Přeposlat Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

24.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha NMAX 125 je velmi povedený skútr, který je takovým tím klasickým každodenním parťákem, na kterého se budete každé ráno těšit. Můžete s ním do práce, za zábavou, na nákupy nebo se jen tak projet a pokochat krajinou, NMAX to všechno zvládne naprosto bez řečí a navíc s velmi příjemnou spotřebou.

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

Motor
O pohon sympatického skútru Yamaha NMAX 125 se stará známý a prověřený motor s technologií Blue Core, což je soubor opatření zaměřených na co nejvyšší efektivitu provozu. V kategorii skútrů se 125cc motory měla právě tato Yamaha jako úplně první rozvod se čtyřmi ventily (SOHC) a hospodárnost tohoto jednoválce je vskutku skvělá. Výrobce na svých stránkách uvádí spotřebu 2.3 litru na 100 km, což je sice lehce optimistické, ale jezdit za cca 2.5 litru na 100 km není vůbec žádný problém a nebudete se muset ani nijak extra krotit. V této třídě se určitě jedná o jeden z nejúspornějších motorů. Tento čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec disponuje zdvihovým objemem 125cc, jeho kompresní poměr je 11.2 : 1 a co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 9 kW (12 koní) při 7500 ot/min a točivý moment 11.7 Nm při 7250 ot/min. To nejsou špatná čísla a dynamika tohoto stroje je velmi dobrá, přičemž maximální rychlost se může s trochou trpělivosti a větrem v zádech vyšplhat až na 110 km/h. Ideální cestovní rychlost leží na hranici 90 km/h, kdy má motor v zásobě ještě nějaký ten elán a na klasických okreskách tedy brzdou určitě nebudete. Odezva na přidání plynu je příjemně rychlá, míra vibrací nízká a motor se dobře sbírá už od nejnižších otáček, takže rozjezdy ze semaforů jsou svižné. Ještě bychom měli zmínit, že motor plní aktuální emisní normu Euro 4 a je spojený s variátorovou převodovkou.

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto skútru jsou výtečné a NMAX umí poměrně obstojně rozdávat radost a dobrý pocit z jízdy. Je to totiž skútr příjemně lehký, jeho mokrá hmotnost čítá 127 kg a je tak nesmírně obratný, svižný a na jakékoliv pokyny reaguje rychle a s nadšením. Hustou betonovou džunglí ve městě se proplétá s nadšením a jistotou sobě vlastní a na okreskách zase potěší velmi dobrou stabilitou a za všech okolností čitelným jízdním projevem. Na tomto skútru si není nutné na nic zvykat, prostě si sednete, rozjedete se a budete mít pocit, že na něm jezdíte odjakživa. Míra komfortu je dobrá, podvozek je hezky poddajný a takové ty klasické české okresky a města s kočičími hlavami zvládne odpružení odfiltrovat dobře. Pozice za řídítky je víceméně v pořádku, sedí se docela pohodlně a všude je dostatek místa, takže v oblasti ergonomie je všechno v nejlepším pořádku. Základní plexi není špatné a nabídne obstojnou ochranu proti větru, ale příplatkové, vyšší plexi je přece jenom podstatně účinnější. Co se týče samotného podvozku, tak ten je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 100 mm a vzadu najdeme kyvnou vidlici, jejíž zdvih je 90 mm. Brzdná soustava je dostatečně výkonná, nemá se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy a disponuje poměrně solidním nástupem. Výrobce použil kotouče vpředu i vzadu, na každém kole najdeme jeden kotouč a jejich průměr je 230 mm.

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

Výbava
V oblasti výbavy si není vůbec na co stěžovat a NMAX je velmi moderně vybavený skútr, protože třeba variabilní časování ventilů v této třídě opravdu každý nenabízí. Kromě toho se může majitel těšit na kompletní LED světla, digitální palubní desku či brzdný systém ABS na přední i zadní brzdě. Praktická stránka věci také není špatná, ale třeba chybějící 12V zásuvka pro nabití telefonu trochu zamrzí. Pod sedlem se nachází vcelku objemný zavazadlový prostor schopný pojmout integrální přilbu a samozřejmě neschází ani schránky před řidičem, které jsou také poměrně prostorné. Palubní deska je kompletně digitální a je velmi jednoduchá. Před řidičem umístěný kruhový displej disponuje jednoduchou grafikou, takže všechno je bez problémů čitelné za všech okolností a umí zobrazit třeba rychlost, čas, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži nebo spotřebu. Výbavu je pak samozřejmě možné rozšířit a list příplatkové výbavy obsahuje třeba vyhřívané hefty, horní box o objemu 30 nebo 39 litrů, již zmíněný vyšší štít nebo stylové chrániče rukou. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1955 x 1115 x 740 mm, rozvor kol čítá 1350 mm a sedlo je uloženo ve výšce 765 mm. Nádrž zvládne pojmout 6.6 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a bez jakýchkoliv problémů jde ujet přes 250 km na nádrž. Kola mají průměr 13 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 130/70 vzadu.

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

Kvalita a spolehlivost
Yamaha je známá vysokou kvalitou svých motocyklů i skútrů a NMAX 125 není v žádném případě výjimka. Použité materiály jsou kvalitní, všechno dobře lícuje a nikde nic nevrže ani na horších městských cestách. Žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, NMAX je postavený na prověřených komponentech a k bezproblémovému sloužení mu postačí úplně standardní údržba. Design je docela povedený a skútru dominuje výrazná příď s duálním světlometem a povedenou kapotáží. Co se týče ceny, tak NMAX 125 na našem trhu startuje na částce 75 990 Kč s DPH a k dispozici jsou tři barevné varianty (bílá, modrá a šedá). Hlavní konkurent tohoto modelu je Honda PCX 125, která stojí prakticky stejně (v základu je o 90 Kč levnější).

Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků

Verdikt
Yamaha NMAX 125 je velmi povedený skútr, který je takovým tím klasickým každodenním parťákem, na kterého se budete každé ráno těšit. Můžete s ním do práce, za zábavou, na nákupy nebo se jen tak projet a pokochat krajinou, NMAX to všechno zvládne naprosto bez řečí a navíc s velmi příjemnou spotřebou. Motor je opravdu výborný, má dostatek síly, nabídne výrazný zátah a je úsporný, takže na každý den je to vpravdě ideální pohonná jednotka. Podvozek je skvěle vyvážený a i základní výbava je dostatečná. Sice v ní schází 12V zásuvka, což je trochu škoda, ale jinak nic důležitého nechybí a spokojeni budou určitě všichni. Když k tomu připočítáme povedený design, kvalitní zpracování a vysokou spolehlivost, vyjde nám jeden z nejlepších skútrů v této kategorii.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha NMAX 125: Skvělý skútr bez větších nedostatků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.