Přeposlat Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

29.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte cestovně-sportovní motocykl střední velikosti, Yamaha Tracer 700 je pořád jednou z nejlepších možností. A to hlavně díky naprosto skvělému dvouválci, který velmi dobře jede, moc paliva nežádá a je mu vlastní vskutku příjemný, čitelný a nezáludný projev.

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

Motor
Nejmenšího Tracera s přídomkem 700 pohání motor o zdvihovém objemu 689cc, který má dva válce a DOHC rozvod, takže každý z nich disponuje čtyřmi ventily. Válce jsou uspořádány v řadě a ve světě dvouválců platí tento motor za jeden z nejlepších, protože nabídne kombinaci dostatečného výkonu, příjemného, čitelného projevu a nízkého apetitu co do spotřeby paliva. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4, dosahuje výkonu 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a jeho točivý moment je 68 Nm při 6500 ot/min. K dispozici je i verze s výkonem omezeným na 35 kW, takže si tohoto cestovatele užijí i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Motor má hezky čitelný projev, jde ochotně za plynem a je schopný už v nižších otáčkách. Prostě hned po rozjetí začne příjemně táhnout, rychlost točení se s rostoucími otáčkami zvyšuje a jde skvěle za plynem až do nejvyšších pater otáčkoměru, kde ho utne posilovač. Nárůst výkonu je lineární, takže projev je celkově velmi nezáludný a za všech okolností budete přesně vědět, co od motoru čekat. Výkonu je naprostý dostatek pro všechny situace a prostředí, dynamická jízda nedělá Traceru 700 sebemenší problémy a i při cestování v rychlostech okolo 150 km/h a vyšších má motor ještě rezervy. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách udává 4.3 litru a tento údaj od pravdy moc vzdálený není. Při klidnější jízdě budete jezdit tak za 4.5 litru a při kombinaci s dynamičtějšími výlety to bude pořád za zhruba 5 litrů, což jsou velmi dobrá čísla.

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

Jízda a ovladatelnost
Cestovní motocykly by měla nabídnout hlavně vysoký komfort a takovou tu plavnost, kdy zařadíte nejvyšší rychlostní stupeň a s naprostým klidem poletíte vysokou rychlostí i po méně kvalitních cestách. To Tracer 700 umí a k tomu přidává i vysokou úroveň hravosti. Je to takový rošťák, který umí hrát na klidnou notu, ale v případě potřeby umí na klikaté okresce svou agilitou a ochotou zatáčet pobavit na dlouhou dobu. Sklápění do zatáček bere jako naprostou samozřejmost, ochotně reaguje na sebemenší pokyn ke změně směru jízdy a zároveň je za všech okolností příkladně stabilní a jistý v kramflecích. Tak to má vypadat. Řízení je docela komunikativní, takže budete vědět, co se na silnici děje a příjemná ovladatelnost jde na vrub také nízké hmotnosti čítající 196 kg, což je mokrá váha včetně náplní. Díky kompaktním rozměrům a nízké hmotnosti jsou tyto střední cestovní stroje v drtivé většina případů mnohem příjemnější a pohodlnější na ovládání než jejich větší, výkonnější a dražší sourozenci (zde je to Tracer 900). Podvozek nabídne i výtečnou úroveň komfortu, takže ho nerozhodí ani méně kvalitní silnice či nějaké polní cesty a výrobce v tomto případě vsadil na klasické teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a kloubové odpružení. Podvozek stavitelný není a zdvih odpružení je 130 mm vpředu a 142 mm vzadu. Brzdy jsou velmi dobré, do akce nastupují poměrně rychle a dobře se dávkují, takže je na ně spolehnutí za jakékoliv situace. Zatímco na předním kole se nachází dva kotouče o průměru 282 mm, vzadu sedí kotouč jeden a jeho průměr je 245 mm.

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

Výbava
Výbava Yamahy Tracer 700 je poměrně slušná a v základu dostanete třeba brzdný systém ABS, LED světlomety, zcela digitální palubní desku, integrované chrániče kloubů či manuálně stavitelný ochranný štít. Již zmíněná palubní deska je nesmírně jednoduchá, má velmi přehlednou grafiku a s čitelností tak nejsou problémy v žádném prostředí. Před řidičem umístěný displej zobrazuje otáčky, aktuální rychlost, zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži a také čas. Ve spodní části se pak nachází dvě tlačítka a sada informačních diod. Kompletní rozměry tohoto mrštného cestovatele jsou 2138 x 1270 x 806 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a spíše tvrdší sedlo je uloženo ve výšce 835 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, což v kombinaci s úsporným motorem znamená velmi dobrý dojezd na jedno natankování a když budete jezdit na pohodu, přesáhnout hranici 350 km na jednu nádrž nebude problémem.  Přední duální světlomety jsou dostatečně výkonné, takže problémy nejsou ani v horších světelných podmínkách a výtky nemáme ani ke zpětným zrcátkům, která jsou dobře použitelná. Hezká hliníková kola s deseti paprsky mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

Kvalita a spolehlivost
Zpracování tohoto stroje je na opravdu vysoké úrovni, použité materiály jsou kvalitní a slícování je příkladné. Je to prostě japonský motocykl a tak to i vypadá, přičemž nějakého vrzání nebo drncání plastů se nedočkáte ani na méně kvalitních silnicích. Vzhled sice není nějak extra výrazný, ale je povedený a Tracer 700 je taková líbivá motorka, která sice na první pohled nějak zvlášť nezaujme, ale postupem času jí přijdete na chuť a nakonec se vám dostane pod kůži. Žádné problémy by pak neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, protože to není mašina plná složité elektroniky a neobsahuje tedy moc věcí, které by mohly nějak zvlášť zlobit. Motor je velmi dobře prověřený, platí za spolehlivý a při alespoň základní údržbě toho snese opravdu hodně. Co se týče ceny, tak základní Tracer 700 se dá u nás pořídit za 209 990 Kč s DPH, což je za takto schopnou a všestrannou motoru velmi příjemná cena. Prakticky úplně stejně stojí i hlavní konkurenti v podobě modelů Suzuki V-Strom 650 a Kawasaki Versys 650.

Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat

Verdikt
Pokud hledáte cestovně-sportovní motocykl střední velikosti, Yamaha Tracer 700 je pořád jednou z nejlepších možností. A to hlavně díky naprosto skvělému dvouválci, který velmi dobře jede, moc paliva nežádá a je mu vlastní vskutku příjemný, čitelný a nezáludný projev. Motoru pak sekunduje sice základní, ale skvěle vyladěný podvozek s dostatkem komfortu, jistoty i hravého projevu. Výbava je poměrně slušná a nejlepší na Traceru 700 je, že to není zbytečně přeplácaná motorka plná zbytečností, ale velmi dobře vyladěný stroj, který není přemotorovaný, plný elektroniky a nabídne čistou radost z jízdy. Pokud nutně nepotřebujete překonávat rychlostní rekordy nebo mít hromadu elektronické výbavy, cestovně-sportovní motocykly této třídy jsou pro takové ty normální řidiče zdaleka tou nejlepší volbou, jak si užít mašinu na cestování za příjemnou cenu a při rozumných nákladech na provoz.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tracer 700: Tak má cestovně-sportovní mašina vypadat


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.