Přeposlat Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

12.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XSR700 XTribute je po všech stránkách povedený retro scrambler, který určitě patří k těm nejlepším modelům v této kategorii. Nabídne parádní dvouválcový motor, takřka dokonale vyvážený podvozek a přitažlivý retro styling, za kterým se každý otočí. Verze XTribute je vyvedena ve stylu legendárního stroje XT500 a opravdu jí to sluší.

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

Motor
Srdcem retro scrambleru XSR700 XTribute je zábavný, úsporný, dostatečně výkonný a vlastně po všech stránkách povedený motor původem z naháče MT-07. Aktuálně pohání také cestovní enduro Ténéré 700 a rozšířenosti tohoto dvouválce se vůbec nedivíme, je to totiž opravdu výtečný motor. Disponuje kapalinovým chlazením, DOHC rozvodem a jeho zdvihový objem je 689cc. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 68 Nm při 6500 ot/min, což určitě nejsou špatná čísla. K dispozici je také verze s výkonem sníženým na 35 kW (48 koní), která je samozřejmě určena držitelům řidičského oprávnění skupiny A2. Tento motor vyniká hlavně svým velmi příjemným, přátelským charakterem a čitelností. Není to záludný motor, zhruba od středních otáček nabídne velmi lineární a předvídatelný zátah doprovozený decentní výkonnostní špičkou. Odezva na přidání plynu je hezky bezprostřední a míra vibrací velmi nízká. Motor samozřejmě sem tam lehce zavibruje, ale ne tak, aby to bylo nepříjemné a jen to dotváří jeho sympatický projev. V nižších otáčkách se úplně ideálně necítí, ale jakmile ho dostanete do středních, neskutečně rychle se nadechne a rozletí se do vyšších otáček jako smyslů zbavený. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách uvádí 4.3 litru na 100 km, nicméně v reálném světě budete jezdit za zhruba o dvě deci víc. To je každopádně pořád velmi hezká spotřeba a provozní náklady tak nebudou nijak extra vysoké.

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

Jízda a ovladatelnost
Šasi, brzdy a odpružení u tohoto stroje fungují v perfektní symbióze a povedeným jízdným vlastnostem hraje do not také nízká mokrá hmotnost čítající 188 kg. Díky tomu působí XSR700 nesmírně agilním, svižným dojmem a s radostí se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky. Na změny směru jízdy reaguje tento stroj příjemně bezprostředně a řízení je tak akorát komunikativní, aby dalo řidiči k dispozici dostatek informací o dění pod kolem. Nejlépe se tato mašina samozřejmě cítí pří jízdě po klasických okreskách a pochopitelně platí, že čím víc zatáček tím líp. Díky příjemné hmotnosti je ovladatelnost bezproblémová i v pomalejším městském provozu, nicméně jak jsme se již zmínili, motor nemá nižší otáčky úplně v lásce a mnohem lépe se bude cítit při nějakém rychlejším výletu po okresce, kde se pod 4000 ot/min moc pohybovat nebude. Pozice za řidítky je docela vzpřímená, přirozená a celkově není problém se na tuto mašinu pohodlně poskládat, přičemž rozlámaní se nebudete cítit ani po delším cestování. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici s kloubovým odpružením a ještě bychom měli dodat, že zdvih předního i zadního odpružení je 130 mm. Přední odpružení stavitelné není, ale zadní už ano. Brzdná soustava složená ze dvou 282 mm kotoučů vpředu a jednoho kotouče o průměru 245 mm vzadu je výkonná dostatečně, zabírá rychle a nemá se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

Výbava
Yamaha XSR700 XTribute je spartánský retro scrambler a přesně tomu odpovídá také jeho výbava. Je prostě a jednoduše spartánská a na nějakou moderní elektroniku typu kontroly trakce nebo jízdních režimů můžete rovnou zapomenout. Z elektroniky vlastně dostanete jenom brzdný systém ABS, který občas zasáhne až moc horlivě, a tím to končí. Na druhou stranu, nic víc potřebovat ani nebudete a zbytečná elektronika by jenom kazila charakter tohoto zajímavého motocyklu. Co se týče další výbavy, tak tento stroj je osazený LED světly a nabídne i kompletně digitální palubní desku, a to ve formě kruhového budíku usazeného před řidičem. Tento budík zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži a ujeté kilometry, přičemž v jeho rámu se nachází nezbytné informační diody a vpravo jsou dvě přepínací tlačítka. Grafika je nesmírně jednoduchá, o moc jednodušeji to vlastně už ani nejde a čitelnost víceméně bezproblémová za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2075 x 1120 x 865 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1405 mm a sedlo je uloženo ve výšce 845 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování špatný není a dá se urazit i okolo 300 km. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli MT60RS o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Jedná se o povedené, víceúčelové gumy, takže jsou určeny jak pro jízdu po klasických silnicích, tak do lehčího terénu.

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez připomínek a Yamaha XSR700 XTribute je poctivě vyrobený a bytelně působící motocykl postavený na kvalitních komponentech. Žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, protože předobraz a technický základ tohoto stroje, model MT-07, platí za velmi spolehlivý a jakékoliv zásadnější nedostatky se mu v tomto ohledu vyhnuly. Co se týče ceny, tak verze XTribute na našem trhu startuje na částce 214 990 Kč s DPH, takže je o rovných 20 000 Kč dražší než model XSR700, ale hlavně, o značných 45 000 Kč dražší než naháč MT-07. Ten nabídne stejně parádní motor, podobně schopný podvozek a schází mu vlastně pouze onen retro styling.

Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost

Verdikt
Yamaha XSR700 XTribute je po všech stránkách povedený retro scrambler, který určitě patří k těm nejlepším modelům v této kategorii. Nabídne parádní dvouválcový motor, takřka dokonale vyvážený podvozek a přitažlivý retro styling, za kterým se každý otočí. Verze XTribute je vyvedena ve stylu legendárního stroje XT500 a opravdu jí to sluší. Výbava je pouze spartánská, ale to ke stylu tohoto motocyklu naprosto dokonale hodí a dílenské zpracování je výtečné, přičemž problémy by neměly nastat ani co do spolehlivosti. Technický základ tohoto stroje, naháč MT-07, je totiž braný za velmi spolehlivý a odolný motocykl, takže XSR700 XTribute na to bude podobně.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR700 XTribute: Retro scrambler odkazující na minulost


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.