Přeposlat Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

15.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V9 Roamer je nejlevnějším a tím pádem i nejdostupnějším modelem řady V9, který vsází na kombinaci retro vzhledu, charakterního motoru a velmi schopného podvozku. A funguje to, Roamer je vskutku povedenou mašinou, která umí vzít za srdce a při jízdě vykouzlit úsměv na tváři, což je to, o co jde.

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

Motor
O pohon retro stroje Moto Guzzi V9 Roamer se stará motor, který se k jeho charakteru takřka dokonale hodí a skvěle dotváří jeho osobnost. V jeho rámu buší osobitý, vzduchem chlazený dvouválec s válci sevřenými v úhlu 90 stupňů, jehož zdvihový objem je 853cc a výkon dosahuje hodnoty 40.4 kW (55 koní) při 6250 ot/min. Točivý moment se zastavil na 62 Nm při 3000 ot/min a ani jedno z těchto čísel sice na první pohled neohromí, ale pro potřeby tohoto stroje je tento výkon naprosto dostatečný a vyššího výkonu není třeba. Motor poměrně obstojně funguje už od nízkých otáček a nejlépe se cítí ve středních otáčkách, což je samozřejmě praktické a uživatelsky příjemné. Odezva na přidání plynu je velmi rychlá a když pořádně přidáte plyn ve středních nebo vyšších otáčkách, následující zátah je poměrně hodně výrazný a Roamer umí tím, s jakou vervou je ochotný vystřelit vpřed, překvapit. V nízkých otáčkách umí plyn čas od času cuknout, ale není to nic hrozného a motor samozřejmě také vibruje, nicméně pouze decentně a tak, aby to dotvořilo jeho celkový charakter. Vibrace jsou citelné v nízkých a pak naopak ve velmi vysokých otáčkách, kdy dá vibrující motor jasně najevo, že by bylo záhodno přeřadit. Ve středních otáčkách jsou pak vibrace prakticky nulové. Spotřeba je příjemná, dá se jezdit za 5.5 litru na 100 km a převodovka je klasicky šestirychlostní.

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

Jízda a ovladatelnost
Hned po několika málo minutách se budete za řidítky tohoto stroje cítit jako doma. Posed je totiž velmi příjemný, přirozený a uvolněný, vyloženě svádějící k pohodové jízdě a kochání se krajinou. To samozřejmě tento motocykl zvládá, ale byla by škoda jeho schopný podvozek nechat zahálet pomalou jízdou. Roamer totiž až překvapivě zbožňuje zatáčky, na což na první pohled sice moc nevypadá, ale je to tak. S radostí se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky, reakce na změny směru jízdy jsou okamžité a na klikaté okresce plné zatáče umí Roamer vykouzlit nejeden úsměv na rtu. Stabilita je naprosto perfektní za všech okolností a odezva od řidítek dobrá, takže řidič bude mít vždy dobrý přehled o tom, co se pod koly děje. Podvozek je tedy agilní a schopný, ale zároveň je trochu tvrdší a na méně kvalitních silnicích to jde poznat. Větší výmoly mu dávají zabrat a podvozek přenáší rázy do řidítek, takže ve městě a na méně kvalitních površích si moc komfortu neužijete. Samotný podvozek se skládá z hydraulické vidlice o průměru 40 mm vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče, u kterých jde nastavit předpětí pružiny. Ještě bychom měli zmínit zdvih, který je 130 mm vpředu a 97 mm vzadu. Brzdy jsou dostatečně výkonné a nemají se zastavením tohoto stroje žádné zásadnější problémy, přičemž vpředu i vzadu je po jednom kotouči a ty mají průměr 320 a 260 mm.

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

Výbava
Výbava tohoto retro motocyklu je poměrně dobrá a z těch modernějších věcí zahrnuje třeba dvoustupňovou kontrolu trakce, která bohužel nejde vypnout. Ve výbavě se dále nachází ABS systém či elegantní palubní deska skládající se z analogového tachometru, který obsahuje několik informačních diod a malý displej ve spodní části. Ten zobrazuje doprovodné informace typu zařazeného převodového stupně, ujeté kilometry nebo průměrnou spotřebu. Palivoměr schází a o jeho nedostatku v nádrži informuje klasická oranžová dioda, tedy ,,hladové oko“, které se rozsvítí poměrně s předstihem a znamená, že máte v nádrži ještě zhruba 4 litry paliva. Kromě palivoměru chybí také otáčkoměr, ale na palubní desce se nachází kontrolka řazení, která řekne, že už je čas přeřadit. Díky jednoduché grafice je všechno skvěle přehledné a bez jakýchkoliv problémů čitelné i na přímém světle. Kompletní rozměry tohoto motocyklu 2240 x 1165 x 865 mm, rozvor kol čítá 1465 mm a sedlo je umístěno ve výšce 785 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a bez problémů přesáhne 250 km/h. Určitě musíme zmínit krásná kola o velikosti 16 palců vzadu a 19 palců vpředu, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 150/80 vzadu. Přední světlomet je výkonný dostatečně a povedla se i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění vzadu.

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování Roameru je velmi dobré a nemáme k němu žádné zásadnější výtky. Všechno sedí dobře na své místě, výrobce si dal záležet i na malých detailech a slícování je výborné, takže žádného vrzání nebo drncání se nedočkáte ani na méně kvalitních silnicích. Problémy by neměly být ani se spolehlivostí, tento stroj není zbytečně přetechnizovaný a motor je odolný, takže při dodržení alespoň základního servisu by měl snést hodně. Velkou pochvalu si zaslouží i povedený design, V9 Roamer je krásný,  stylový motocykl vyvedený v docela minimalistickém stylu, který mu sluší. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu začíná na částce 229 900 Kč, takže je Roamer z modelové řady V9 tím úplně nejlevnějším.

Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo

Verdikt
Moto Guzzi V9 Roamer je nejlevnějším a tím pádem i nejdostupnějším modelem řady V9, který vsází na kombinaci retro vzhledu, charakterního motoru a velmi schopného podvozku. A funguje to, Roamer je vskutku povedenou mašinou, která umí vzít za srdce a při jízdě vykouzlit úsměv na tváři, což je to, o co jde. Motor má výkonu tak akorát, není přehnaně náročný na palivo a má charakterní projev s decentními vibracemi. Podvozek je spíše tvrdší a méně kvalitní silnice zrovna dvakrát nemiluje, ale zase nabídne skvělou agilitu a jistotu i při divočejších manévrech. Výbava je slušná, dílenské zpracování výtečné a cena je nastavena dobře, takže moc nedostatků tento retro motocykl opravdu nemá.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V9 Roamer: Tohle retro se opravdu povedlo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.