Přeposlat Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

05.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Husqvarna Svartpilen 701 je velmi povedený stroj, který dokonale přitáhne pozornost už na první pohled. Vypadá naprosto skvěle, má charismatický, pro zde použitý jednoválec typický zvukový projev a určitě se nebude jednat o běžného účastníka silničního provozu. Je to zkrátka takový exot.

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

Motor
O pohon stylového scrambleru Husqvarna Svartpilen 701 se stará motor, který je celosvětově známý hlavně díky titulu nejvýkonnějšího jednoválce současnosti. Jedná se o čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 692.7cc a pochází od rakouského KTM, které švédskou Husqvarnu vlastní a rakouský výrobce pořídil tuto tradiční společnost v roce 2013, od BMW. U KTM pohání ostrého naháče 690 Duke a jedná se o po čertech povedený motor s velmi zajímavým charakterem. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí velmi hezkých 55 kW (75 koní) při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 72 Nm. Není problém pořídit ho také ve specifikaci s elektronicky sníženým výkonem na 35 kW (48 koní), která je pochopitelně určena pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Společným faktorem většiny jednoválcových motorů je nelibost nízkých otáček a vibrace, což jsou prvky, které se nevyhnuly ani této jednotce. Plyn je elektronický, Ride-by-Wire a v nízkých otáčkách trochu cuká, ale jakmile se dostanete trochu výš, všechno je sametově plynulé a motor letí do otáček jako splašený. Ani s těmi vibracemi to není tak žhavé a opět, vibrace jsou přítomny hlavně v nižších otáčkách, a ty jakmile necháte za sebou, vibrace se hodně zklidní a jsou přítomny jen v takové míře, aby dotvářely celkový charakter motoru. Dynamiky je výborná, hlavně tedy ve středních a vysokých otáčkách a motor nabídne také příjemnou výkonnostní špičku. K tomu přidáme pro velké jednoválce typický zvukový projev a musíme uznat, že chvála valící se na tento motor ze všech stran je opodstatněná.

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se točí hlavně kolem jedné věci, od které se odvíjí naprosto vše. Tou věcí myslíme velmi nízkou hmotnost tohoto stroje, která čítá pouhopouhých 158.8 kg. To znamená, že ovladatelnost je naprosto bezproblémová i při nižších rychlostech a třeba městský provoz není co do ovladatelnosti a manévrování vůbec žádný problém. V opravdu nízkých rychlostech sice bude trochu protestovat v nízkých otáčkách ne úplně vstřícný motor, ale jinak je proplétání se hustým městským provozem velmi příjemné. Hlavním teritorium tohoto stroje jsou ale samozřejmě okresky, kde si vede naprosto suverénně a klopení ze zatáčky do zatáčky je díky perfektně vyváženému šasi opravdu intuitivní a zábavné. Řízení je hezky komunikativní, ostré a na okresce je Svartpilen 701 jeden z nejagilnějších strojů ve své třídě. Stabilita ve vyšších rychlostech je příkladná a pochválit musíme i pohodlnou pozici za řídítky, díky které se nebudete cítit znaveně ani po opravdu velké porci kilometrů. Sedlo je tuhé, ale je docela komfortní a naše jediná menší výtka míří k nulové ochraně před větrem, takže cestování dálničními rychlostmi na delší vzdálenosti není moc příjemné. Na druhou stranu, k tomu Svartpilen 701 určený ani nebyl, takže se tomu není moc co divit a potencionální zákazník toto řešit určitě nebude. Brzdy od Bremba jsou výkonné naprosto dostatečně, mají rychlý nástup a zvládnou tuto mašinu zastavit naprosto suverénně.

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

Výbava
Výbava této mašiny je velmi dobrá a v oblasti elektroniky si víceméně není na co stěžovat. Majitel se může těšit na brzdný systém ABS (Bosch 9M+), které bohužel nejde vypnout, ale kontrola trakce už vypnout jde. Na druhou stranu, oba tito pomocníci jsou nastaveni dobře, do jízdy moc nezasahují a přijdou na řadu až když je to opravdu nutné. Další výbava zahrnuje moderní, plně stavitelný podvozek od WP, brzdy Brembo, pneumatiky od Pirelli nebo oboustranné rychlořazení. Osvětlení je pochopitelně kompletně LED a palubní deska je zcela digitální, přičemž je vyvedena ve velmi minimalistickém stylu. Před řidičem sedí maličký, kruhový displej s jednoduchou grafikou, která zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, čas, teplotu, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Čitelnost není špatná, ačkoliv mohla být i lepší a je to dáno hlavně tím, že je displej docela malý a působí možná až zbytečně laciným dojmem. Sedlo je uloženo ve výšce 835 mm, rozvor mezi nápravami je 1436 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je lehce nadprůměrný a pohybuje se okolo 220 km. Zatímco přední kolo disponuje průměrem 18 palců, zadní je o palec menší a výrobce vsadil na pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu a 160/60 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka poskytují docela dobrý přehled o dění vzadu.

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, a ačkoliv úplně dokonalé není, lze ho označit za nadprůměrné. Použité komponenty jsou velmi kvalitní, stejně tak jako materiály a na první dotek působí Svartpilen 701 docela fortelným dojmem. Co do spolehlivosti by mělo být také všechno v pořádku, velký jednoválec platí celkově za poměrně odolné železo a stačí mu víceméně pouze základní údržba a nezanedbat servis. Design tohoto stroje je pak naprosto uchvacující a jedná se bez debat o jeden z nejhezčích a nejvíce uhrančivých strojů, jaké můžete na silnici potkat. Jedním z hlavních problémů tohoto jinak výtečného stroje je jeho cena, která u nás startuje na částce 259 900 Kč s DPH, a to je opravdu hodně. Stejný motor nesoucí KTM 690 Duke stojí od 221 999 Kč, takže u Svartpilenu 701 opravdu platí, že za krásu se prostě a jednoduše platí.

Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler

Verdikt
Husqvarna Svartpilen 701 je velmi povedený stroj, který dokonale přitáhne pozornost už na první pohled. Vypadá naprosto skvěle, má charismatický, pro zde použitý jednoválec typický zvukový projev a určitě se nebude jednat o běžného účastníka silničního provozu. Je to zkrátka takový exot. Nejvýkonnější sériový jednoválec odvádí skvělou práci a jeho hlavní devízou je neuvěřitelný hlad po otáčkách, stejně tak jako výrazný výkonnostní špička a povedený zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou velmi hravé, výbava solidní a kvalita zpracování dobrá. Jediným problémem tohoto stylového scrambleru tak zůstává jeho cena, která je velmi sebevědomá, a právě ta pravděpodobně způsobí, že to nebude nějak extra častý účastník vídaný na tuzemských silnicích. A je to škoda.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Husqvarna Svartpilen 701: Uhrančivý, velmi dobře jezdící a bohužel taky trochu dražší scrambler


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.