Přeposlat Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

22.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Třída středně velkých naháčů je vysoce konkurenční prostředí a v této kategorii jsou oponenti opravdu silní, nicméně Honda CB650R Neo Sports Café umí zaujmout hned v několika ohledech. Nabídne opravdu zajímavý, originálně pojatý design, hravý charakter a charismatický čtyřválcový motor s dostatečným výkonem.

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

Motor
O pohon tohoto stylového naháče od Hondy se stará stejný motor, jaký najdeme třeba v modelu CBR650R a jedná se o motor, který má původ v modelu CB650F předchozí generace. Jeho výkon byl navýšený o zhruba 5 %, nicméně to není víceméně vůbec poznat a daleko důležitější je to, že motor se ochotněji vytáčí a má výraznější výkonnostní špičku. Tento kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec disponuje zdvihovým objemem 649cc, DOHC rozvodem (má tedy celkově 16 ventilů) a je vybavený elektronickým vstřikováním paliva. Jeho nejvyšší výkon je 70 kW (95 koní) při 12000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 64 Nm při 8500 ot/min, což jsou velmi hezká čísla stačící i pro opravdu svižnou jízdu. Jak jsme se již zmínili, motor letí s radostí do otáček, velmi ochotně se sbírá už ve středu otáčkoměru, nějak okolo 4000 ot/min a to nejlepší pochopitelně předvádí v poslední třetině otáčkoměru. Nárůst výkonu je lineární, předvídatelný a motor je tedy velmi dobře čitelný, nezáludný a přátelský. Nejčastěji se budete pohybovat mezi 6000 a 11000 ot/min, kde je motor opravdu příjemně pružný a také bleskově reaguje na přidání plynu. Červené pole otáčkoměru začíná na hranici 12500 ot/min a omezovač vás zastaví po dosažení 13000 ot/min, přičemž maximální rychlost tohoto stroje se pohybuje okolo 220 km/h. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách uvádí 4.9 litru na 100 km/h, ale většinou se budete pohybovat na zhruba 6 litrech. Převodovka je pak klasicky šestistupňová.

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

Jízda a ovladatelnost
U předchozí generace byl podvozek postavený na povedené konvenční vidlici Showa, nicméně aktuálně jsou v kurzu obrácené vidlice a přesně tu u nové generace CB650R najdeme. Vpředu má tedy své místo 41 mm obrácená teleskopická vidlice Showa Separate Fork Function (SFF) a vzadu sedí hliníková kyvná vidlice a tlumič monoshock. Vpředu odpružení stavitelné sice není, ale vzadu ano a je možné nastavit předpětí v 10 stupních. Podvozek si zachoval velmi vysokou úroveň komfortu stejně jako u předchozí generace a zároveň nabídne hezky sportovní projev, takže klasické, klikaté okresky jsou hlavním teritoriem tohoto stylového naháče. Šasi je perfektně vybalancované a v kombinaci s agilním podvozkem to znamená, že CB650R nesmírně ochotně mění směr jízdy a do zatáček se dá sklopit s naprostou samozřejmostí, naprosto bez odmlouvání. Hmotnost čítající 202 kg sice není z nejnižších, ale na silnici působí Neo Sports Café podstatně lehčím dojmem, je hezky agilní a poslouchá na každé slovo. Ovladatelnost je v pořádku i v nižších rychlostech a stabilita v těch vyšších je příkladná. Celkově je podvozek výborně vyladěný a výtky nemáme ani k ergonomii. Posed za řidítky je pohodlný, přirozený a všude je dostatek místa. Brzdy jsou výkonné dostatečně, a i když nedisponují nějakým extra rychlým nástupem, síly mají dost a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy. Zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny, vzadu najdeme kombinaci 240 mm kotouče s jednopístkovým třmenem.

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

Výbava
Výbava tohoto modelu je už v základu velmi dobrá a Neo Sports Café nabídne třeba kompletní LED světla, zcela digitální palubní desku, dvoukanálový brzdný systém ABS nebo systém kontroly trakce (HSTC). U tohoto modelu je ale velmi rozsáhlá i příplatková výbava a je možné si připlatit třeba za kouřové plexi, vyhřívané rukojeti řidítek, 12V zásuvku, sadu zavazadel nebo asistenta řazení, který umožňuje řazení nahoru bez využití spojky. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je zcela digitální a před řidičem je umístěný podlouhlý displej, který umí zobrazit aktuální rychlost, otáčky, čas, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřebu, teplotu a ujeté kilometry. Grafika je docela povedená a všechno je hezky přehledné, ale čitelnost na přímém slunci moc dobrá není. Pochválit ale musíme přítomnost bezpečnostního systému, který v případě prudkého brzdění rozbliká brzdové světlo i blinkry, aby řidič vzadu věděl, že se něco děje. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2130 x 1075 x 780 mm, rozvor se zastavil na hodnotě 1450 mm a sedlo je uloženo ve výšce 810 mm. Nádrž zvládne pojmout 15.4 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování se pohybuje okolo 250 km, což není špatné a je to takový lepší nadprůměr. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i zpětná zrcátka, která jsou stabilní a poskytnou dobrý přehled o dění vzadu.

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

Kvalita a spolehlivost
U motocyklů Honda tak nějak automaticky očekáváme perfektní dílenské zpracování a nejinak je tomu i modelu CB650R nehledě na to, že se nevyrábí v Japonsku, ale na Tchaj-wanu. Slícování všech dílů je velmi dobré, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a použité materiály jsou kvalitní. Velkou pochvalu si pak zaslouží design, který kombinuje prvky retra s moderními prvky a dělá to velmi dobře, s citem a vkusně. Cena na našem trhu začíná na částce 199 900 Kč s DPH, takže je to ve své třídě spíše dražší kousek a hlavní konkurent tohoto stroje, Yamaha XSR700, startuje na 194 990 Kč s DPH. Pokud oželíte retro kabátek, tak výrazně levněji seženete také Yamahu MT-07 (169 990 Kč) či Kawasaki Z650 (171 900 Kč).

Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem

Verdikt
Třída středně velkých naháčů je vysoce konkurenční prostředí a v této kategorii jsou oponenti opravdu silní, nicméně Honda CB650R Neo Sports Café umí zaujmout hned v několika ohledech. Nabídne opravdu zajímavý, originálně pojatý design, hravý charakter a charismatický čtyřválcový motor s dostatečným výkonem. S předchozí generací v podobě modelu CB650F bylo všechno v pořádku, nicméně její generický a s jakoukoliv konkurencí lehce zaměnitelný design poměrně rychle zestárnul a v tomto ohledu je Neo Sports Café úplně někde jinde. Tato mašina má svůj svébytný styling, je elegantní a velmi vkusně kombinuje retro styl s modernou. Výbava je slušná už v základu a je možné ji poměrně dost rozšířit, přičemž dílenské zpracování je perfektní. Pokud bychom měli tomuto stroji něco vytknout, byla by to čitelnost palubní desky na ostřejším slunci, která je spíše horší.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB650R Neo Sports Café: Stylový retro naháč s charakterním motorem a jistým podvozkem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.