Přeposlat Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

03.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová reinkarnace Kawasaki W800 je opěr retro až na půdu a vlastně je to jeden z nejvíce autentických motocyklů na současném trhu. Je to skvělý stroj, který si vůbec na nic nehraje a je přesně takový, jaký má být.

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

Motor
Srdcem retro mašiny Kawasaki W800 je motor, který poháněl i předchozí generaci v době před normou Euro 4 a oproti ní se prakticky vůbec nezměnil, jen tu emisní normu už plní. Pocitově ale o trochu jiný je a možná ztratil maličko ze svého původního charakteru, ale jinak je to pořád velmi příjemná pohonná jednotka. V rámu tohoto stoje tedy sedí motor tak trochu jako ze staré školy, a to paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 773cc, který je chlazený vzduchem a disponuje OHV rozvodem. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 35 kW (48 koní) při 6000 ot/min a jeho točivý moment se zastavil na necelých 63 Nm při 4800 ot/min, což znamená, že tuto retro mašinu můžou legálně sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Výkonnostně tento dvouválec moc neohromí a je evidentní, že W800 není motocykl na nějaké závodění nebo divočení a mnohem lépe jí i motoru sedí takové to pohodové korzování po okreskách a kochání se krajinou. Motor je nastavený tak, aby ochotně zabíral už v nízkých otáčkách a musíme pochválit příjemně rychlé reakce na přidání plynu. Je použitelný už pod hranicí 2000 ot/min, je hezky pružný a po překročení 4000 ot/min začne zrychlovat s hezkou razancí. Točit ho nějak extra vysoko ale moc smysl nemá a tomu napovídá také červené pole otáčkoměru začínající na 7000 ot/min. Díky pružnému charakteru motoru se s ním jezdí velmi příjemně a jedná se o pohodového společníka na každý den.

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

Jízda a ovladatelnost
Jak jsme se již zmínili, ideálním teritoriem tohoto retro motocyklu jsou okresky a ideálním tempem je pohodový výlet s kocháním se krajinou. To jde W800 opravdu parádně, má velmi klidný, přívětivý charakter a relaxační ergonomii. Sedlo je rozměrné, příjemně měkké, posed je pohodlný a také podvozek hraje spíše na měkčí notu. Ovladatelnost je naprosto bezproblémová, a to i v nižších rychlostech navzdory faktu, že se s hmotností 223 kg o zrovna lehkou mašinu nejedná. Stabilita je pak bez problémů i ve vyšších rychlostech. Podvozek má tedy klidnější a komfortnější charakter, ale nechá si líbit i něco divočejšího a sportovnější jízdě se vyloženě nebrání. Sklopit Kawasaki W800 do zatáčky není nic obtížného, na změny směru reaguje ochotně, a i když není sportovnější jízda její doménou, vyloženě se jí nebrání. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče s možností nastavení předpětí (vpředu nastavení možné není). Jedná se tedy o vcelku základní a obyčejný podvozek, ale svou práci si odvádí dobře a jediné, co bychom mu vytkli, je přenášení rázů do řidítek při přejezdu výraznějších nerovností. Brzdná soustava je kompletně kotoučová (model před Euro 4 měl vzadu buben) a brzdí slušně, nabídne rychlý nástup a čitelný projev, což se počítá. Na předním kole se nachází 320 mm kotouč, vzadu má kotouč průměr 270 mm a do obou se zakusují dvoupístkové třmeny.

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

Výbava
Kawasaki W800 patřila vždy mezi nejvíce autentické retro stroje a to se výrobci povedlo udržet i u nejnovější verze. Tomu odpovídá i střídmá výbava, která z modernějších věcí obsahuje vlastně pouze LED světla a brzdný systém ABS a na věci typu kontroly trakce či jízdních režimů můžete rovnou zapomenout. Tyto věci ale nejsou ani potřeba a daleko důležitější je třeba to, že obě přední páčky jsou stavitelné a pochválit musíme tu hromadu všemožných retro detailů. Blinkry se samy nevypnou, to musí udělat řidič manuálně, kola disponují drátěným výpletem a naprosto parádně pak vypadá velmi tradičně pojatý výfuk. Dokonce i ty pneumatiky, Dunlop K800 GT, jsou vyvedeny v retro stylu. A ta palubní deska, to je opravdu jednoduchost sama. Před řidičem jsou umístěny dva klasické, analogové budíky s varovnými světly, a zatímco vlevo je se nachází tachometr s maličkým displejem, vpravo sedí otáčkoměr. Grafika obou budíků je nesmírně jednoduchá, všechno je za všech okolností přehledné a čitelnost je bez výhrad i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 770 mm, kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2135 x 1120 x 925 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva. Drátěná kola mají průměr 18 palců a jsou na nich obuty gumy o rozměrech 100/90 vpředu a 130/80 vzadu.

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a je vidět, že si dal výrobce na konstrukci této retro mašiny pořádně záležet. Všechno sedí na svém místě, slícování je bez připomínek a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Co se týče spolehlivosti, tak pořád se jedná o novou mašinu, protože motor prošel úpravou kvůli plnění nové emisní normy a prozatím tak nikdo neví, jak na tom bude. Předchozí generace ale byla velmi spolehlivá a není důvod, aby tomu u nejnovější reinkarnace bylo jinak. Cena na našem trhu začíná na částce 239 900 Kč s DPH, což určitě není málo a třeba Moto Guzzi VIII je takřka ve všech verzích levnější a na menší peníze vyjde i Yamaha YSR700.

Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina

Verdikt
Nová reinkarnace Kawasaki W800 je opěr retro až na půdu a vlastně je to jeden z nejvíce autentických motocyklů na současném trhu. Je to skvělý stroj, který si vůbec na nic nehraje a je přesně takový, jaký má být. Stylový, elegantní, snadný na zvládnutí a jako stvořený pro pohodové a klidné projížďky krajinou. Sportovnější jízdě se sice nebrání, ale není to jeho styl. Motor je charakterní, skvěle zabírá už od nižších otáček a je také příjemně pružný, takže je to ideální každodenní parťák. Výbava je ztělesněním slova ,,retro“ a dostanete opravdu jen to nejdůležitější, ale to naprosto bez problémů stačí. Dílenské zpracování je perfektní a design opravdu parádní, plný všemožných retro prvků a odkazů na doby dávno minulé. Jen ta cena mohla být o trochu nižší.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki W800: Opravdu autentická retro mašina


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.