BMW


Přeposlat BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

10.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW R 1250 R je dokonale univerzální naháč, který zvládne opravdu všechno a umí být jak hodným a poslušným cestovním strojem, tak ostrou a štěkající bestií. Nový boxer je nesmírně povedeným motorem, je až neuvěřitelně pružný a zvládá jak nižší otáčky, tak ostré okreskové tempo a vytáčení k omezovači.

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

Motor
O pohon nového naháče R 1250 R od mnichovského BMW se stará nová generace motoru typu boxer, který má pořád dva válce, ale jeho zdvihový objem byl navýšený na 1254cc. Motor dále disponuje vzduchovým / kapalinovým chlazením, má elektronické vstřikování paliva a samozřejmě plní emisní normu Euro 4. Hlavním prvkem tohoto motoru je technologie BMW ShiftCam, tedy systém variabilního časování sacích ventilů, který využívá dva profily v závislosti na tom, v jakých otáčkách se nachází. Co se týče výkonu, tak motor nabízí velmi hezkých 100 kW (136 koní) při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 143 Nm při 6250 ot/min. Hlavně mohutný točivý moment umí s touto mašinou pořádně zacvičit a motor je díky vysokému ,,krouťáku“ nesmírně pružný a poddajný. Skvěle funguje už v nízkých otáčkách a nemá vůbec žádné problémy ani s hodnotami okolo 2000 ot/min, i okolo této hranice běží naprosto plynule a bez jakýchkoliv náznaků cukání. Stačí přidat plyn, motor krásně a ochotně zabere a rozletí se do vyšších otáček, přičemž po překročení zhruba 5000 ot/min už začíná opravdová divočina. V první třetině otáčkoměru je motor výkonný a má dostatek síly, ale je vcelku klidný, no po překročení středních otáček se naplno rozezní tak, jak to typický BMW boxer umí. Kromě toho nabídne motor také výraznou výkonnostní špičku, takže tento boxer má opravdu všechno, co by měl pořádný a moderní motor mít. Odezva na přidání plynu je bez výhrad a vibrace jsou minimální.

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou postaveny na elektronicky stavitelném, částečně aktivním podvozku ESA (Electronic Suspension Adjustment) a nutno podotknout, že v tomto ohledu funguje BMW R 1250 R naprosto perfektně. Je to dokonale univerzální naháč, který umí sportovní jízdu, klidné korzování a kochání se přírodou, cestování na delší vzdálenosti a nevadí mu ani brouzdání městem. Je to zkrátka stroj mnoha tváří a všechny mu jdou moc dobře. Řízeni je hezky komunikativní, takže řidič bude mít vždy dostatek informací o dění na silnici a je přesně tak ostré, jak by mělo být. Mašina se nechá bez problémů sklopit do zatáčky jako supebike a ovládání je docela jednoduché i v nižších rychlostech, vyšší hmotnosti čítající 239 kg navzdory. Moderní podvozek funguje naprosto bez připomínek a kromě jistoty a parádní ovladatelnosti nabídne i velmi dobrou úroveň komfortu. Posed za řidítky je vesměs příjemný, sedlo je pohodlné a dostatečně tuhé, takže nabídne velmi dobrou oporu a řidič se nebude cítit unaveně ani po pořádné porci kilometrů. Ochrana před větrem není prakticky žádná, takže cestování vyššími rychlostmi úplně příjemné není. Podvozek je postavený na teleskopické USD vidlici o průměru 45 mm vpředu a vzadu najdeme jednostranné kyvné rameno z hliníku se systémem BMW Motorrad Paralever. Zdvih předního i zadního odpružení je 140 mm a vše je samozřejmě plně stavitelné. Brzdná soustava je výkonná naprosto dostatečně, brzdy mají rychlý nástup a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace.

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

Výbava
Co do elektronické výbavy je BMW R 1250 R naprosto typickým a moderním zástupcem motocyklů s modrou vrtulí ve znaku. Tento model je vybavený klasikou v podobě systému ABS a dále obsahuje dva jízdní režimy (Rain a Road), LED světla, barevný TFT displej či systém kontroly trakce. A jak už to tak u BMW bývá, list příplatkové výbavy je prakticky nekonečný a lze si připlatit za hromadu věcí včetně elektronického podvozku, oboustranného rychlořazení, dalšího jízdního režimu (Pro), tempomatu nebo vyhřívané hefty. Je toho opravdu hodně a základní cenu tohoto naháče není problém vyhnat pomocí příplatkové výbavy klidně o 150 tisíc nahoru. Palubní deska je, jak jsme se již zmínili, zcela digitální a výrobcem použitý displej o úhlopříčce 6.5 palce je pochopitelně barevný. Grafika je povedená, čitelnost bezproblémová i na přímém slunci a palubní deska zobrazuje všechny hlavní informace typu rychlosti, otáček, zařazeného převodového stupně a dále také stav paliva v nádrži, spotřebu, nastavení elektroniky a pochopitelně i ujeté kilometry. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2165 x 1300 x 880 mm, sedlo je uloženo ve výšce 820 mm (jde pořídit i nízké sedlo ve výšce 760 mm nebo sportovní sedlo ve výšce 840 mm) a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách uvádí průměr 4.75 litru na 100 km, ale v reálném světě budete jezdit za víc a spotřeba se pohybuje okolo 5.5 a 6 litry na 100 km. Kola disponují velikostí 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 a 180/55 vzadu.

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

Kvalita a spolehlivost
V oblasti kvality zpracování nelze od BMW čekat nic jiného než jen to nejlepší, přičemž pro naháče R 1250 R to pochopitelně platí také. Použité komponenty jsou kvalitní, slícování příkladné a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Žádné problémy by pak neměly nastat ani se spolehlivostí, nicméně se pořád jedná o nový motocykl a opravdovou spolehlivost ukáže až čas. Pochválit musíme také povedený design, který je vyvedený v ostrém stylu a tento naháč působí opravdu agresivním dojmem. Cena na našem trhu startuje na částce 362 500 Kč, nicméně stačí se trochu rozohnit v konfigurátoru a hned jste na půl miliónů. Je to drahá mašina, ale tak to prostě u BMW chodí.

BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem

Verdikt
BMW R 1250 R je dokonale univerzální naháč, který zvládne opravdu všechno a umí být jak hodným a poslušným cestovním strojem, tak ostrou a štěkající bestií. Nový boxer je nesmírně povedeným motorem, je až neuvěřitelně pružný a zvládá jak nižší otáčky, tak ostré okreskové tempo a vytáčení k omezovači. Podvozek je elektronicky stavitelný, částečně aktivní a nabídne i poměrně vysokou míru komfortu, což se hodí hlavně ve městě nebo na typických českých silnicích. Výbava je už v základu docela slušná a za příplatek je možné si toto BMW, ostatně jako všechny ostatní mašiny této značky, vyšperkovat k obrazu svému. Cena je vysoká, nicméně to je u BMW normální a musí se s tím počítat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R 1250 R: Skvělý univerzální naháč s parádním boxerem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.