Přeposlat Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

21.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z1000 je pořádně drsný naháč, který má tak trochu neurvalý charakter a právě to je na něm velmi zajímavé. Jeho silnou stránkou je parádní řadový čtyřválec, který mu poskytuje suverénní dynamiku a tento motor nabízí opravdu drtivý zátah takřka v celém spektru otáček. Podobně drsný jako motor je i jízda, Zed 1000 je mašina pro pořádné chlapy a pro začínající jezdce to úplně ideální stroj určitě není, protože umí i kousnout.

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

Motor
Srdcem naháče Z1000 od japonské Kawasaki je kapalinou chlazený řadový čtyřválec, jehož zdvihový objem je 1043cc. Před sebou tedy máme klasický čtyřválcový litr a tento motor dále disponuje čtyřmi ventily na válec (má jich tedy 16) a kompresním poměrem 11.8:1. Tato povedená jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 104.5 kW (142 koní) při 10000 ot/min a disponuje točivým momentem 111 Nm při 7300 ot/min, což znamená, že s dynamickou jízdou nebudou sebemenší problémy. Motor má opravdu síly na rozdávání a při necitlivém přidání na nižší rychlostní stupeň jde cítit, jak motor s mašinou cvičí a jak moc rád by ji postavil na zadní. Chce to zkrátka dávkovat všechnu tu sílu s citem a ne jenom tupě přidávat plyn, na to Z1000 opravdu není a velmi rychle to dá při podobném stylu jízdy najevo. Motor reaguje na přidání plynu okamžitě, jde dobře už z nižších otáčkách a to nejlepší pochopitelně předvádí v otáčkách nejvyšších, kdy se dostaví výrazná výkonnostní špička. Tento motor se rád točí a jde opravdu neskutečně rychle za plynem, přičemž jeho zátah je drtivý v celém spektru otáček. Pro potřebu rychlého předjetí tedy není většinou ani nutné podřazovat, stačí jednoduše přidat plyn a vyrazit vpřed. Co se týče spotřeby, tak při klidnější jízdě se dá jezdit tak za zhruba 5.5 litru na 100 km, ale stačí to vzít trochu víc od podlahy a hned jste na sedmi litrech. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní a funguje na jedničku, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat.

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

Jízda a ovladatelnost
Zed 1000 zaujme na první pohled svým velmi výrazným a agresivním designem, který napovídá, že tahle mašina jen tak lážo plážo jezdit nebude. A tak tomu opravdu je, Kawasaki Z1000 určitě není stroj na pohodové korzování a kochání se krajinou, tato japonská bestie vyžaduje neustálé soustředění a koncentraci, jinak to špatně dopadne. Ani zatáčení není úplně snadné, řízení je spíše tužší a prostě a jednoduše, řezat se Zedem 1000 zatáčku za zatáčkou není nic pro začátečníky nebo bábovky, tento stroj by měl sedlat jen zkušený jezdec. Při jízdě po kvalitních silnicích je přilnavost naprosto fantastická a stabilita je bez jakýchkoliv výtek bezvadná i při vyšších rychlostech. Podvozek je velmi tvrdý, takže míra komfortu je na méně kvalitních silnicích spíše horší a čím kvalitnější okresky ve svém okolí znáte, tím lépe. Na okruh je každopádně podvozek takřka dokonalý. Ještě bychom měli zmínit, že se skládá z obrácené vidlice o průměru 41 mm vpředu a vzadu najdeme horizontální tlumič Back-link. Přední i zadní odpružení je stavitelné, a zatímco vzadu je možné upravit odskok a předpětí, vpředu je navíc možné také regulovat kompresi. Brzdná soustava je poskládaná z dvojice kotoučů o průměru 310 mm vpředu, do kterých se zakusují radiální čtyřpístkové třmeny a vzadu najdeme kombinaci 250 mm kotouče a jednopístkového třmenu. Brzdy mají ostrý nástup a nekompromisní výkon, takže je na ně spolehnutí za jakékoliv situace.

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

Výbava
Výbava tohoto stroje je poměrně slušná a obsahuje třeba brzdný systém ABS, kompletní LED osvětlení, radiální brzdy či částečně digitální palubní desku. Kontrola trakce a další modernější elektronické systémy schází a to je potvrzuje to, že Zed je vhodný spíše pro řidiče, kteří už jsou trochu ,,vyježdění“. Palubní deska je poměrně jednoduchá, díky čemuž je za všech okolností přehledná a s čitelností nejsou závažnější problémy ani na přímém slunečním světle. Displej umístěný před řidičem zobrazuje rychlost, čas, stav paliva v nádrži, teplotu, ujeté kilometry, spotřebu, dojezd a část otáčkoměru. Do 3000 ot/min jsou otáčky zobrazovány na levé straně displeje a po překročení této hranice se začnou otáčky zobrazovat prostřednictvím diod nad displejem, přičemž diody jsou bílé a po překročení 10000 ot/min zčervenají. Kompletní rozměry tohoto stroje 2045 x 1055 x 790 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1435 mm a sedlo je umístěno ve výšce 815 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je vesměs průměrný a s trochou snahy se dá dostat na 300 km, nicméně motor a celkový charakter tohoto stroje svádí k tomu jezdit spíše v ostřejším tempu, takže v drtivé většině případů bude dojezd nižší. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu.

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní, všechno výtečně lícuje a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Zpracování je zkrátka takové, jaké lze od japonského stroje očekávat.
Žádné velké problémy by neměly nastat ani co do spolehlivosti, protože tento stroj je s námi již nějaký ten pátek a žádné větší závady či nedostatky u něj hlášeny nebyly. Design je i po letech parádní, Kawasaki Z1000 působí nesmírně agresivním dojmem, je vyvedena ve futuristickém kabátku a připomíná hlavního záporáka z nějakého hollywoodského filmu. Co se týče ceny, tak tento stroj na našem trhu stojí od 309 900 Kč s DPH a jedná se tak o jednoho z nejdostupnějších litrových naháčů vůbec (modelový rok 2018 se dá koupit dokonce za 289 900 Kč s DPH). Konkurenční Honda CB1000R začíná na částce 329 900 Kč s DPH a Yamaha MT-10 stojí od 369 990 Kč s DPH. Výrazně levnější je vlastně jenom Suzuki GSX-S1000, která startuje na částce 269 900 Kč.

Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy

Verdikt
Kawasaki Z1000 je pořádně drsný naháč, který má tak trochu neurvalý charakter a právě to je na něm velmi zajímavé. Jeho silnou stránkou je parádní řadový čtyřválec, který mu poskytuje suverénní dynamiku a tento motor nabízí opravdu drtivý zátah takřka v celém spektru otáček. Podobně drsný jako motor je i jízda, Zed 1000 je mašina pro pořádné chlapy a pro začínající jezdce to úplně ideální stroj určitě není, protože umí i kousnout. Podvozek je velmi tvrdý, takže to chce hlavně kvalitní okresky a na pomalé korzování po městě není Z1000 zrovna dvakrát stavěný. Výbava je jakoby ze staré školy, stejně tak jako palubní deska, ale to ničemu nevadí, protože je alespoň velmi dobře čitelná za všech okolností. Dílenské zpracování je perfektní a pochvalu si zaslouží také pořád velmi atraktivní design, který umí i po letech upoutat pozornost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z1000: Pořádný naháč pro drsné chlapy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.