Přeposlat Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

05.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian Springfield Dark Horse je nesmírně charismatický, charakterní a majestátní ,,naked“ cruiser, který působí na silnici jako obří křižník a co do mechaniky je to opravdu strojovna. Vypadá parádně, má nesmírně silný motor, který ho umí rozpohybovat bez sebemenších potíží a nabídne zajímavou kombinaci komfortu, příjemné ovladatelnosti a v jistém směru i sportovních schopností.

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

Motor
Pořádný cruiser s americkým rodným listem samozřejmě potřebuje pořádný motor a ten v mašině Indian Springfield Dark Horse najdeme. Dvouválec V-Twin je dominantním prvkem celého stroje, protože je hezky na očích a vypadá opravdu impozantně, vždyť je to se zdvihovým objemem 1811cc motor s druhým nejvyšším objemem v rámci amerických motocyklů. Výrobce jako již tradičně neuvádí výkon v koních (těch by ale měl mít dvouválec okolo stovky), protože u tohoto typu motorů je daleko důležitější točivý moment a ten v tomto případě dosahuje hodnoty 161.6 Nm při 3000 ot/min. To je opravdu hodně a masivní točivý moment umí s tímto robustním, pořádně těžkým cruiserem hezky zacvičit. Dle položení maxima točivého momentu je dobře patrné, že motor je naladěný spíše na nižší otáčky a tak tomu opravdu je, jeho zátah je vskutku působivý už z těch nejnižších otáček a kromě mohutného, opojného zátahu nabídne motor také charakterní projev a nesmírně hladký chod. Běží takřka bez vibrací a nejlépe se cítí, když se jen tak převaluje, klidně pod hranicí 3000 ot/min a i v takto nízkých otáčkách umí pořád nabídnout dostatek síly pro rychlé předjetí. Při rychlosti 110 km/h točí motor pouhých 2700 ot/min, hezky si pobrukuje a cítí se jako ryba ve vodě. K dispozici jsou také tří palivové mapy, ale moc velký rozdíl mezi nimi není a ideální je zvolit režim Tour a nechat se unášet na vlně točivého momentu krajinou. Spotřeba se pohybuje okolo 5.5 litru na 100 km, což není vzhledem k velikosti a hmotnosti této mašiny vůbec špatné.

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

Jízda a ovladatelnost
Tento cruiser sice nabídne skvělý dojezd na jedno natankování, je nesmírně pohodlný a je na něm hromada místa, ale ani tak to není úplně typický polykač kilometrů. Kromě cestování po dálnicích a rychlostních silnicích totiž nabídne také až překvapivě dobré schopnosti na klasických okreskách plných zatáček. I přes obří rozměry a vysokou hmotnost (360 kg s plnou nádrží) se tento stroj zatáčkám nebrání, má příjemně ostré, komunikativní řízení a nabídne dobrou odezvu od předního kola. Navíc nabídne i skvělou stabilitu a výkonné brzdy (hlavně ta zadní je opravdu silná), takže ostřejší jízdě se tento stroj nebrání, ačkoliv na to na první pohled možná nevypadá. Jinak je to ale velmi příjemný dálniční cestovatel, který umí takřka dokonale odfiltrovat i nekvalitní povrchy a při rychlé jízdě po nekvalitní dálnici se budete cítit, jako byste se sunuli vpřed na nějakém vzduchovém polštáři. Mírná výtka míří k pneumatikám, které sice mají na suchu výtečnou přilnavost, ale stačí, aby trochu zapršelo a zadní guma začne velmi ochotně ztrácet trakci. To je samozřejmě dáno i enormním točivým momentem a při jízdě po mokrých silnicích budete pravděpodobně litovat (poprvé a naposled), že Dark Horse nemá kontrolu trakce. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici o průměru 46 mm vpředu a vzadu se nachází tlumič, jehož zdvih čítá 114 mm (přední odpružení má zdvih 119 mm). Brzdná soustava se skládá ze dvou 300 mm kotoučů vpředu, jednoho kotouče o stejném průměru vzadu a do kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístek vzadu.

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

Výbava
I když je Dark Horse pořádně drahou mašinou, úplně až po strop nacpaný nějakými extra doplňky není a výbava je tedy spíše slabší. Ano, vypadá parádně, má bezklíčové startování, centrální zamykání, již zmíněné jízdní režimy (Tour, Standard a Sport) a tempomat, ale kde jsou přední LED světla nebo vyhřívané hefty? U mašiny tohoto formátu bychom je určitě očekávali a úplně ideální není ani palubní deska. Ta se skládá ze dvou analogových budíků a malého displeje, který je umístěný ve spodní části tachometru. Tento displej nevypadá úplně nejmoderněji a čitelnost informací jím poskytnutých mohla být lepší. Displej toho umí zobrazit opravdu hodně, třeba aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu, čas, spotřebu, ujeté kilometry nebo napětí baterie, ale působí prostě a jednoduše zastarale. Pochválit ale musíme pohodlné, kožené sedlo, které je dostatečně rozměrné a dobře se na něm cestuje i na delší vzdálenosti. Je umístěné ve výšce 660 mm a nádrž zvládne pojmout 20.8 litru paliva, což stačí na skvělý dojezd čítající až 370 km na jedno natankování. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2522 x 1176 x 1000 mm a rozvor čítá 1701 mm. Přední kolo disponuje průměrem 19 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 130/90 a vzadu najdeme 16 palcové kolo s pneumatikou o rozměru 180/60.

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je velmi dobrá, ale dokonalá určitě není a to platí hlavně v poměru k vysoké ceně. Dark Horse je zkrátka tak trochu exkluzivní mašina a za takové věci se platí víc než za ty obyčejnější. U nás se dá tento cruiser sehnat za 747 000 Kč, což už je opravdu ranec a za tyto peníze by mělo být zpracování na té úplně nejvyšší možné úrovni, což není. Jen v rychlosti, třeba mlhová světla drží na laciných, kovových plátech a jejich ukotvení působí tak nějak všelijak, šrouby u výfuku nesmírně rychle zrezaví a lak je okolo nádrže až moc tenký. Na druhou stranu, spolehlivost by měla být bez výhrad a při koupi dostanete od výrobce štědrou záruku na 5 let.

Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky

Verdikt
Indian Springfield Dark Horse je nesmírně charismatický, charakterní a majestátní ,,naked“ cruiser, který působí na silnici jako obří křižník a co do mechaniky je to opravdu strojovna. Vypadá parádně, má nesmírně silný motor, který ho umí rozpohybovat bez sebemenších potíží a nabídne zajímavou kombinaci komfortu, příjemné ovladatelnosti a v jistém směru i sportovních schopností. Tato mašina zkrátka umí lehce plynout ve vysokých rychlostech po dálnici, nicméně po sjezdu z dálnice na okresku zvládne i ostřejší tempo v prostředí plném zatáček. Co se týče nedostatků, tak výbava není za dané peníze úplně ideální a to platí také o dílenském zpracování. To mohlo být určitě dotaženější, a to hlavně když vezmete v potaz velmi vysokou cenu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Springfield Dark Horse: Majestátní cruiser, který zvládá dobře i zatáčky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.