Přeposlat Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

27.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Benelli 502C je opravdu povedený, středně velký městský cruiser, který působí tak trochu jako zjevení. Jedná se o klasický italský stroj vyráběný v Číně, jehož kvalita zpracování překvapí a tato mašina vlastně nemá žádné zásadnější nedostatky. Dobře vypadá, skvěle jede, moc nestojí a jedná se o nezáludný motocykl, který potěší i začínající motorkáře.

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

Motor
O pohon motocyklu Benelli 502C se stará motor, který Benelli používá i u několika svých dalších strojů. Tento kapalinou chlazený dvouválec s osmi ventily o zdvihovém objemu 500cc najdeme třeba v modelech TRK502 nebo Leoncino Naked. Jedná se o velmi povedenou jednotku a tento motor dosahuje nejvyššího výkonu 35 kW (48 koní) při 8500 ot/min, přičemž točivý moment se zastavil na hodnotě 45 Nm při 5000 ot/min. To znamená, že tento stylový městský cruiser můžou sedlat i majitelé řidičského oprávnění třídy A2 a dle výkonnostní špičky je patrné, že motor je naladěný spíše na střední otáčky. Jedna z jeho největších předností je parádní zvukový projev, který je docela hluboký, dunivý a minimálně co do zvuku působí tento motor podstatně objemnějším dojmem, na první poslech by mu objem půl litru pravděpodobně nikdo nehádal. Pochválit musíme také absenci jakýchkoliv výraznějších vibrací a ochotné, velmi čitelné reakce na přidání plynu. Motor navíc necuká ani v opravdu nízkých otáčkách, takže ho bez větších problémů zvládnou i méně zkušení jedinci, kteří s jednou stopou teprve začínají a solidní zátah už v nízkých otáčkách je velmi příjemný. Neschází ale ani výkonnostní špička, která přichází okolo 8000 ot/min, takže si můžete užívat jak klidnější, tak tu divočejší tvář tohoto povedeného dvouválce. Spotřeba se pohybuje mezi 4.5 a 5 litry, což není špatné a převodovka je klasicky šestirychlostní. Převodovka funguje docela dobře, ale několikrát se stalo, že přeskočila z jedničky na neutrál, nicméně to se událo jen při opravdu drtivé akceleraci ze zatáčky.

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

Jízda a ovladatelnost
Ve třídě cruiserů je trochu zvláštní a možná i legrační vidět stroj, který má zadní pneumatiku o rozměru 160/60 a pohled zezadu na Benelli 502C opravdu může vyvolat mírný úsměv na rtu. V této třídě se nosí šířka klidně i 240 a zkrátka to vypadá tak, jako když v posilovně přeskočíte den zaměřený na nohy. Ve skutečnosti ale užší zadní pneumatika nijak zvlášť nevadí a jízdní vlastnosti jako celek hodnotíme velmi kladně. Benelli 502C umí být pohodlný a zároveň i zábavný cruiser, který zvládne jak pohodové korzování krajinou a kochání se prostředím, tak ostřejší jízdu po okreskách plných zatáček. Ochrana před prouděním vzduchu je víceméně nijaká žádná, takže do nějakých 130 km/h je jízda ještě relativně příjemná, nicméně za touto hranicí už začnou být větrné proudy docela nepříjemné a i motor ve vyšších rychlostech působí jakoby pod lehčím stresem. Maximální rychlost se sice může vyšplhat až na 160 km/h, ale v těchto sférách se moc pohybovat určitě nebudete, protože to pro tento motocykl a ani jeho řidiče není ideální. Řízení je až překvapivě přesné, dostatečně komunikativní a v zatáčkách působí Benelli 502C hezky agilním a obratným dojmem, na čemž mají velký podíl také povedené pneumatiky Pirelli Angel. Stabilita je bez připomínek a podvozek zároveň nabídne také dobrou míru komfortu, takže výrobci se povedlo ho velmi dobře nastavit a v této oblasti si není na co stěžovat. Benelli 502C je příjemný a za všech okolností čitelný stroj, na který si ani není nutné nějak zvlášť zvykat. Brzdná soustava složená ze dvou 260 mm kotoučů a čtyřpístkových třmenů vpředu a 240 mm kotouče a jednopístkového třmenu vzadu je výkonná dostatečně a nemá se zastavením tohoto motocyklu žádné větší problémy.

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

Výbava
První městský cruiser střední třídy od Benelli nabízí více než slušnou a hezky moderní výbavu, kterou kolikrát najdeme až u dražších modelů. Osvětlení vpředu i vzadu je postaveno kompletně na LED technologii, palubní deska je zcela digitální, brzdy jsou radiální, zadní odpružení částečně stavitelné (jde upravit předpětí) a nádrž je příjemně objemná. Digitální palubní desky jsou u levnějších motocyklů většinou špatné a problémově čitelné, no u Benelli 502C to určitě neplatí a zde použitá palubní deska si zaslouží pochvalu. Displej umístěný před řidičem je barevný, nabídne hezkou grafiku a velmi dobrou (byť ne dokonalou) čitelnost i na přímém slunci. Palubní deska zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplotu, čas, stav paliva v nádrži či ujeté kilometry. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2280 x 1140 x 940 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1600 mm a sedlo je uloženo ve výšce 750 mm, takže poměrně nízko. Nádrž zvládne pojmout 21 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je naprosto parádní a v tomto ohledu nemá Benelli 502C takřka žádnou konkurenci. Není víceméně žádný problém najet na jednu nádrž přes 450 km, takže mezi pumpaři si moc kamarádů neuděláte. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

Kvalita a spolehlivost
Ačkoliv kontrola kvality u Benelli pořád probíhá v historické továrně ve městě Pesaro na pobřeží Jaderského moře, výroba byla odsunuta do Číny, pod koncern Qianjiang. Benelli je typickým příkladem motocyklu sice vyrobeného v Číně, ale dle nejvyšších standardů a úroveň dílenského zpracování se dá bez problémů srovnat s evropskou i japonskou konkurencí. Všechno velmi dobře lícuje a nějakého skřípání nebo vrzání se nedočkáte ani na nekvalitních površích. Spolehlivost by měla být naprosto bez problémů, protože se jedná o vcelku jednoduchý stroj a vypíchnout musíme i povedený design. Ten je vyvedený v moderním duchu a Benelli 502C působí docela agresivním dojmem, přičemž nejvíc to této mašině sluší při pohledu z profilu. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu začíná na částce 165 990 Kč s DPH a to je opravdu skvělá nabídka.

Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci

Verdikt
Benelli 502C je opravdu povedený, středně velký městský cruiser, který působí tak trochu jako zjevení. Jedná se o klasický italský stroj vyráběný v Číně, jehož kvalita zpracování překvapí a tato mašina vlastně nemá žádné zásadnější nedostatky. Dobře vypadá, skvěle jede, moc nestojí a jedná se o nezáludný motocykl, který potěší i začínající motorkáře. Motor má výkonu tak akorát, nabídne povedený zvukový projev a běží takřka kompletně bez vibrací. Podvozek je naladěný výborně, je dostatečně komfortní i komunikativní a Benelli 502C zatáčí až překvapivě ochotně a s nadšením. Výbava je nadprůměrná a kromě kvalitního dílenského zpracování musíme pochválit také povedený design a dobře nastavenou cenu. Tento stroj je k dispozici ve dvou barvách, a to v červené a černé.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v italsko-čínské kooperaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.