Přeposlat Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

31.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moc skútrů, které jsou určeny na klasické silnice i mimo ně, na trhu moc není a jeden z nejznámějších má v nabídce japonská Honda. Model s označením X-ADV dostal před nedávnem malého sourozence v podobě novinky ADV150 a dnes se na tento zajímavý počin zaměříme.

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

Honda X-ADV je velmi zajímavým počinem, který moc přímých konkurentů nemá, a klidně můžeme prohlásit, že je tento skútr jediný svého druhu. Je to takový kříženec motocyklu se skútrem s tím, že kromě klasického prostředí se s ním dá docela slušně brouzdat terénem. Samozřejmě to není plnohodnotný offroad, ale klasické polní či lesní cesty zvládá tento hybrid velmi obstojně a to platí i pro ostatní věci. Je to dokonalý chameleón, který nabídne dostatek výkonu k cestování ve vysokých rychlostech, příjemnou mrštnost ve městech, díky dvouspojkové převodovce pohodlí i na delších cestách a již zmíněné slušné schopnosti v terénu. Přirovnání k dnes velmi populárním automobilům typu SUV je u Hondy X-ADV nasnadě a opravdu je to jeden z nejuniverzálnějších jednostopých strojů vůbec. Honda si za to ale nechá velmi dobře zaplatit a unikátnost X-ADV vás na našem trhu vyjde minimálně na 299 900 Kč s DPH, což není vůbec málo. Právě vyšší cena je jeden z faktorů bránících většímu rozšíření tohoto zajímavého hybridního skútru, nicméně pořizovací náklady by mohly být velmi brzy vyřešeny. Honda totiž představila nový přírůstek do řady ADV, který bude méně výkonný, ne tak vybavený a tudíž i podstatně levnější a dostupnější.

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

Tato novinka se jmenuje ADV150 a Honda ji představila na akci Gaiikindo Indonesia International Auto Show, která se konala v hlavním městě Indonésie, v Jakartě. Představení v této zemi není náhodné, Asie je totiž země skútrům zaslíbená a své velké novinky zde představuje čím dál víc výrobců. Honda ADV150 je tedy menším sourozencem modelu X-ADV a měla by nabídnout sice ne tak dobré, ale pořád zajímavé schopnosti v terénu i podobné vlastnosti co do praktičnosti. V rámci rozměrů samozřejmě. Vzhledově je tato novinka prakticky stejná jako její větší sourozenec a liší se pouze v několika málo detailech, třeba v tom, že kola nejsou vyplétaná, ale litá a výfuk je umístěný o trochu níž. Jinak je ale příslušnost k řadě ADV patrná na první pohled a je to dobře, protože moc originálněji pojatých skútrů na trhu nenajdeme. Povedený design nejvíce vynikne při pohledu z profilu, kdy je dobře patrná originální silueta kombinující skútr s motocyklem klasického střihu. Kompletní rozměry této novinky jsou 1950 x 1153 x 763 mm, takže je o 295 mm kratší, o 222 mm nižší a o 147 mm užší než mnohem robustnější X-ADV a s hmotností 133 kg je také podstatně lehčí.

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

Co do těchto údajů je tedy ADV150 víceméně klasickým skútrem s motorem o objemu 125 či 150cc. Přední části dominují dva světlomety, které jsou postaveny na LED technologii a tu najdeme i vzadu, takže osvětlení je celé řešeno pomocí LEDek. To ale není v dnešní době nic výjimečného a tuto technologii najdeme i u levnějších skútrů. Ochranný štít nabídne možnost manuálního nastavení výšky a výbava této novinky je poměrně zajímavá a vesměs moderní. V Indonésii bude k dispozici jak s brzdným systémem ABS, tak s jednodušším a levnějším řešením CBS (Combined Braking System), takže bude jen na případném zájemci, po které z verzí sáhne. Dále bychom měli zmínit funkci ESS, která umí v případě náhlého a prudkého zabrzdění automaticky rozblikat výstražná světla a varovat tak ostatní účastníky silničního provozu, že se něco děje (touto funkcí bude vybavena pouze verze s ABS). Pod sedlem najdeme praktický zavazadlový prostor a neschází ani úložný box před řidičem, ve kterém najdeme 12V zásuvku, třeba pro nabití mobilního telefonu.

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

Palubní deska je kompletně digitální a je vyvedená ve stejném stylu, jako na větším modelu X-ADV. Nabídne tedy jednoduchou grafiku, dobrou čitelnost za všech okolností a důležité informace typu rychlosti, otáček, stavu paliva v nádrži, ujetých kilometrů či spotřeby. Jak jsme se již zmínili, kola jsou u této novinky litá a ne vyplétaná, jako u X-ADV a jejich průměr je 14 palců vpředu a 13 palců vzadu. Už na první pohled je patrné, že výrobce v základu vsadil na víceúčelové pneumatiky, které by měly být schopné jak na silnici, tak v terénu. Brzdy jsou pochopitelně kompletně kotoučové (vpředu i vzadu najdeme po jednom kotouči) a podvozek je postavený na klasické, teleskopické vidlici vpředu a dvojici tlumičů vzadu. Motor je zastoupený jednoválcem o objemu 149.3cc, jeho nejvyšší výkon je 14.2 koně při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 13.8 Nm při 6500 ot/min. Nová Honda ADV 150 je aktuálně dostupná v Indonésii a model s brzdným systémem CBS vyjde na zhruba 2400 dolarů (cca 55 295 Kč bez DPH), přičemž verze s ABS stojí 2610 dolarů (okolo 60 110 Kč bez DPH). Globální dostupnost prozatím potvrzena nebyla.

Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila nový víceúčelový skútr ADV150


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.