Přeposlat MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

22.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta F3 675 je takřka dokonalý supersport, který v této třídě patří k tomu úplně nejlepšímu a tato mašina kombinuje vysokou technickou vyspělost, fantastický, neuvěřitelně točivý motor a neskutečnou lehkost na silnici. A samozřejmě uhrančivý, originální a pro Agustu typický design s jedním předním světlometem, který si F3 vypůjčila od většího sourozence F4.

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

Motor
Srdcem jedné z nejkrásnějších supersportovních motorek vůbec, MV Agusty F3 675, je charismatický tříválcový motor, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Má tedy čtyři ventily na válec (celkově 12) a zdvihový objem tohoto motoru čítá 675cc. Jeho nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 94 kW (128 koní) při 14500 ot/min a točivý moment čítá 71 Nm při 10900 ot/min, což jsou čísla velmi hezká a pro dynamickou jízdu naprosto postačující. Motor je dále doplněný o čtyři palivové mapy (Rain, Normal, Sport a Custom) a k dispozici je i ve verzi s výkonem omezeným na 35 kW (41 koní), která je určena pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Už dle posazení výkonu a točivého momentu je patrné, že motor má vysokootáčkový charakter a vysoké otáčky tento tříválec opravdu miluje nade vše. Moc motorů, které tak moc zbožňují a milují vysoké otáčky není a radost, s jakou motor do otáček letí, je vskutku nevídaná. V první třetině otáčkoměru je to samozřejmě nic moc (spíše nic než moc), motoru se moc nechce, občas cukne a v nižších otáčkách se zkrátka moc dobře necítí. Ve středních otáčkách, okolo 6000 ot/min už je to podstatně lepší, žádné pocukávání už se nekoná a reakce na přidání plynu jsou bleskové. To je ale pouze začátek, před hranicí 10 000 ot/min už motor opravdu chytne saze a točí se jako šílený (omezovač zasáhne u 15 000 ot/min), to všechno za doprovodu nesmírně výrazného orchestru. Tento točivý tříválec má zkrátka závodnický charakter a podle toho se tak chová.

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

Jízda a ovladatelnost
Hned na první pohled Agusta F3 zaujme tím, jak je to úzký, maličký a celkově kompaktní motocykl. A také lehký, vždyť suchá hmotnost tohoto stoje je pouhých 173 kg, takže pod rukama snad ani nejde cítit a ovladatelnost je naprosto bezproblémová i v nižších rychlostech. Kompaktní rozměry ale znamenají, že pokud máte víc jak 185 cm na výšku, ani o tomto stroji neuvažujte, protože se na něj pravděpodobně nevejdete. Nebo možná ano, ale budete za řidítky hodně trpět a ideální pozici pravděpodobně nikdy neobjevíte, takže jízda bude vždy o nepříjemných kompromisech. Poskládat se u tohoto stroje ideálně za řídítka zkrátka vyžaduje spíše subtilnější postavu. Jízdní vlastnosti jsou ale parádní, řízení je ostré, takřka dokonale přesné a komunikativní, takže budete vždy vědět, co se dole děje. Díky nízké hmotnosti jsou reakce na změny směru jízdy bleskové, Agusta se neskutečně ochotně překlápí ze zatáčky do zatáčky a tohle může dělat opravdu celý den. Podvozek je docela tvrdý, takže rozbité cesty zrovna dvakrát nemiluje a třeba poskakování městem také zrovna dvakrát nemusí. To se ale dá u supersportu omluvit, pokud dokáže na okruhu nebo kvalitní okresce odvést stoprocentní výkon, což tato Agusta bez debat dokáže. Podvozek je plně stavitelný a brzdy jsou výkonné naprosto dostatečně, přičemž se dobře dávkují a nevadnou ani při větší zátěži.

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

Výbava
Výbava je dle očekávání plná všemožné elektroniky a nad vším bdí řídící jednotka MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System). Co do elektroniky tedy dostanete brzdný systém ABS (Bosch 9 Plus), již zmíněné čtyři jízdní režimy, kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních, rychlořazení nahoru i dolů, technologii RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation), zadní LED světlo, brzdy Brembo či kompletně digitální palubní desku. Ta je zastoupena velkým displejem s poměrně jednoduchou grafikou, který zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, zařazeného převodového stupně, nastavení elektroniky nebo ujetých kilometrů. Všechny informace jsou docela dobře dostupné a čitelnost je víceméně bezproblémová i na přímém slunci. Tento supersport meří na délku 2060 mm, je široký 725 mm a docela tvrdé sedlo, které ale poskytuje dobrou oporu, je umístěno ve výšce 805 mm. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1380 mm a nádrž zvládne pojmout slušných 16.5 litru paliva. Krásná, stylová kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Přední světlomet je výkonný dostatečně a zpětná zrcátka jsou malá, takže výhled dozadu úplně ideální není.

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je perfektní a víceméně odpovídá tomu, že je MV Agusta brána jako prémiová značka, něco jako konkurenční Ducati. Použité materiály jsou kvalitní, slícování je bez připomínek a zkrátka je vidět, že si dal výrobce na konstrukci tohoto stroje velmi záležet. Pochválit pak určitě musíme design, který je jedním slovem fantastický a hlavně ostře modrá varianta s označením Intense Sky Blue & Night Grey vypadá prostě neskutečně. S takto výrazným kabátkem si můžete být jistí, že budete středem pozornosti všude, kde se ukážete. Spolehlivost by měla být víceméně bez problémů, olejový servis je nastavený na 6000 km nebo 12 měsíců, velký ventilový servis pak na 12000 km a Agusta dává na tento stroj, stejně jako na všechny své ostatní mašiny, záruku 3 roky. Cena je pak hodně vysoká a u nás se dá Agusta F3 675 sehnat za zhruba 409 000 Kč, což opravdu není málo.

MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec

Verdikt
MV Agusta F3 675 je takřka dokonalý supersport, který v této třídě patří k tomu úplně nejlepšímu a tato mašina kombinuje vysokou technickou vyspělost, fantastický, neuvěřitelně točivý motor a neskutečnou lehkost na silnici. A samozřejmě uhrančivý, originální a pro Agustu typický design s jedním předním světlometem, který si F3 vypůjčila od většího sourozence F4. Plně stavitelný podvozek nabídne vskutku agilní jízdní vlastnosti a perfektní odezvu, ale potřebuje kvalitnější povrch, protože je docela tvrdý. Na naše typické okresky to tedy ideální mašina není a úplně jistě v kramflecích se necítí ani ve městě. A není to ideální stroj ani pro vysoké jedince, protože je nesmírně subtilní a vyšší či mohutněji stavění jezdci budou mít docela velký problém se na něj poskládat. Cena je vysoká, ale s tím se v této třídě a u této značky zkrátka musí počítat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta F3 675: Jeden z nejschopnějších a nejkrásnějších supersportů vůbec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.