Přeposlat Fantic Caballero 500: Charismatický scrambler za příjemnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fantic Caballero 500: Charismatický scrambler za příjemnou cenu

03.06.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fantic Caballero 500 Scrambler je skvělým příkladem toho, že v jednoduchosti je síla a jedná se o parádní retro scrambler, který je nesmírně zábavný a umí vykouzlit úsměv na rtu. Je přímočarý, velmi lehký, vzhledem k příjemné ceně dostupný a má nekonečnou zásobu šarmu a typického italského charakteru.

Fantic Caballero 500: Charismatický scrambler za příjemnou cenu

Motor
Srdcem nádherného a stylového retro scrambleru Caballero 500 od společnost Fantic je povedený jednoválcový motor chlazený kapalinou, který pochází z Číny. Vyrábí ho firma Zongshen a je to velmi moderní jednotka, takže se vůbec nemusíme pozastavovat nad tím, že je to čínský motor. Kooperace italských výrobců motocyklů s čínskými koncerny je docela rozšířená a v drtivé většině případů funguje na jedničku, přičemž to platí také pro Fantic a Zongshen. Zde použitý motor má zdvihový objem 449cc a jeho nejvyšší výkon je 40 koní při 7500 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 43 Nm při 6000 ot/min a výkony to sice nejsou nějak extra zázračné, ale Caballero 500 je velmi lehký stroj a motor s ním tedy nemá žádnou velkou práci. Nelze samozřejmě čekat nějakou démonickou akceleraci, to tento motor opravdu nenabídne, ale zátah je poměrně výrazný a motor se dobře sbírá už z nižších otáček, přičemž jde s radostí do těch vysokých. Jde ochotně za plynem, všechno je příkladně plynulé a míra vibrací je hezky nízká. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 170 km/h a nejlépe se cítí na okreskách, kde se dá výkon motoru hezky využívat do poslední kapky. Pochválit musíme také velmi výrazný, charismatický zvukový projev, lehkou spojku a přesnou šestirychlostní převodovku. Ano, čínský motor může být opravdu tak dobrý, že snese srovnání i s těmi úplně nejlepšími a tento dvouválec je toho příkladem.

Fantic Caballero 500: Parádní a charismatický scrambler za příjemnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina je samozřejmě inspirována klasickými italskými scramblery sedmdesátých let, a kromě designu se inspirovala i co se jízdy a ovladatelnosti týče. Je to lehký stroj, váží pouhých 150 kg (suchá hmotnost) a na silnici tak působí velmi agilním a mrštným dojmem, přičemž ovladatelnost je naprosto bezproblémová i v nižších rychlostech. Všechno je tu nesmírně snadné a přímočaré, do zatáček jde Caballero 500 s nadšením a nechá se velmi snadno sklopit. Na klikatých okreskách se zkrátka jedná o zábavného společníka, která se nebere ani trochu vážně a je opravdu radost se na tomto stroji jít jen tak projet, pro radost a trochu si vyčistit hlavu. Okreskové hrátky nemusí probíhat v nadpozemských rychlostech, s touto mašinou je zábava i při klidnějším tempu a dokazuje, že vhodně zvolený výkon v kombinaci s hmotností je alfou a omegou zábavné jízdy. Řízení je hezky komunikativní, je přesné a řidič se tak bude s motocyklem cítit spojený a v symbióze. Ergonomie je víceméně bez výhrad, posed za řídítky je příjemný a podvozek nabídne také slušnou míru komfortu. Zatímco vpředu najdeme 41 mm USD vidlici se zdvihem 150 mm, vzadu má své místo tlumič s možností nastavení útlumu odskoku (přední odpružení stavitelné není). Brzdy jsou výkonné dostatečně a zvládnou tohoto stylového scramblera zastavit opravdu přesvědčivě. Na předním kole sedí 320 mm kotouč se čtyřpístkovým radiálním třmenem a vzadu je 230 mm kotouč s jednopístkovým třmenem. Ještě bychom měli dodat, že brzdy jsou od firmy ByBre, což je odnož slavného Bremba.

Fantic Caballero 500: Parádní a charismatický scrambler za příjemnou cenu

Výbava
Výbava tohoto stroje není špatná, nicméně co do elektroniky dostane majitel jen nezbytné ABS (dvoukanálové od firmy Continental), a to je všechno. Nejsou tu žádné jízdní režimy, palivové mapy nebo kontrola trakce a je to dobře, protože nic z toho Caballero 500 nepotřebuje a jen by to zbytečně odvádělo pozornost od jeho ryzího charakteru a čistého jízdního projevu. Světla jsou, jak je v dnešní době zvykem, kompletně LED a palubní deska je zcela digitální. Není to ale takový ten dnes velmi populární rozměrný TFT displej, výrobce sáhl po jednodušším řešením a před řidičem je umístěný maličký, kruhový displej zobrazující pouze ty nejdůležitější informace (rychlost, čas, otáčky a ujeté kilometry). Grafika je nesmírně jednoduchá a všechno je bez jakýchkoliv problémů čitelní i na přímém slunečním světle, nicméně i tak bychom spíše uvítali nějakou hezkou analogovou palubní desku. Ta by této mašině slušela určitě víc. Caballero 500 měří na délku 2080 mm, rozvor náprav dosahuje hodnoty 1425 mm a sedlo je umístěno ve výšce 820 mm, přičemž je možné nechat ho zvednout až na 840 mm. Nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný. Pochválit musíme i krásná vyplétaná kola, a zatímco přední má průměr 19 palců a je na něm obuta pneumatika o rozměru 110/80, zadní je o dva palce větší a nese pneumatiku o rozměru 140/80.

Fantic Caballero 500: Parádní a charismatický scrambler za příjemnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování tohoto stroje hodnotíme na výbornou a je vidět, že si dal výrobce na kompletaci záležet. Skoro všechny hlavní komponenty pochází z Itálie, to máme třeba brzdy ByBre, řídítka Tommaselli či gripy od firmy Domino, takže v ohledu použitých prvků je všechno v nejlepším pořádku a moc se nešetřilo. Čínský motor je, jak jsme se již zmínili, výborný a měl by být také spolehlivý a odolný. Celkovou spolehlivost nicméně ukáže až čas, protože se pořád jedná o nový stroj. Design je naprosto parádní a už na první pohled je jasně patrné, že vzhled je ryze italská záležitost a onen italský feeling je z tohoto motocyklu cítit na kilometry daleko. Co se týče ceny, tak Caballero 500 na našem trhu stojí 179 900 Kč, a to není vůbec špatná nabídka. Hlavní konkurent v podobě Ducati Scrambler Sixty vyjde na 199 900 Kč, a kromě vyšší hmotnosti, ceny a slavnější značky nenabídne vlastně vůbec nic navíc. Naopak, není tak agilní a ani tak zábavný na silnici.

Fantic Caballero 500: Parádní a charismatický scrambler za příjemnou cenu

Verdikt
Fantic Caballero 500 Scrambler je skvělým příkladem toho, že v jednoduchosti je síla a jedná se o parádní retro scrambler, který je nesmírně zábavný a umí vykouzlit úsměv na rtu. Je přímočarý, velmi lehký, vzhledem k příjemné ceně dostupný a má nekonečnou zásobu šarmu a typického italského charakteru. Přesně takový stroj by měla mít v nabídce Ducati, ale ta ho nemá a její nejmenší scrambler v podobě modelu Sixty je prostě a jednoduše horším motocyklem. Fantic Caballero 500 Scrambler je takový utajený šperk, který sice není moc známý, ale o to je ve finále lepší a zajímavější než většina zaběhlejších modelů.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fantic Caballero 500: Charismatický scrambler za příjemnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.