Přeposlat Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

14.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Scrambler 1100 Special je parádní retro mašina, u které zvládl výrobce onen retro styling přesně trefit a není přehnaně retro, což bývá kolikrát spíš na škodu. Je to opravdu krásný stroj, elegantní doplněk a zároveň mašina, která je nesmírně schopná za všech okolností. Umí město, okresky. a když překousnete protivítr ve vyšších rychlostech, i dálnice.

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

Motor
Zadní kolo stylového scrambleru 1100 Special od Ducati pohání klasický, vzduchem chlazený dvouválec s válci sevřenými do L a ventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem této jednotky je 1079cc, nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 63 kW (86 koní) při 7500 ot/min a točivý moment je 88 Nm při 4750 ot/min. Výkonnostně je na tom tedy tento motor poměrně dobře a se svižným rozpohybováním tohoto 194 kg těžkého stroje (suchá hmotnost) nemá sebemenší problémy. Má takřka typický charakter jednotek od Ducati, ale co je velmi důležité, takřka vůbec v nižších otáčkách necuká a nechá si líbit i pomalou jízdu ucpaným městem v nízkých otáčkách. Prostě se jen tak líně převaluje a v případě potřeby zrychlení ani není třeba podřazovat, tento dvouválec to pobere a jde ochotně a plynule za plynem i z nízkých otáček. Lehce vibruje, ale ne tak, aby to bylo obtěžující a vibrace spíše podtrhují celkový charakter tohoto motoru. Výkon roste hezky lineárně, naprosto předvídavě a jedná se tedy o vskutku příjemnou pohonnou jednotku, která se cítí dobře v každém prostředí. Potěší i charismatickým zvukovým projevem a vcelku nízkou spotřebou, není žádný velký problém jezdit za 5 litrů na 100 km, takže provozní náklady jsou v normě. Motor disponuje třemi jízdními režimy s označením Active, Journey a City a ty se od sebe liší hlavně reakcemi na přidání plynu. Převodovka je klasicky šestirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné obtíže.

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

Jízda a ovladatelnost
A jak vlastně Scrambler 1100 Special jezdí? Velmi schopně, a to prakticky ve všech možných prostředních. Ve městě se snadno ovládá a je komfortní, na klikatých okreskách jde ochotně do náklonu a je zábavný a při rychlejších přesunech po dálnicích je zase stabilní. Ochrana proti větru není úplně ideální, což je dáno chybějícím ochranným štítkem a od nějakých 110 km/h to bude chtít trochu víc zalehnout na nádrž. Vyloženě dálničním cestovatelem tedy tento stroj není, ačkoliv mu nedělají rychlé přejezdy ve vysokých rychlostech žádný velký problém a nejvíc radosti rozdá na okresce. Tam se projevuje agilním chováním v zatáčkách, kdy se Scrambler nechá ochotně sklopit a velmi povedené je také přesné a komunikativní řízení, které předává informace řidiči jedna radost. Ergonomie je dobrá, posed za řidítky přirozený a tudíž i pohodlný a dostatečně rozměrné sedlo je tak akorát tuhé, aby poskytlo dobrou oporu i na delších cestách. Z tohoto stroje nebudete vystupovat zničení a rozlámaní ani po pořádné porci kilometrů na jeden zátah. Podvozek je postavený na 45 mm USD vidlici Marzocchi se zdvihem 150 mm vpředu a vzadu najdeme odpružení Kayaba se stejným zdvihem, přičemž jak přední, tak zadní odpružení je stavitelné. Pochválit musíme i brzdnou soustavu, která je adekvátně silná, nabízí rychlý nástup a její výkon se dobře dávkuje. Zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm, které jsou doplněny o čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M4.32, vzadu má své místo 245 mm kotouč a jednopístkový třmen.

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

Výbava
Retro mašiny nemusí mít a většinou ani nemají nějakou extra rozsáhlou výbavu, ale stroje od Ducati se naopak moderní elektronikou pyšní a najdeme ji i u tohoto modelu. Majitel za své peníze dostane náklonový ABS systém od firmy Bosch, již zmíněné tři jízdní režimy, kontrolu trakce, světlomet s LED denním svícením (DRL), koncové LED světlo, LED směrovky, kompletně digitální palubní desku a USB port pod sedlem. Samotná palubní deska se k retro stylu tohoto modelu nějak extra nehodí, ale je docela povedená a skládá se ze dvou do sebe zapadajících displejů. Oválný displej vlevo zobrazuje rychlost a zařazený převodový stupeň a větší, kruhový displej vpravo zbytek informací, takže otáčky, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry či nastavení elektroniky. Grafika je nesmírně jednoduchá a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunci. Již zmíněné pohodlné sedlo je dvoumístné a místa pro spolujezdce je dostatek, přičemž je umístěno ve výšce 810 mm. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1514 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je bez připomínek. Pochválit musíme krásná, vyplétaná kola o průměru 18 palců vpředu a 17 palců vzadu a výrobce ne ně obul gumy Pirelli MT 60 RS o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

Kvalita a spolehlivost
Co se týče kvality dílenského zpracování, tak v tomto ohledu nejsou s mašinami od Ducati vůbec žádné problémy a zpracování odpovídá tomu, že jsou to prémiové motocykly. Scrambler 1100 Special je na tom stejně, je velmi dobře postavený a výrobce použil jak kvalitní materiály, tak kvalitní komponenty. Už na první dobrou tento stroj působí hezky bytelně a fortelně a žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí. Olejový servis je nastavený výrobcem na 12 000 km nebo 1 rok a velký Desmoservis pak na 1 rok. Design je vyvedený v retro stylu a možná není tak výrazný, jak jsme u Ducati zvyklí, ale je velmi vyvážený a tento stroj působí nesmírně stylovým dojmem. Cena Scrambleru 1100 Special na našem trhu začíná na částce 355 000 Kč s DPH, což sice není málo, ale moc schopnějších, vyváženějších a kvalitnějších strojů v této třídě nenajdete (jestli vůbec nějaký).

Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí

Verdikt
Ducati Scrambler 1100 Special je parádní retro mašina, u které zvládl výrobce onen retro styling přesně trefit a není přehnaně retro, což bývá kolikrát spíš na škodu. Je to opravdu krásný stroj, elegantní doplněk a zároveň mašina, která je nesmírně schopná za všech okolností. Umí město, okresky. a když překousnete protivítr ve vyšších rychlostech, i dálnice. Má charakteru na rozdávání, dostatečně silný dvouválec s nesmírně příjemným projevem a velmi moderní, schopný podvozek. Ten zvládne jak komfortní cestování, tak blbnutí na okreskách a pochválit musíme i moderní výbavu a kvalitní dílenské zpracování. Cena je sice vyšší, ale Scrambler 1100 Special za to opravdu stojí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Scrambler 1100 Special: Retro klasika, která neomrzí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.