SWM


Přeposlat SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

26.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

SWM Gran Milano Outlaw je opravdu hezká stylovka a dalo by se říct, že je to takový vstup do světa retro motocyklů. Tento městský scrambler nabídne kvalitní komponenty za příjemnou cenu, povedený motor, moderní podvozek a nízké provozní náklady. Ano, není ve stejné třídě jako scramblery od Ducati nebo Triumphu, ale v té ani být neměl a jako taková alternativa funguje na výbornou.

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

Motor
O pohon motocyklu SWM Gran Milano Outlaw se stará povedený, vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec, který firma SWM používá velmi často. Jedná se sice o ryze čínský motor, ale základ má v povedené jednotce z Hondy XBR500 a je to vesměs příjemná pohonná jednotka. Zdvihový objem tohoto jednoválce je 445.3cc a co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 22 kW (30 koní) a 35 Nm točivého momentu, což znamená, že tento stroj můžou provozovat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Výkonnostně to na první pohled není žádná velká sláva a motor opravdu není žádný velký divočák, nicméně hmotnost této mašiny je poměrně nízká a dynamická jízda tak není žádný větší problém. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 150 km/h, nicméně už u dálničního maxima začne motor rychle ztrácet dech a cestování v takto vysokých rychlostech není moc příjemné. Odezva na přidání plynu je vcelku příjemná a motor se nejlépe cítí okolo 6000 ot/min, kde nabídne nejrychlejší reakce, nejvíc síly i nejhezčí zvuk. Okolo 7000 ot/min motor produkuje poměrně dost vibrací, takže k této hranici nemá víceméně žádný smysl ho točit. Úplně ideální to ale není ani v nízkých rychlostech, řekněme okolo městského maxima 50 km/h při zařazeném čtvrtém (tedy předposledním) rychlostním stupni. Když budete chtít za těchto podmínek zrychlit a vezmete rázně za plyn, klidně i naplno, nic moc se nestane a motocykl začne nervózně poskakovat směrem vpřed. Podřazení je v tomto případě nutností.

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto motocyklu z kategorie ,,urban scrambler“ jsou velmi příjemné, čitelné a nezáludné, takže se jedná o dobrý stroj i pro méně zkušené či začínající řidiče. Posed za řídítky je příjemný, komfortní a díky nízké hmotnosti čítající pouhých 145 kg (hmotnost s prázdnou nádrží) je ovladatelnost velmi pohodlná a příjemná i v nižších rychlostech, třeba ve městě. V tomto prostředí se cítí Outlaw velmi dobře, působí v něm agilním, pohotovým dojmem a proplétání se hustým městským provozem zvládá na jedničku. Skvěle si ale vede i na klasických okreskách, protože má podvozek docela hravý charakter a mašina se nechá velmi ochotně a bez připomínek sklopit do zatáčky. Reakce na změny směru jízdy jsou příjemně rychlé, a to i přes univerzální pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR s hrubým vzorem. SWM Gran Milano Outlaw je motocyklem pro spíše menší či středně velké řidiče a větší, robustnější jedinci se na něm budou kvůli sedlu ve výšce 805 mm a poměrně vysoko umístěným stupačkám cítit tak trochu nacpaní. Podvozek je postavený na 43 mm USD vidlici vpředu a vzadu najdeme dva hydraulické tlumiče, přičemž přední odpružení je kompletně stavitelné a vzadu je možné upravit předpětí a odskok. Brzdná soustava je kotoučová, dodala ji společnost Brembo a brzdy nemají se zastavením této mašiny sebemenší problémy. Zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 320 mm doplněný o čtyřpístkový třmen, vzadu má své místo 220 mm kotouč a třmen s jedním pístkem.

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

Výbava
Výbava je poměrně spartánská a je víceméně taková, jakou lze od motocyklu tohoto typu očekávat. Z modernějších věcí dostanete pouze brzdný systém ABS, LED osvětlení a digitální palubní desku. Ta je velmi jednoduchá a trochu připomíná palubní desku z retro stroje XSR od Yamahy. Před řidičem umístěný kruhový displej zobrazuje rychlost, otáčky, ujeté kilometry celkové, aktuální a hodiny. Aktuální stav paliva v nádrži palubní deska neukazuje, ale varovná dioda, tedy hladové oko, přítomna je. Grafika je velmi jednoduchá, takže s čitelností není problém ani na přímém světle a všechno je bez problémů přehledné. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2040 x 1330 x 724 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1416 a jak jsme se již zmínili, sedlo je umístěno ve výšce 805 mm. Nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva a zde použitý motor je docela úsporný, dá se jezdit za zhruba 4.5 litru, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a dá se dostat na 350 km. Zpětná zrcátka dobře fungují spíše v nižších rychlostech, v těch vyšších už docela vibrují a není v nich vidět prakticky nic. Stylová vyplétaná kola disponují velikostí 17 palců a jsou na nich obuty již zmíněné pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR o rozměrech 120/70 vpředu a 150/60 vzadu.

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování sice není bez chyb, ale špatné určitě není a dá se zařadit do takového normálního průměru. Použité komponenty jsou kvalitní, slícování slušné a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Občasné problémy by ale mohly být se stávkující elektronikou, což není u čínských motocyklů nic výjimečného. Třeba blinkry měly tendenci čas od času blikat nepravidelně, občas moc rychle, občas moc pomalu a občas s prodlevou. Sem tam se také samo od sebe restartovalo počítadlo kilometrů nebo se rozsvítila varovná kontrolka ABS systému. Mírné neduhy zde zkrátka jsou, ale mechanická odolnost by měla být velmi dobrá a prověřený motor by měl vydržet i pořádný zápřah.

SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu

Verdikt
SWM Gran Milano Outlaw je opravdu hezká stylovka a dalo by se říct, že je to takový vstup do světa retro motocyklů. Tento městský scrambler nabídne kvalitní komponenty za příjemnou cenu, povedený motor, moderní podvozek a nízké provozní náklady. Ano, není ve stejné třídě jako scramblery od Ducati nebo Triumphu, ale v té ani být neměl a jako taková alternativa funguje na výbornou. Motor nějak extra moc výkonu nepobral, ale vyloženě málo ho není a alespoň se nemusíte bát za to pořádně vzít. Dílenské zpracování je slušné a mírné problémy by mohly nastat vlastně pouze s občas stávkující elektronikou, což je pro čínské motocykly typické. Co se týče ceny, tak ta se po přepočtu pohybuje okolo 150 000 Kč, takže špatná nabídka tento stroj určitě není.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SWM Gran Milano Outlaw: Sympatický městský scrambler za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.