Přeposlat Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

05.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Triumph konečně oficiálně odhalil svou pravděpodobně nejočekávanější motorku posledních let, a to model Rocket 3. Dočkali jsme se hned dvou verzí s označením R a GT a těšit se můžeme jak na parádní design, tak na nejsilnější sériově vyráběný motocyklový motor na světě.

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

Triumph na to šel s dlouho očekávanou novou generací svého power cruiseru Rocket 3 hezky od lesa. Jako první představil limitovanou, exkluzivní a pořádně nabušenou verzi s označením TFC (Triumph Factory Custom) za hezký balík peněz, po které se jen zaprášilo a zájem o plánovanou sériovou verzi tak vzrostl. Oněch 750 kusů verze TFC se prodalo během chvilky, ceně čítající 25 tisíc liber (cca 705 180 Kč bez DPH) navzdory. Jak jsme se již zmínili, Triumph představil hned dvě verze s označením R a GT a v těchto novinkách zužitkoval všechny zkušenosti, které v kategorii nekompromisních power cruiserů za těch 15 let nastřádal. Je tomu totiž již 15 let, co vznikl původní model Rocket III a za dobu své existence si tento stroj vydobyl status legendy, na což není nikdy lehké navázat. Nejnovější generace ale vypadá naprosto parádně a zdá se, že Triumph je aktuálně v opravdu skvělé formě. Co se týče designu, tak ten samozřejmě vychází z luxusní verze TFC, ale chybí všechny ty drahé karbonové a jiné prvky. Nejvýraznější je Rocket 3 při pohledu z profilu, kdy vynikne hlavně monstrózní motor se třemi výfukovými svody, které ústí do dvou mohutných koncovek výfuku. Přídi dominují dvě kruhová světla s decentním štítkem a dobře vypadají i zpětná zrcátka ukotvená na konci řidítek. Co se týče rozdílů mezi oběma modely, tak zatímco varianta R je klasický power cruiser, verze GT je, už dle názvu, zaměřena spíše na cestování.

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světěTriumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

Není to samozřejmě plnohodnotný cesťák, to ani omylem a spíše to bude taková praktičtější a univerzálnější verze pohodlná i při delších vyjížďkách. Právě kvůli tomu je model GT osazený ochranným větrným štítkem, vzadu se nachází výškově stavitelná opěrka pro spolujezdce a rozdíly najdeme i co se týče ergonomie. Zatímco model R má sedlo umístěno ve výšce 773 mm, varianta GT disponuje nižším sedlem ve výšce 750 mm a její řidítka jsou protažena blíž k řidiči. To znamená, že posed bude více vzpřímený a tudíž pohodlnější i na delších cestách. Oba modely mají nastavitelné stupačky a kabeláž je vedena vnitřkem řidítek. Obě ,,rakety“ jsou pořádné mašiny, disponují rozvorem kol 1677 mm, šířkou 886 mm a suchou hmotností 291 (R), respektive 294 kg (GT). Nádrž zvládne pojmout v obou případech 18 litrů paliva a pochválit musíme i krásná kola s deseti paprsky, která můžou k rozlišení těchto dvou sourozenců od sebe také pomoct. Zatímco model R má kola celá černá, varianta GT je má částečně frézovaná a jsou tak výraznější. Přední kolo má průměr 17 palců, zadní je o palec menší a výrobce použil pneumatiky Avon Cobra Chrome o rozměrech 150/80 vpředu a 240/50 vzadu. Nový Rocket 3 je postavený na hliníkovém rámu, který využívá motor jako nosný prvek a podvozek je postavený na komponentech Showa.

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světěTriumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

Vpředu najdeme 47 mm USD vidlici se zdvihem 120 mm a vzadu má své místo jednostranná kyvná vidlice a centrální tlumič s oddělenou nádobkou na plyn, který navíc disponuje dálkovým nastavením předpětí. Jinak je samozřejmě podvozek plně stavitelný vpředu i vzadu. Brzdná soustava je opravdu masivní a skládá se z dvojice 320 mm kotoučů vpředu a vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 300 mm. Do předních kotoučů se pak zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M4.30 Stylema a i vzadu najdeme čtyřpístek Brembo, a to konkrétně typ M4.32. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se ze tří segmentů. Hlavní je kruhový displej před řidičem, po jehož bocích se nachází dva podlouhlé segmenty, které ukazují všechny důležité informace, takže třeba spotřebu, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry, nastavení elektroniky a podobné věci. Za příplatek pak bude k dispozici i Bluetooth modul kvůli propojení s chytrým telefonem a příplatková výbava je docela rozsáhlá, obsahuje třeba systém monitorování tlaku v pneumatikách, navigaci, systém GoPro (ovládání GoPro kamery přes displej) nebo rycholořazení nahoru i dolů (Triumph Shift Assist). Elektronická výbava pak zahrnuje náklonový ABS systém, kontrolu trakce, která umí také reagovat na náklon, plyn ride-by-wire a čtyři jízdní režimy (Road, Rain, Sport a Rider – konfigurovatelný).

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světěTriumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

Z další výbavy bychom měli zmínit tempomat, asistenta rozjezdů do kopce, bezklíčové zapalování, USB port či kompletní LED osvětlení. Motor je zastoupený obrovským, kapalinou chlazeným řadovým tříválcem o zdvihovém objemu 2458cc, což z něj dělá největší sériový motor ve světě motocyklů. A jak jsme se již zmínili, také nejsilnější, protože točivý moment čítající 221 Nm nenabídne žádný konkurenční stroj a dokonce i kompresorem přeplňovaný litrový čtyřválec od Kawasaki má točivý moment podstatně nižší.  Ani koně nejsou zanedbatelné a na zadní kolo tohoto power cruiseru míří 123 kW, tedy 167 koní a motor tohoto výkonu dosahuje při 6000 ot/min (točivý moment je dostupný při 4000 ot/min). Motor se sice pere s pořádnými stroji, ale dynamika v podobě zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než tři sekundy vypadá náramně a je jasné, že řídit nový Rocket 3 bude opravdový zážitek. Obě tyto novinky by se měly začít prodávat koncem tohoto roku, tedy v prosinci a každý bude k dispozici ve dvou barvách. Model R nabídne červenou Korosi Red a černou Phantom Black a specifikace GT pak černou Phantom Black a zajímavou kombinaci Silver Ice & Storm Grey s červenou Korosi Red na nádrži. Ceny jsou prozatím neznámé a praktičtější model GT bude nepatrně dražší než verze R.

Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světěTriumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představil nový Rocket 3 s nejsilnějším motorem v jednostopém světě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.