Přeposlat Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

31.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Je Zontes 310 T jeden z nejlepších a nejkvalitnějších čínských motocyklů? Určitě ano, za velmi rozumnou cenu toho tento stroj nabídne opravdu hodně, včetně povedeného motoru, dobře naladěného podvozku, vysoce nadprůměrné výbavy a kvalitního zpracování. Můžou ho sedlat i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a pro začínající řidiče je to vpravdě ideální mašina.

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

Motor
O pohon čínského cestovního endura s označením Zontes 310 T se stará opravdu povedený motor, který sice zkušené řidiče na zadek neposadí, ale ti začínající ho budou určitě milovat. Tento jednoválec s kapalinovým chlazením disponuje zdvihovým objemem 312cc, má čtyři ventily na válec a disponuje kompresním poměrem 12,5:1. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 26 kW (35 koní) při 9500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 30 Nm při 7500 ot/min, což sice nejsou na první pohled nikterak zajímavá čísla, nicméně ke svižnému a rozpohybování tohoto endura to bohatě stačí. Zátah je docela příjemný už z nižších otáček, motor se ochotně sbírá a v poslední třetině otáčkoměru nabídne hezkou výkonnostní špičku i výraznější zvukový projev. Není to samozřejmě žádný divočák, ale výkon motoru je alespoň možné využít víceméně do poslední kapky a točení až do omezovače na okreskách je veskrze velmi příjemnou záležitostí. Míra vibrací je nízká, ale máme před sebou motor s jedním válcem a ty se alespoň nějakých vibrací nikdy úplně nevyvarují. Vibrace se tedy nakonec dostaví, ale až ve vyšších otáčkách a nejsou nijak extra hrozné, takže se s tím dá naprosto v pohodě žít. Maximální rychlost tohoto stroje může přesáhnout hranici 140 km/h, nicméně nejlépe se cítí někde okolo 100 km/h, kdy má motor ještě dostatek síly v zásobě. Spotřeba se pohybuje okolo 3.5 litru na 100 km a převodovka je klasicky šestirychlostní, přičemž funguje dobře a v tomto ohledu tedy nejsou žádné problémy.

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou dobré a na silnici působí Zontes 310 T agilním, svižným a hravým dojmem. Díky nízké hmotnosti čítající 158 kg (s prázdnou nádrží) je ovladatelnost příjemná i v nižších rychlostech a v hustém městském provozu se tedy toto enduro pohybuje naprosto s přehledem a suverénně. Podobně dobře se ale cítí i na okreskách plných zatáček, protože reakce na změny směru jízdy jsou rychlé a tento motocykl se do zatáček moc přemlouvat nenechá. Všechno je to navíc skvěle čitelné, nezáludné a to je další důvod, proč se jedná o naprosto ideální stroj pro začínající jezdce. Samotný podvozek je naladěný spíše na tužší notu, ale přehnaně tvrdý určitě není a dá se říct, že nabídne dobrý kompromis mezi stabilitou a komfortem. Drtivou většinu takových těch klasických nerovností umí bezpečně odfiltrovat a stabilita je perfektní i při vyšších rychlostech. Na přídi najdeme 37 mm USD vidlici a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice a centrální tlumič s dusíkovou náplní. Podvozek stavitelný není, ale to v této cenové relaci nijak zvlášť nepřekvapí. Ergonomie je naprosto v pořádku, pozice za řidítky je docela příjemná, přirozená a je vyšší, takže řidič bude mít velmi dobrý výhled za všech okolností. Elektronicky stavitelný ochranný štít (ve dvou úrovních) nabídne docela slušnou ochranu před větrem a dobré jsou také brzdy. Nejsou nějak extra silné a jejich nástup není nijak dramatický, ale v celkovém pohledu nabídnou naprosto dostatečný výkon.

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

Výbava
Výbava je dobrá. Vlastně je až překvapivě dobrá a ve své třídě patří Zontes 310 T mezi ty nejlépe vybavené motocykly. Osvětlení je kompletně LED, palubní deska je digitální a tento stroj dále nabídne třeba dva jízdní režimy (Eco a Sport), ABS od firmy Bosch (9.1M), bezklíčové zapalování, již zmíněný elektronicky ovládaný ochranný štít, chrániče rukou, USB port, lehkou lithiovou baterii, elektronicky ovládané víčko nádrže či schránku pro uložení drobností. Páčky brzdy i spojky jsou stavitelné a již zmíněná digitální palubní deska se docela povedla. Před řidičem umístěný displej je černobílý a zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži, teplotu a nastavení elektroniky. Grafika je velmi jednoduchá, ale díky tomu je všechno dobře přehledné a čitelnost je poměrně slušná i na přímém slunečním světle. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2093 x 1360 x 830 mm, rozvor se zastavil na hodnotě 1400 mm a maximální výška sedla je 830 mm (minimální je 795 mm). Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a dá se dostat na hranici 400 km na jedno natankování. Hezká litá kola kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

Kvalita a spolehlivost
Čínské motocykly už dávno nejsou co do zpracování a konstrukce odfláknuté nebo ošizené a Zontes 310 T je toho krásným příkladem. Pocitově působí toto enduro velmi bytelným, kvalitním dojmem a není to jenom pocit, zpracování je vskutku velmi dobré a dá se srovnat i s dražšími motocykly známějších značek. Nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a výrobce použil kvalitní komponenty. Co se týče celkové spolehlivosti, tak tu ukáže až čas, protože se jedná o nový stroj a má docela dost elektroniky, takže se teprve uvidí, co všechno bude za pár let v pořádku a co začne zlobit. Design tohoto stroje je ryze čínský, takže je na první pohled lehce přeplácaný a je to taková všehochuť, ale vyloženě ošklivý motocykl to určitě není. Je vidět, že se výrobce inspiroval u několika cestovních endur od konkurence a v tomto stroji najdeme například kousek Multistrady od Ducati, kousek řady Ténéré od Yamahy nebo mírnou podobnost s KTM Adventure či MV Agustou Turismo Veloce. Co se týče ceny, tak Zontes 310 T je na našem trhu k dispozici za 117 990 Kč s DPH, což je opravdu výtečná nabídka.

Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem

Verdikt
Je Zontes 310 T jeden z nejlepších a nejkvalitnějších čínských motocyklů? Určitě ano, za velmi rozumnou cenu toho tento stroj nabídne opravdu hodně, včetně povedeného motoru, dobře naladěného podvozku, vysoce nadprůměrné výbavy a kvalitního zpracování. Můžou ho sedlat i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a pro začínající řidiče je to vpravdě ideální mašina. Moc nestojí, snadno se řídí a jízda je, stejně jako motor, za všech okolností čitelná. Jen ten vzhled je trochu přeplácaný, ale to je samozřejmě čistě subjektivní záležitost a určitě se najde spousta zájemců, kterým design naopak uchvátí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Zontes 310 T: Povedené cestovní enduro s čínským rodokmenem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.