Přeposlat Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

24.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z400 je perfektní naháč, kterého můžou sedlat i držitelé řidičáku skupiny A2 a jako začínající motocykl je malý Zed opravdu skvělou volbou. Nabídne povedený, točivý motor, příjemnou ergonomii, precizně vyladěný podvozek a čitelné, hravé jízdní vlastnosti.

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

Motor
V útrobách naháče Kawasaki Z400 sedí klasika v podobě kapalinou chlazeného paralelního dvouválce, jehož zdvihový objem čítá 399cc. Motor má DOHC rozvod, takže čtyři ventily na válec (celkově tedy 8 ventilů) a jeho kompresní poměr je 11.5:1. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 33.4 kW (45 koní) při 10000 ot/min a točivý moment čítající 38 Nm při 8000 ot/min. To znamená, že tento stroj můžou sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a je to tedy takový startovací motocykl. Výkony na první pohled vypadají docela skromně, ale v 99 % případů a situací naprosto stačí a rozhýbat Zeda velmi svižně nedělá tomuto dvouválci sebemenší problém. Výhoda výkonu, který nenahání strach, je ta, že ho můžete využívat všechen a nemusíte se bát za to pořádně vzít, což je ostatně pro opravdu rychlou jízdu nezbytně nutné. Motor je do nějakých 3000 ot/min spíše méně výrazný, možná až trochu tupý a výrazněji ožije právě až za touto hranicí. Je zkrátka potřeba ho pořádně točit, což mu samozřejmě vůbec nevadí a s přibývajícími otáčkami je jeho projev radostnější a radostnější. Okolo 7500 ot/min už jede jako pila, nesmírně rychle reaguje na plyn a nabídne i decentní výkonnostní špičku. Míra vibrací je nízká a spotřeba také. Když budete chtít, dá se jezdit za 4 litry paliva na 100 km, ale točivý charakter a sportovní naturel svádí k rychlé, dynamické jízdě a budete tak jezdit pravděpodobně za víc (ale i 4.5 litru při dynamické a 5 litrů při opravdu sportovní jízdě jsou dobré hodnoty).

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se vezou na vlně hmotnosti, která je u této mašiny opravdu nízká a čítá pouhých 167 kg (pohotovostní). To znamená, že ovladatelnost je prosto bezproblémová i v nízkých rychlostech, třeba ve městě a manipulaci s tímto strojem zvládnou i fyzicky méně zdatní jedinci. Díky nízké hmotnosti je Z400 také nesmírně agilní a mrštný motocykl, který s nadšením a radostně mění směr a nechá se velmi ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky. Reakce na změny směru jízdy jsou opravdu velmi bezprostřední a pochválit musíme i přesné, komunikativní řízení, díky kterému budete za všech okolností vědět, co se dole pod vámi děje. Perfektní je také stabilita, a to i ve vyšších rychlostech a Kawasaki se zkrátka povedlo vyladit zde použitý podvozek k dokonalosti, a to i přesto, že je víceméně pouze základní. Vpředu se nachází 41 mm teleskopická vidlice bez jakékoliv možnosti nastavení a vzadu sedí odpružení Link Uni-Trak s plynovým tlumičem, který umožňuje nastavení předpětí v pěti úrovních. Brzdy jsou také jednoduché, na přední kole je jeden kotouč o průměru 290 mm, který je doplněný o dvoupístkový třmen a vzadu najdeme 220 mm kotouč a opět dvoupístkový třmen. Výkon brzdné soustavy je ale naprosto dostatečný a je na ni spolehnutí za všech okolností.

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

Výbava
Výbava Kawasaki Z400 víceméně odpovídá ceně i zaměření a za své peníze dostanete všechno, co bude potřeba. Z elektroniky je to vlastně pouze ABS systém, který sice nejde vypnout, ale je nastavený velmi dobře a zasahuje do řízení až v okamžiku, kdy je to opravdu potřeba. Z další výbavy bychom měli zmínit přední LED světlomety nebo částečně digitální palubní desku. Půlkruhový otáčkoměr v horní části je klasicky analogový a pod ním se nachází displej doplněný o nezbytné informační diody. Tento displej zobrazuje aktuální rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, teplotu či ujeté kilometry. Grafika je jednoduchá a na první pohled tato palubní deska sice nepůsobí nějak extra moderním dojmem, ale všechno je velmi dobře přehledné a bez jakýchkoliv problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Kompletní rozměry tohoto motocyklu jsou 1990 x 1055 x 800 mm, rozvor kol čítá 1370 mm a sedlo je umístěno ve výšce 785 mm, takže dosažení na zem, třeba při zastavení na světlech, zvládnou pohodlně i řidiči menšího vzrůstu. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva a dojezd na jedno natankování je vesměs průměrný. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a je víceméně poplatné tomu, na co jsme u japonských motocyklů zvyklí. Použité komponenty samozřejmě nejsou úplně špičkové, ale to od levného a dostupného naháče ani nikdo nečeká a daleko důležitější je fakt, že slícování všech prvků je příkladné a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Velkou pochvalu si pak zaslouží design vyvedený v tradičním stylu naháčů řady Z a už na první pohled je zkrátka velmi dobře rozpoznat, s kým máte tu čest. Co do spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, jedná se o technicky poměrně jednoduchý stroj prostý nějaké komplikovanější elektroniky a moc věcí, které by se mohly pokazit nebo dělat problémy, tu není. Co se týče ceny, tak Kawasaki Z400 se na našem trhu prodává od 139 900 Kč s DPH a jedná se tak o vcelku dostupný kousek.

Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce

Verdikt
Kawasaki Z400 je perfektní naháč, kterého můžou sedlat i držitelé řidičáku skupiny A2 a jako začínající motocykl je malý Zed opravdu skvělou volbou. Nabídne povedený, točivý motor, příjemnou ergonomii, precizně vyladěný podvozek a čitelné, hravé jízdní vlastnosti. Pochválit musíme také agresivní design vyvedený v tradičním duchu této řady, kvalitní dílenské zpracování a v neposlední řadě i dobře nastavenou cenovku. Jedinou výtku máme ke zpětným zrcátkům, přes které toho moc vidět není a určitě mohly být o trochu rozměrnější.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z400: Skvělý naháč pro začínající i pokročilejší jezdce


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.