Přeposlat Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

09.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Benelli BN 302 R je povedený stroj, který sice vypadá jako klasický superbike, ale výrobce ho označuje spíše jako sportovně-cestovní motocykl, což mnohem lépe vystihuje jeho schopnosti. Postrádá sice trochu té ostrosti a výbušnosti hlavních konkurentů, ale zase nabídne velmi dobrý cestovní komfort, perfektní stabilitu za všech okolností a snadné ovládání.

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

Motor
O pohon motocyklu Benelli BN 302 R se stará povedený dvouválcový motor, který má svůj původ v modelu TNT 300. Jedná se o kapalinou chlazený, čtyřdobý dvouválec s válci uspořádanými do řady a jeho zdvihový objem čítá 300cc. Kompresní poměr tohoto motoru je 12:1 a samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4. Co se týče výkonů, tak ty nejsou vůbec špatné a na zadní kolo tohoto stroje proudí 28 kW (38 koní) při 10000 ot/min a točivý moment o hodnotě 27.4 Nm, přičemž ten je k dispozici při 9000 ot/min. Výkonnostně je na tom tedy podobně jako třeba Kawasaki Ninja 300 a jedná se o jeden z nejpoddajnějších motorů v této třídě. Korzovat městskými rychlostmi se zařazenou šestkou zvládne tento dvouválec naprosto v pohodě, vůbec proti tomu neprotestuje a ochotně se z nižších otáček sbírá. Reakce na přidání plynu jsou velmi rychlé a velkou pochvalu si zaslouží zvukový projev, který patří v rámci třídy k tomu úplně nejlepšímu. Vibrace se úplně eliminovat nepodařilo a při vysokých rychlostech jdou cítit přes řidítka i stupačky, ale žádná velká tragédie to není. Nejdivočejší je tento motor nad hranicí 8000 ot/min, nicméně nějaké výraznější výkonnostní špičky se nedočkáte a je to trochu škoda, protože jinak je to vcelku charakterní jednotka. Nejlépe se cítí mezi 110 a 130 km/h (lze jezdit ale i rychlostmi okolo 170 km/h), kdy jsou vibrace ještě velmi nízké a motor má v zásobě dostatek síly.

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti této mašiny jsou velmi dobré, a to co do stability, ovladatelnosti i přilnavosti. Jednu výtku ale máme, a tou je hmotnost. Benelli BN 302 R totiž váží značných 190 kg, což je velmi blízko hranici dvou metráků a to většinou váží čtyřválcové litrové superbiky. Manévrovatelnost v nižších rychlostech, třeba ve městě nebo na parkovišti při snaze najít vhodné parkovací místo, tak není úplně nejsnazší. Na druhou stranu, díky vyšší hmotnosti je stabilita bez připomínek, a to i při jízdě ve vyšších rychlostech někde na dálnici. Reakce na změny směru jízdy jsou ale velmi rychlé, mašina se nechá bez okolků sklopit do zatáčky a pochválit musíme i komunikativní řízení, díky kterému budete vždy vědět, co se děje pod koly na silnici. Posed za řidítky je typicky ,,superbikový“, ale nepohodlný není a místa je na tomto stroji dostatek. Co se týče samotného podvozku, tak se skládá ze 41 mm teleskopické vidlice vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici doplněnou o tlumič. Míra komfortu je poměrně dobrá, podvozek zvládá filtrovat nerovnosti obstojně a nabídne tak nadprůměrnou kvalitu jízdy i na horších silnicích. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a skládá se ze dvou kotoučů o průměru 260 mm vzadu a jednoho zadního, který disponuje průměrem 240 mm. Brzdy jsou největší slabinou tohoto stroje, protože nemají přesvědčivý nástup a vykazují nekonzistentní výkony.

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

Výbava
Výbava je sice spíše základní, ale víceméně odpovídá tomu, co nabízí v této třídě konkurence. Z modernější elektroniky tedy dostanete vlastně pouze brzdný systém ABS a to je všechno, na nějaké jízdní režimy nebo kontrolu trakce můžete zapomenout. To ale samozřejmě není v této cenové relaci nic, co by někdo očekával. Velkou pochvalu si zaslouží povedená palubní deska, která se skládá z analogového otáčkoměru doplněného o monochromatický displej. Ten zobrazuje aktuální rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry a samozřejmě neschází ani nezbytné informační diody, které se nachází nad displejem. Grafika palubní desky je velmi jednoduchá, což platí jak pro analogový otáčkoměr, tak pro displej a všechno je tedy přehledné a bez problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2150 x 1115 x 745 mm, rozvor náprav dosahuje hodnoty 1410 mm a sedlo je umístěno ve výšce 790 mm. Samotné sedlo chválíme, je dostatečně pohodlné, prostorné a dostatek místa je tu také pro spolujezdce. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je slušný. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty povedené pneumatiky Metzeler M5 Sportecs o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování této mašiny je slušné, ale na dražší konkurenci trochu ztrácí a dalo by se říct, že odpovídá cenové relaci, ve které se Benelli BN 302 R pohybuje. Slícování je dobré a povedl se i design, který nese znaky tradiční italské školy a už na první pohled je patrné, že máte před sebou stroj z Apeninského poloostrova. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by neměly nastat žádné větší problémy, protože je to poměrně jednoduchý stroj prostý složitější elektroniky, takže na něm není moc věcí, které by se eventuálně mohly pokazit. Na našem trhu je Benelli BN 302 R dostupná ve třech barvách, a to v bílé, černé a šedé a cena je 119 990 Kč s DPH. To je opravdu skvělá nabídka a drtivá většina konkurence je podstatně dražší.

Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu

Verdikt
Benelli BN 302 R je povedený stroj, který sice vypadá jako klasický superbike, ale výrobce ho označuje spíše jako sportovně-cestovní motocykl, což mnohem lépe vystihuje jeho schopnosti. Postrádá sice trochu té ostrosti a výbušnosti hlavních konkurentů, ale zase nabídne velmi dobrý cestovní komfort, perfektní stabilitu za všech okolností a snadné ovládání. Motor má výkonu dostatek, snadno se točí a dynamika jízdy je perfektní. Sice postrádá nějakou výraznější výkonnostní špičku, ale to vynahrazuje parádním zvukovým doprovodem a výtečnou funkčností i v nižších otáčkách. Vyšší hmotnost znamená o trochu horší ovladatelnost v nízkých rychlostech, ale zároveň i velmi dobrou stabilitu a jistotu v rychlostech vyšších. Výbava je základní, ale stačí a zpracování lehce nad průměrem. Jedinou zásadnější výtku máme k brzdám, které mohly být určitě lepší.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.