami) je manévrování velmi snadné, mašina se nechá ochotně sklopit do zatáčky a působí velmi agilním, obratným dojmem. Přátelsky se G 310 GS chová také ve městě, kde se příjemně vodí i v nižších rychlostech a proplétání se hustým provozem zvládá s naprostou jistotou. Dálnice sice jdou, ale ideální prostředí to není a bude lepší se na nich zdržovat pouze minimálně a po dobu nezbytně nutnou. Kromě limitů motoru je limitem také velmi nízký ochranný štít, kvůli čemuž je nápor větru nepříjemný už od nějakých 110 km/h a držet konstantních 130 km/h už vyžaduje pořádně zalehnout na nádrž. Jde to, ale neužijete si to ani vy a ani motorka. Ergonomie je víceméně bez výhrad, sedí se poměrně vzpřímeně a posed za řidítky je docela pohodlný, přičemž díky vyšší stavbě je z motocyklu velmi dobrý výhled. Míra komfortu je určitě nadprůměrná a podvozek se zvládne obstojně vypořádat i s výraznějšími nerovnostmi, takže na našich klasických silnicích nebude problém. Podvozek je vesměs základní a skládá se z USD vidlice o průměru 41 mm vpředu a vzadu má své místo hliníková kyvka, středová pružinová vzpěra a pružinová základna. Zdvih pružení je 180 mm vpředu i vzadu a podvozek stavitelný není, ale to vzhledem k ceně moc nepřekvapí. Brzdy jsou vesměs průměrné a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, ale jejich nástup je pomalejší a dávkování je také nic moc.

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

Výbava
Výbava je poměrně skoupá a odpovídá tomu, že se jedná o takové základní a pro mnoho uživatelů i první cestovní enduro. Z elektroniky dostanete vlastně pouze brzdný systém ABS, který jde na zadním kole vypnout a díky tomu je možné si na nezpevněných cestách trochu zablbnout. Další prvky základní výbavy jsou LED zadní světlo, kompletně digitální palubní deska, nerezový výfuk a nosič zavazadel. Již zmíněná digitální palubní deska se docela povedla, má jednoduchou grafiku a všechno je bez problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Před řidičem umístěný displej zvládne zobrazit spoustu informací, třeba aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry, spotřebu či dojezd na zbývající palivo. Je toho opravdu hodně a palubní deska se povedla. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2075 x 1230 x 880 mm, rozvor kol čítá 1420 mm a sedlo je umístěno ve výšce 835 mm. Je ale možné nechat si ho jak zvýšit na 850 mm, tak snížit na 820 mm, což řidiči menšího vzrůstu určitě ocení. Nádrž zvládne pojmout 11 litrů paliva a spotřeba se pohybuje okolo 4 až 4.5 litru na 100 km, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a dá se bez větších obtíží dostat na hranici 250 km. Přední světlomet je výkonný dostatečně, ale zpětná zrcátka mohla být větší a hlavně stabilnější. Při vyšších rychlostech se opravdu hodně klepou a jsou takřka nepoužitelná. Přední kolo má průměr 19 palců a vzadu najdeme kolo o dva palce menší.

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

Kvalita a spolehlivost
Tohle cestovní enduro je druhý nejlevnější stroj v nabídce BMW a nižší pořizovací ceně odpovídá také zpracování. Samozřejmě není špatné, ale čekat stejnou kvalitu jako u mašin dvakrát či třikrát tak drahých by bylo bláhové, takže na tomto stroji najdeme spíše levnější komponenty i materiály. Design se nese v duchu větších modelů řady GS a podle ikonického ,,zobáku“ poznáte na první pohled, že máte tu čest s cestovním endurem od BMW. Co do spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, protože se jedná o velmi jednoduchou mašinu prostou jakékoliv složitější elektroniky, takže moc věcí k pokažení na ní není. Cena na našem trhu začíná na částce 156 000 Kč, takže je to jedna z nejlevnějších cest k novému motocyklu od BMW a moc přímých konkurentů tento model nemá (vlastně pouze Kawasaki Versys-X 300, která je o pár tisíc levnější).

BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS

Verdikt
BMW G 310 GS je vstupem do světa cestovních endur s modrobílou vrtulí ve znaku a v této pozici funguje velmi dobře. Nabídne jednoduchou ovladatelnost, příjemnou agilitu na okreskách, rozumné pořizovací i provozní náklady a hezky točivý motor. Pro začátečníky je to zkrátka stroj jako stvořený. Podvozek je povedený a je to takový mix jistoty, hravosti a přímočarého projevu. Výbava je spíše spartánská a zpracování je pak poplatné nižší pořizovací ceně, což ostatně platí i pro několik dalších prvků. Vibrace ve vyšších rychlostech jsou poměrně nepříjemné, takže dálnicím je lepší se vyhnout a ochrana před větrem je špatná, přičemž ani brzdy nejsou nějak extra úžasné. Ale pozice tohoto stroje je jasná, je to vstupní mašina a dá se tak předpokládat, že po několika letech ji majitel vymění za nějakého většího a schopnějšího člena řady GS.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW G 310 GS: Dorostenec řady GS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.