SWM


Přeposlat SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

19.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

SWM Six Days 440 není nějak extra rychlý nebo moderními technologiemi nabitý stroj, ale tím ani nikdy být neměl. Je to lehký, radostný, šarmantní a hezky vypadající scrambler, který je radost řídit, který se dá pořídit za dobré peníze. Je to ideální parťák na silnice i mimo ně, snadno se ovládá a jeho provoz moc nestojí.

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

Motor
O pohon tohoto scrambleru vyvedeného v retro stylu se stará klasika v podobě čtyřtaktního jednoválce se vzduchovým chlazením, který disponuje čtyřmi ventily a plní emisní normu Euro 4. Zdvihový objem tohoto motoru je 445.3cc, dosahuje výkonu 22 kW (30 koní) a jeho točivý moment čítá 35 Nm. Ano, dvouválce jsou modernější, méně vibrují a jsou příjemnější na používání, ale pokud hledáte autentickou retro mašinu, musíte mít jednoválec. Motor je čínský a jedná se o derivát již poměrně staré jednotky z Hondy XBR500, přičemž mezi jeho hlavní kladné vlastnosti musíme zařadit nesmírnou ochotu točit se. Motor jde velmi rychle do otáček, a to už od nižších rychlostí a výkonnostně sice nevypadá nijak extra zajímavě, ale s dynamickým rozhýbáním tohoto stroje nemá sebemenší problém. Scrambler Six Days 440 totiž váží pouhých 153 kg (hmotnost bez náplní) a ke svižnému rozhýbání takto lehkého motocyklu opravdu není třeba stovky koní. Odezva na přidání plynu v nejnižších otáčkách je sice čas od času taková ospalejší (hlavně při nezahřátém motoru), ale jinak je to nesmírně příjemná a přátelská pohonná jednotka, která má čitelný projev a charismatický zvukový projev. Vibrace samozřejmě přítomny jsou, ale nejsou nějak extra rušivé a nejlépe se tento motor cítí okolo 5000 ot/min na nejvyšším, tedy pátém rychlostním stupni. To odpovídá rychlosti okolo 95 km/h a motor má v těchto otáčkách ještě nějakou tu sílu i ochotu zrychlovat, přičemž nad 6500 ot/min začne výkon velmi rychle uvadat (točit se dá až do 8000 ot/min, ale to je úplně zbytečné).

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

Jízda a ovladatelnost
Six Days 440 je jednoduchý a přímočarý stroj nejenom co se týče motoru, platí to i pro jízdní vlastnosti. Podvozek je vcelku obyčejný, ale naladěný je dobře a vzhledem k ceně je jízda na této mašině více než dobrá. Pozice za řidítky je vyloženě ,,scramblerová“, takže řidič je více nahrbený, ale v celkovém pohledu je docela příjemná a pouze vyšší jedinci se budou na tomto stroji cítit s koleny výš než zadkem trochu divně. Ovládání je prostřednictvím širokých řidítek pohodlné a nějakou extra velkou odezvu od nich čekat nelze, ale úplně mrtvé také není a reakce na změny směru jízdy jsou příjemně agilní a bezprostřední. Podvozek je celkově dobře vyvážený a nabídne dobrý kompromis mezi agilitou a stabilitou, přičemž pochválit musíme i dobrý komfort. Nejlepší ale je, že protahovat tento motocykl po klikatých okreskách nebo prašných polních cestách je opravdu zábava, která se jen tak neomrzí. Výkonu není přehnaně moc, takže můžete jet ,,do plných´´, klopit to od zatáčky do zatáčky a užívat si štěkající výfuk. Samotný podvozek je postavený na 43 mm teleskopické vidlici s možností nastavení odskoku a vzadu mají své místo dva tlumiče s možností nastavení předpětí a odskoku. Brzdy jsou výkonné tak akorát (skládají se z 260 mm kotouče vpředu a 220 mm kotouče vzadu) a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

Výbava
Výbava je přesně taková, jakou lze u retro scrambleru očekávat a je tedy velmi, velmi spartánská. Z elektroniky dostanete pouze ABS systém a na věci typu kontroly trakce nebo nějakých jízdních režimů můžete rovnou zapomenout. Na druhou stranu to ale vůbec nevadí, protože nic jiného ani není potřeba a ABS systém vlastně úplně stačí. Palubní deska je velmi jednoduchá a je také vyvedena v retro stylu. Před řidičem tedy najdeme dva analogové budíky s bílým podkladem, a sice tachometr vpravo, otáčkoměr vlevo a v tachometru se nachází také malý displej zobrazující nájezd. Díky jednoduché grafice je všechno bez problémů přehledné a čitelnost je příjemná i na přímém světle, takže použitelnost je velmi dobrá. Sedlo je umístěno ve výšce 855 mm, kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2170 x 1390 x 800 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1470 mm. Nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva a spotřeba se v průměru pohybuje okolo 5.5 litru na 100 km (jde ale samozřejmě jezdit i za méně), takže dojezd na jedno natankování je solidní a dá se dostat i na 300 km na jednu nádrž. Kola jsou klasicky vyplétaná, a zatímco přední kolo disponuje průměrem 19 palců, zadní má 17 palců a z této konfigurace je jasně patrné, že výlety mimo klasické silnice zvládne tato mašina, v rámci možností pochopitelně, dobře. Pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 130/80 vzadu jsou takové univerzální a jsou určeny jak na silnici, tak do lehčího terénu.

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je spíše průměrné a na špičku se určitě nechytá, ale to je samozřejmě dáno velmi nízkou pořizovací cenou. Špatné zpracování sice není, ale třeba lak je velmi tenký a zdá se, že toho moc nevydrží. Prozatím je brzo říct, jestli mechanika vydrží nebo ne, ale v celkovém pohledu se jedná o jednoduchý motocykl a motor by měl vydržet i výraznější zápřah. Ani té elektroniky moc není, takže se nemá moc co pokazit a věříme tomu, že spolehlivost bude bezproblémová. Velkou pochvalu si zaslouží povedený design, povedlo se i pojmenování po jednom z nejstarších a nejslavnějších enduro závodů vůbec (Six Days Enduro) a chválíme i vhodně nastavenou cenovku. Tento kousek se dá pořídit za necelých 5000 euro (cca 128 000 Kč) a v této kategorii moc levnějších kousků nenajdete.

SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě

Verdikt
SWM Six Days 440 není nějak extra rychlý nebo moderními technologiemi nabitý stroj, ale tím ani nikdy být neměl. Je to lehký, radostný, šarmantní a hezky vypadající scrambler, který je radost řídit, který se dá pořídit za dobré peníze. Je to ideální parťák na silnice i mimo ně, snadno se ovládá a jeho provoz moc nestojí. Motor je výkonný tak akorát a jedná se o příjemný jednoválec, který jde ochotně do otáček, dobře zní a mírně vibruje, což ale k jeho charakteru samozřejmě patří. Jízdní vlastnosti jsou hravé, brzdy zvládají všechno bez problémů a výbava je taková, jaká má u retro scrambleru být, takže spartánská. Dílenské zpracování je víceméně pouze průměrné, ale vzhledem k velmi nízké ceně v tomto ohledu zázraky čekat ani nešlo.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SWM Six Days 440: Povedený scrambler pojmenovaný po slavném závodě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.