Přeposlat Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

01.07.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CBR1000RR Fireblade SP je perfektní supebike, který má velmi blízko k dokonalosti. Spojuje nesmírně točivý, charakterní motor s moderním, semiaktivním podvozkem a bohatou elektronickou výbavou. Výsledkem je mašina s precizní ovladatelností, která se umí pořádně rozparádit a menší výkonnostní deficit proti hlavním konkurentům není vůbec důležitý.

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

Motor
Superbike CBR1000RR Fireblade od Hondy nebyl nikdy nejvýkonnějším strojem ve své třídě a na konkurenci mu co do výkonu pokaždé něco málo scházelo. Platí to také pro nejnovější reinkarnaci, nicméně nepatrně nižší výkon žádnou velkou překážkou není, protože tenhle řadový čtyřválec je vážně něco. V nitru tohoto stroje se ukrývá řadový, kapalinou chlazený čtyřválec s DOHC rozvodem (celkově má tedy 16 ventilů) o zdvihovém objemu 999cc, jehož kompresní poměr je 13:1. Co se týče výkonů, tak na zadní kola proudí 141 kW (192 koní) při 13000 ot/min a točivý moment o hodnotě 116 Nm, který je k dispozici při 11000 ot/min. Prakticky veškerá konkurence, tedy jak Suzuki, tak Yamaha, Kawasaki, BMW, Ducati či Aprilia nabízí u svých litrových superbiků vyšší výkon, kolikrát i nad hranicí 200 koní, ale o absolutním výkonu tento motor není. Je o tom, jak neskutečně lehce se točí, jak miluje vysoké otáčky a jedná se o zcela určitě jeden z nejvíce točivých motorů napříč motocykly. Projev v nižších otáčkách je docela přátelský, nicméně i v první třetině otáčkoměru má tento čtyřválec nesmírnou sílu a ve středních už se pomalu začíná nadechovat k tomu, co přijde v poslední části. Po překročení 10000 ot/min totiž nastoupí neskutečná výkonnostní špička v podobě ohromujícího zátahu a parádního zvuku. Točit tenhle motor co to dá je opravdu skvělý zážitek, který na absenci těch několika málo koní oproti konkurenci dá rychle zapomenout. Převodovka je klasicky šestirychlostní a maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až k hranici 300 km/h.

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

Jízda a ovladatelnost
Fireblade vždy platil za jeden z nejlépe ovladatelných a co do ergonomie nejvíce dotažených supebiků a to se nezměnilo. Na tento stroj zkrátka sednete a budete se cítit jako doma, po několika prvních metrech se s ním dokonale sžijete a budete se cítit, jako byste s ním byli spojeni v nějaké symbióze. Propojení motocyklu s jezdcem je sice klišé až na půdu, ale zde to tak opravdu je. Ovladatelnost je takřka dokonalá, řízení je přesné, komunikativní a prostřednictvím celého motocyklu budete krásně cítit, co se na silnici děje a co je třeba udělat. Hlavní hvězdou specifikace SP (stejně jako ještě dražší SP2) je ale nesmírně moderní podvozek postavený na semiaktivním elektronickém odpružení Öhlins, které funguje na jedničku. Systém uzpůsobuje nastavení podvozku aktuální situaci a dělá to opravdu dobře, takže při klasickém používání není problém nechat podvozek ladem, ať si dělá co chce. Vždy dostanete skvělou odezvu, dostatek komfortu, stabilitu a ostrost, která k superbikům samozřejmě patří. Podvozek je dále pochopitelně plně stavitelný (předpětí, komprese i útlum odskoku), a to vpředu i vzadu a na předním kole najdeme obrácenou vidlici Öhlins NIX30 Smart-EC o průměru 43 mm. Vzadu má své místo jednotka Pro-Link s plynovým tlumičem Öhlins TTX36 Smart-EC a zdvih zadního odpružení je 60 mm (vpředu jednou tolik). Brzdy od Bremba mají bleskový nástup, jsou velmi ostré a jejich výkon se skvěle dávkuje, takže v tomto směru žádné připomínky.

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

Výbava
Výbava je vskutku impozantní a verze SP je výkladní skříň moderních technologií. Kromě systému ABS za své nemalé peníze dostanete také kontrolu trakce s označením Honda HSTC se systémem zamezujícím zvedání předního kola, palivové mapy, jízdní režimy, rychlořazení nahoru i dole, již zmíněný elektronický podvozek, LED osvětlení či digitální palubní desku. Ta je zastoupena rozměrným barevným displejem, na kterém se zobrazují všechny důležité informace (rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, zařazený převodový stupeň, čas, teplota, ujeté kilometry a další) a prostřednictvím tohoto displeje se pochopitelně dělají také veškerá nastavení elektroniky. Grafika je povedená, vypadá hezky moderně a všechno je bez větších problémů čitelné i na přímém světle. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2065 x 1125 x 715 mm, rozvor náprav čítá 1404 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, nicméně to je u superbiku, který je určený spíše pro občasné vyřádění se na okruhu, informace docela nedůležitá. Povedené sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a kola mají průměr 17 palců, přičemž jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu. Přední světlomety jsou dostatečně výkonné a povedla se i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých budete mít velmi dobrý přehled o dění vzadu.

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

Kvalita a spolehlivost
O zpracování není třeba pochybovat, to je, stejně jako u ostatních mašin od Hondy, zcela precizní a víceméně už ani nemůže být lepší. Tato mašina je postavena na těch nejkvalitnějších komponentech a problémy by neměly být ani se spolehlivostí. Fireblade je braný za velmi spolehlivý, možná i úplně nejspolehlivější superbike a nejnovější generace na tom nebude jinak. Cena je pořádně vysoká a za specifikaci SP se semiaktivním podvozkem dáte 589 900 Kč s DPH, nicméně je to velmi podobné jako u konkurence s podobně koncipovaným podvozkem. Za BMW S 1000 RR dáte minimálně 588 530 Kč, Kawasaki Ninja ZX-10R SE stojí stejně jako Honda a za Yamahu R1M dáte dokonce 649 990 Kč. Moderní superbiky s elektronickým podvozkem zkrátka nejsou pro každého.

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike

Verdikt
Honda CBR1000RR Fireblade SP je perfektní supebike, který má velmi blízko k dokonalosti. Spojuje nesmírně točivý, charakterní motor s moderním, semiaktivním podvozkem a bohatou elektronickou výbavou. Výsledkem je mašina s precizní ovladatelností, která se umí pořádně rozparádit a menší výkonnostní deficit proti hlavním konkurentům není vůbec důležitý. Fireblade SP nabídne ,kromě ostrosti, dynamiky a přesnosti, také velmi dobrou míru komfortu, příjemnou ergonomii a povedenou palubní desku zastoupenou barevným displejem. Design je sice spíše takový nenápadný, ale má své kouzlo a je vyvedený v typickém duchu řady Fireblade. Cena je vyšší, ale vzhledem k celkové technické vyspělosti tohoto stroje se není čemu divit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR1000RR Fireblade SP: Ne nejvýkonnější, ale pořádně ostrý a skvěle vyvážený superbike


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.