Přeposlat Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

07.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Africa Twin Adventure Sports je vrcholným modelem slavné řady Africa Twin a jedno z nejlepších cestovních endur vůbec. Tohle je stroj, který se jen tak něčeho nezalekne a poradí si i v podmínkách, kde by to ostatní vzdali. Je skvělý v terénu, na dálnici i na klikatých okreskách a jedná se přesně o ten typ mašiny, na který skočíte a objedete s ní celou Evropu.

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

Motor
O pohon motocyklu Honda Africa Twin Adventure Sports se stará zdánlivě stejný motor, jaký najdeme v menší verzi Africa Twin, ale úplně stejný není. Výrobce ho mírně odlehčil (vyvažovací hřídel je o 300 gramů lehčí), dodal mu přepracovaný airbox a točivý moment se zvýšil o 1 Nm. To není vtip, točivý moment je s hodnotou 99 Nm při 6000 ot/min opravdu o onen jeden Nm vyšší než v případě modelu Africa Twin, nicméně to na celkovou dynamiku žádný vliv pochopitelně nemá. Tento kapalinou chlazený řadový dvouválec s DOHC rozvodem (8 ventilů celkově) disponuje zdvihovým objemem 998cc a dodává na zadní kolo výkon 70 kW (95 koní) při 7500 ot/min, přičemž točivý moment je již zmíněných 99 Nm. I takto velkému a těžkému cestovnímu enduru tento motor propůjčuje docela suverénní dynamiku, velmi ochotně zabírá už od nízkých otáček a opravdu snadno se vytáčí až do omezovače. To nejlepší předvádí motor ve středních otáčkách, kdy nabídne vskutku okamžité reakce na přidání plynu, hromadu síly a příjemný zvukový projev. Průběh výkonu je hezky lineární, projev motoru je nezáludný a celkově ve všech směrech čitelný, takže je to nesmírně příjemný a dokonale použitelný motor. Konkurence možná nabídne víc výkonu, ale tady je alespoň všechen dokonale využitelný a nemusíte se bát, že vás ta překoňovaná bestie pod vámi sežere. Převodovka je v základu klasicky manuální, ale je možné připlatit si za výborně fungující automatickou dvouspojku DCT, což určitě doporučujeme.

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

Jízda a ovladatelnost
Honda Africa Twin Adventure Sports je pořádný kus mašiny a jedná se o větší, ještě více ,,dobrodružnou“ verzi standardního modelu Africa Twin. Už na první pohled si tento vysoký stroj umí zajistit respekt a třeba sedlo je umístěno ve stratosférických 920 mm. Honda nabízí jeho snížení na 900 mm, což, pokud měříte pod 190 cm, udělejte. Sedlo je celkově velmi pohodlné a pozice za řidítky příjemná, přičemž díky vysoké stavbě budete mít za všech okolností perfektní výhled. To se samozřejmě hodí jak na silnici, tak v terénu, kde se Adventure Sports cítí jako příslovečná ryba ve vodě. Jízda ve stupačkách je na tomto stroji zcela přirozená, budete dokonale cítit co se v terénu děje a Adventure Sports zvládne i v náročnějším terénu to, co málokterý konkurent. Není to ale samozřejmě jenom o cestování mimo silnice, tato mašina je skvělá i na asfaltu díky příjemnému posedu a vysokému ochrannému štítu, který poskytuje dobrý cestovatelský komfort i ve vyšších rychlostech. Štít je o celých 80 mm vyšší než u standardního modelu a funguje opravdu dobře. A co když přijde na klasické okresky plné zatáček? I ty zvládne Adventure Sports naprosto s přehledem, umí zatáčet s až překvapivou radostí a ani vysoká stavba tomu nevadí. Podvozek je prostě parádně vyladěný a patří mezi nejlepší ve třídě. Vpředu najdeme teleskopickou USD vidlici Showa o průměru 45 mm, jejíž zdvih je 252 mm a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice s přepákováním Pro.Link a plynovým tlumičem. Podvozek je stavitelný a brzdná soustava s dvojicí kotoučů o průměru 310 mm vpředu a 256 mm vzadu nabídne dostatek síly, citu i výdrže.

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

Výbava
Výbava je velmi dobrá a Africa Twin Adventure Sports obsahuje všechno, co lze od moderního cestovního endura čekat. Majitel se může těšit na dvoukanálový ABS systém, kontrolu trakce stavitelnou v sedmi úrovních, funkci brzdění motorem, čtyři jízdní režimy (Tour, Urban, Gravel a User), speciální offroad režim G, LED světla či digitální palubní desku s invertním zobrazením. Palubní deska je tedy zastoupena displejem, který je postavený na výšku a je poměrně rozměrný, přičemž čitelnost je díky inverznímu zobrazení skvělá i na přímém slunci. Displej zobrazuje všechny důležité informace, takže rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřeba, čas, teploty (motoru i venkovní), ujeté kilometry a kompletní nastavení elektroniky. Jak jsme se již zmínili, Africa Twin Adventure Sports je pořádný kus mašiny a její kompletní rozměry jsou 2340 x 1570 x 930 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 1580 mm. Sedlo je umístěno  ve výšce 920 mm a jak jsme výše uvedli, je možné nechat ho snížit na 900 mm. Co se týče nádrže, tak v tomto ohledu byla Honda opravdu štědrá a osadila tento model nádrží o objemu 24.2 litru, takže dojezd na jedno natankování je perfektní. Honda udává průměrnou spotřebu 4.7 litru na 100 km a dojezd na jedno natankování se tedy může teoreticky dostat nad hranici magických 500 km. Přední kolo má průměr 21 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 90/90 a vzadu najdeme kombinaci 18 palcového kola a pneumatiky 150/70. Přední duální světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých budete přesně vědět, co se vzadu děje.

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

Kvalita a spolehlivost
Honda je známá tím, že její motocykly jsou naprosto příkladně zpracované a Africa Twin Adventure Sports, což je vlastně vlajkový model výrobce v této třídě, na tom není jinak. Slícování je bezchybné a nikde nic nevrže ani při jízdě v horších podmínkách, což je u cestovního endura samozřejmě důležité. Pocitově působí Africa Twin nesmírně bytelným, odolným dojmem a je vyrobena tak, že vydrží i opravdu drsné zacházení. Spolehlivost by měla být naprosto bez výhrad, a co se týče ceny, tak varianta s manuální převodovkou u nás vyjde na 374 900 Kč s DPH, přičemž za automatickou převodovku se připlácí rovných 25 000 Kč.

Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho

Verdikt
Africa Twin Adventure Sports je vrcholným modelem slavné řady Africa Twin a jedno z nejlepších cestovních endur vůbec. Tohle je stroj, který se jen tak něčeho nezalekne a poradí si i v podmínkách, kde by to ostatní vzdali. Je skvělý v terénu, na dálnici i na klikatých okreskách a jedná se přesně o ten typ mašiny, na který skočíte a objedete s ní celou Evropu. Motor má dostatek výkonu, je úsporný, příjemný na používání a je spojený s perfektní šestirycholostní převodovkou. Tu je možné nahradit za ještě lepší dvouspojkový automat, který dobře řadí a celkově se k charakteru tohoto cendura bez výhrad hodí. Výbava je už v základu velmi dobrá a žádné výtky nemíří ani směrem ke zpracování. Samozřejmě, v reálném světě bude drtivé většině uživatelů stačit základní, menší a levnější verze Africa Twin, ale vrcholný model Adventure Sports má neoddiskutovatelné charisma mašiny, která zvládne úplně všechno.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Africa Twin Adventure Sports: Cenduro, které se nezalekne ničeho


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.