Přeposlat Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

12.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte ten nejlepší superbike střední třídy (takže spíše supersport) s výkonem kolo 150 koní, dál už hledat nemusíte, protože nic lepšího než Ducati 959 Panigale stejně nenajdete. Tato mašina je unikátní kombinací technické vyspělosti, ovladatelnosti, živého motoru, fantastického podvozku a samozřejmě nekonečného sex-appealu, který je pro stroje ze stáje Ducati typický.

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

Motor
Srdcem sportovní mašiny Ducati 959 Panigale je fantastický motor Superquadro, což je kapalinou chlazený dvouválec s válci uloženými do L a čtyřventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem tohoto motoru je 955cc, nejvyšší výkon čítá 115.5 kW (157 koní) při 10500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 107.4 Nm při 9000 ot/min. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4 a poskytuje tomuto stroji vpravdě suverénní dynamiku. Aby také ne, když suchá hmotnost Panigale je pouhých 169 kg, s touto váhou nemá takřka 160 koní opravdu žádný problém. Motor zabírá poměrně ochotně už v nižších otáčkách, jde dobře za plynem a s rostoucími otáčkami samozřejmě roste rychlost, s jakou do nich motor letí. V úplně nejnižších otáčkách to pochopitelně není to pravé ořechové, ale to nemůžeme ryze sportovní mašině vytýkat a spíše musíme motor pochválit za velmi plynulý zátah a docela čitelný charakter. Nikde ani náznak cuknutí, plyn je dokonale hladký a po překročení středních otáček se dostaví opravdu bleskový rozlet do nejvyšších sfér otáčkoměru (nad 7000 ot/min je zátah opravdu brutální). Určitě bychom měli zmínit také velmi charismatický zvukový projev (i když samozřejmě ne tak výrazný jako u větší 1299 Panigale) a přítomnost trojice palivových map s označením Sport, Race a Wet, přičemž pro každou mapu je možné upravit si to, jak budou do jízdy zasahovat pomocníci typu kontroly trakce. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní.

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina je ryzím sportovním strojem a podle toho se také chová. Výrobce musíme pochválit za to, jak dokonale se mu povedlo tuto mašinu vyladit a jak tu všechno pracuje v perfektní symbióze. Podvozek, motor a řízení fungují ve skvělém souznění a malá Panigale je strojem, se kterým se musí řidič pro jeho ovládnutí dokonale sžít. Výbava je sice velmi moderní a plná nejrůznějších asistentů a pomocníků, ale na silnici působí Panigale spíše takovým analogovým dojmem, s řidičem neustále komunikuje a poskytuje mu spoustu informací o tom, co se děje pod koly. Tuhle mašinu zkrátka budete pod nohama a zadkem cítit a je to jenom a jenom dobře. Je až neskutečně agilní, s nadšením reaguje na sebemenší změnu směru jízdy a jejím hlavním teritoriem jsou klikaté okresky plné zatáček. V tomto prostředí víceméně nemá konkurenci, ale třeba o městě už to říct nemůžeme a pomalé loudání se v zácpách nebo pojížďky od semaforu po semafor Panigale v láce moc nemá. Míra komfortu není špatná, ale pohodlný cesťák to samozřejmě není a vyloženě rozflákané cesty bude lepší nevyhledávat. Podvozek je postavený na plně stavitelné USD vidlici o průměru 43 mm vpředu a vzadu najdeme hliníkovou kyvku a plně stavitelnou pružící jednotku. Brzdy jsou od Bremba, a sice nejsou tak ultimativní, jako u výkonnějších superbiků, ale dobře se dávkují a nemají se zastavením tohoto stoje sebemenší problémy.

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

Výbava
Moderní stroje od Ducati jsou většinou synonymem pro tu nejmodernější elektronickou výbavu a platí to také pro nejmenší Panigale. Ve standardní výbavě se nachází ABS, osmistupňová kontrola trakce, již zmíněné tři jízdní režimy, systém rychlořazení nahoru i dole, technologie EBC (Engine Braking Control – motorová brzda), kompletní LED osvětlení a samozřejmě nesmí scházet ani digitální palubní deska. Ta se docela povedla a před řidičem umístěný displej má poměrně jednoduchou grafiku, takže všechno je přehledné i při divočejší jízdě, kdy samozřejmě není moc čas soustředit se na čísla. Palubní deska umí zobrazit opravdu hromadu různých informací, namátkou třeba rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, nastavení elektroniky, ujeté kilometry, teplotu chladicí kapaliny, průměrnou spotřebu či napětí na baterii. Povedené sedlo se nachází ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je takový normální (při troše snahy, dá se jezdit za 7 ale také za 9 a víc litrů na 100 km). Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Rosso Corsa o rozměrech 120/70 vpředu a 180/60 vzadu.

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez výhrad a co do kvality se tento stroj (a vlastně i celá aktuální produkce Ducati) může rovnat s těmi úplně nejlepšími. Všude samé kvalitní materiály, značkové komponenty a slícování je příkladně dokonalé. Žádné větší problémy by neměly nastat ani co do spolehlivosti a při dodržování servisních intervalů by měla ,,malá“ Panigale sloužit dobře a dlouho. Když už jsme nakousli ten servis, tak vězte, že základní olejový je nastavený na 12 000 km nebo 1 rok a hlavní Desmoservis se pak přihlásí po 24 000 kilometrech. Vzhledem je 959 Panigale typická italka, takže má v sobě onu vášeň a šmrnc, díky čemuž se za ní každý otočí a o pozornost tak budete mít postaráno všude. Cena je samozřejmě vysoká a začíná na částce 438 000 Kč s DPH, ale jedná se o prakticky nejlepší stroj ve své třídě a prémiový kousek, takže vyšší cena je zde opodstatněná.

Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek

Verdikt
Pokud hledáte ten nejlepší superbike střední třídy (takže spíše supersport) s výkonem kolo 150 koní, dál už hledat nemusíte, protože nic lepšího než Ducati 959 Panigale stejně nenajdete. Tato mašina je unikátní kombinací technické vyspělosti, ovladatelnosti, živého motoru, fantastického podvozku a samozřejmě nekonečného sex-appealu, který je pro stroje ze stáje Ducati typický. Je to zbraň na okresky a v tomto prostředí dokáže být ,,malá“ Panigale rychlejší i než pravověrné superbiky s výkonem vyšším než 200 koní. Motor se opravdu povedl a dvouválec Superquadro nabízí jak drtivý zátah ve vyšších otáčkách a bleskovou odezvu na plyn, tak v celkovém pohledu docela čitelný, plynulý projev a lineární zátah. Výbava je moderní, plná všemožné elektroniky a žádnou výtku nemáme ani ke kvalitě zpracování, která je takřka dokonalé.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati 959 Panigale: Nepřekonatelná královna okresek


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.