Přeposlat Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

28.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Motocyklů s takto vysokou cenovkou na trhu moc není a Arch KRGT-1 je opravdovým prémiovým kouskem, který platí za jeden z nejzajímavějších cruiserů vůbec. Americký výrobce Arch Motorcycle, založený a částečně vlastněný hercem Keanu Reevesem, staví opravdu impozantní mašiny a KRGT-1 ukazuje, jak má vypadat opravdový power curiser.

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

Motor
Power cruiser Arch KRGT-1 je vpravdě exkluzivní, prémiové zboží a exkluzivní je i jeho motor. Není to žádné ořezávátko, ale opravdu robustní dvouválcová strojovna S&S T124, jejíž válce jsou sevřeny v úhlu 45 stupňů. Motor disponuje vzduchovým chlazením, jeho zdvihový objem je 2032cc a jeho nejvyšší výkon by se měl pohybovat okolo 120 koní, ačkoliv na zadní kolo proudí 93.5 koně. U tohoto motoru je ale daleko důležitější jeho točivý moment dosahující masivních 163 Nm, což je na motorku opravdu hodně, a i když je Arch KRGT-1 docela těžký cruiser, takto vysoký točivý moment s ním umí pořádně zacvičit. Co na tom, že hmotnost se zastavila na hodnotě 244 kg (suchá), akcelerace je naprosto drtivá, omračující a naladěním je tento motor naprosto typickou ,,Amerikou“ se vším všudy. Jeho hlavní teritorium jsou tedy nižší otáčky, kde zabírá opravdu mohutně a pro potřebu rychlého předjetí není vůbec nutné podřazovat, stačí přidat plyn a je to, KRGT-1 vystřelí rázně vpřed. Pochválit musíme také velmi citlivý plyn, se kterým je ale nutno zacházet s citem, protože za něj stačí vzít v nižších rychlostech o trochu víc než je nutno a Michelinky obtočené okolo zadního kola začnou kvílet a prosit o milost. A ten zvuk. Když budete startovat tento stroj před domem, v tichu ranní ulice, raději se přesvědčte, že vaše ratolesti, manželka nebo pes už nespí, protože budíček způsobený hromobitím tohoto obřího, vibrujícího motoru a výfukové soustavy Yoshimura moc příjemný nebude. Vlastně se dá očekávat, že po koupi Arch KRGT-1 a několika ranních startech vás začne celá ulice nenávidět.

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

Jízda a ovladatelnost
Tohle je opravdový cruiser a tak se také řídí, není to nějaký superbike na řezání zatáček a sedí mu tedy spíše pohodovější jízda. Ergonomie je docela příjemná, sedlo rozměrné a nesmírně pohodlné, takže pořádnou porci kilometrů zvládnete s přehledem a bez bolavých zad či jiných částí těla. Pochválit musíme i přesnou převodovku a celkově takový nenucený styl, kterým tento stroj vyniká. Při normální jízdě není třeba motor vůbec točit nad 5500 ot/min (ačkoliv LEDky na palubní desce napovídají, že máte na hraní takřka jednou tolik otáček) a po většinu času se budete pohybovat mezi 2500 a 5500 ot/min. V tomto pásmu je motor velmi živý, má čitelný průběh výkonu a celkově je vesměs příjemný, přičemž má pořád takový drsný a chlapský projev. Při snaze o drsnější jízdu se projeví ohromná síla motoru a fakt, že tento stroj není vybavený žádnou kontrolou trakce. Při necitlivém přidání plynu je občas náročné udržet KRGT-1 v přímce a jak jsme se již zmínili, zadní pneumatiku zvládnete až překvapivě rychle potrápit, jejímu rozměru 240/40 navzdory. Míra komfortu je velmi dobrá a podvozek je postavený na komponentech od firmy Öhlins, a to konkrétně na 48 mm obrácené vidlici vpředu a centrálním tlumiči vzadu. Přední i zadní odpružení je plně stavitelné a brzdy pochází od švédské firmy ISR. Vpředu se nachází dva 320 mm kotouče doplněné o třmeny se šesti pístky a vzadu má své místo kotouč o průměru 240 mm, do kterého se zakusuje třmen se čtyřmi pístky. Brzdy mají hromadu síly a umí tuto masu zastavit poměrně přesvědčivě, ale když se zahřejí, tak začnou trochu vrzat a vyluzovat různé zvuky.

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

Výbava
Výbava je výborná, ale spíše ve smyslu použitých komponent a doplňků. Elektronická výbava je víceméně nijaká žádná a jediným výkřikem modernější techniky je brzdný systém ABS. Žádná kontrola trakce, jízdní režimy, palivové mapy, náklonové ABS nebo třeba systém řízeného rozjezdu, nic z toho tu není a je to dobře, jen by to zbytečně kazilo charakter tohoto drsného cruiseru, který zkrátka není určený pro bábovky a slabochy. Naprosto parádně vypadá přední LED světlomet, který dobře svítí a pochválit musíme také stylová karbonová kola od BST, na kterých jsou obuty pneumatiky Michelin Commander II o rozměrech 120/70 x 19 vpředu a 240/40 x 18 vzadu. Palubní deska je vyvedena v poměrně zajímavém stylu a je složena z diod, ale je tak trochu neefektivní a také maličká. Na druhou stranu, ta tři čísla, která palubní deska zobrazuje, se dají poměrně snadno přečíst a stejně se na ni budete ve finále dívat jenom někde před označeným radarem, abyste moc nepřekročili rychlost. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 706 mm, takže se sedí opravdu nízko a nádrž zvládne pojmout necelých 19 litrů paliva. Co musíme pochválit, jsou stavitelné páčky brzdy i spojky a co naopak pohanit, je absence ukazatele stavu paliva v nádrži.

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

Kvalita a spolehlivost
Tahle mašina vyjde po přepočtu na zhruba 2.5 milionu korun a u takového stroje prostě nelze čekat nic jiného než dokonalost. A v případě zpracování tomu ji opravdu dostanete, jedná se o jeden z nejlépe vyrobených motocyklů vůbec, ta astronomická cena je zde zkrátka vidět a asi nikoho nepřekvapí, že každý kousek se vyrábí ručně. A to z těch nejlepších materiálů a komponent, jaké jsou v motocyklovém světě k dispozici. Problémy by neměly nastat ani co do spolehlivosti, motor S&S T124 je prakticky nezničitelný a podvozek Öhlins s brzdami od ISR také něco vydrží.

Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy

Verdikt
Motocyklů s takto vysokou cenovkou na trhu moc není a Arch KRGT-1 je opravdovým prémiovým kouskem, který platí za jeden z nejzajímavějších cruiserů vůbec. Americký výrobce Arch Motorcycle, založený a částečně vlastněný hercem Keanu Reevesem, staví opravdu impozantní mašiny a KRGT-1 ukazuje, jak má vypadat opravdový power curiser. Není snadný na ovládání, je hodně těžký a o oblast, kde se svody výfuku svádějí ze dvou do jednoho, si budete neustále pálit pravý kotník, ale to nevadí. Motor vám při každém přidání plynu vykouzlí úsměv od ucha k uchu, polovina kolemjdoucích ohluchne a míra exkluzivity je u tohoto motocyklu taková, jakou vám žádný klasický výrobce nenabídne. Ano, cena je vysoká, ale KRGT-1 je přesně tím typem zboží, u kterého se cena neřeší a platí, že když se na ni ptáte, tak na něj nemáte.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Arch KRGT-1: Extrémně drahý, ručně vyráběný power cruiser staré školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.