Přeposlat Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

20.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian FTR 1200 S se povedl takřka po všech stránkách a vynikne to o to víc, že je to první stroj tohoto typu od Indianu, tedy výrobce, který se specializuje hlavně na klasické cruisery. Je to sportovní naháč se skvělým motorem, takřka dokonale vybalancovaným podvozkem, nesmírně přitažlivým designem a výrazným charakterem, což se samozřejmě počítá.

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

Motor
V útrobách stroje Indian FTR 1200 S najdeme motor, který vyloženě křičí do světa, že je to klasická ,,Amerika“ s velmi dobrým zátahem z nízkých otáček a mohutnou silou. Na druhou stranu ale letí nadšeně do otáček a působí snad až sportovním dojmem, takže v tomto ohledu je to spíše ,,Evropan“. Jedná se o kapalinou chlazený dvouválec s válci sevřenými v úhlu 60 stupňů, čtyřmi ventily na válec a zdvihovým objemem 1203cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 89 kW (121 koní) a točivý moment se zastavil na 115 Nm při 6000 ot/min, což jsou hodnoty pro svižné rozhýbání tohoto poměrně těžkého stroje více než dostatečné. Plnění aktuální emisní normy Euro 4 je samozřejmostí a musíme pochválit také velmi výrazný a celkově příjemný zvukový projev, což není u strojů Euro 4 nic samozřejmého. Motor jde ochotně za plynem už z nízkých otáček, nárůst výkonu je velmi lineární a míra vibrací je nízká. Mírnější vibrace se samozřejmě dostavily, bez nich to nikdy úplně nejde, ale přijdou na řadu až ve vyšších otáčkách a jsou pouze takové, aby utvářely charakter motoru. Maximální rychlost tohoto stroje až na 210 km/h, ale o tom Indian FTR 1200 určitě není. Je o takřka okamžité dostupnosti ohromné síly, která vás v případě potřeby instantně vystřelí vpřed a když budete chtít předjíždět, nebude nutné nějak zběsile podřazovat. Bude úplně stačit přidat plyn a nechat se vytáhnout vysokým točivým momentem. Nebo můžete naopak podřadit, vyhnat motor do otáček a užít si jeho sportovní naturel. Pro každého je tu zkrátka něco.

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

Jízda a ovladatelnost
Indian FTR 1200 S působí dojmem takového chuligána či grázla, ale na silnici se tak nechová a jeho podvozek je naprosto dokonale vyvážený. Umí toho nabídnout opravdu hodně a má jak přívětivou, tak agresivní stránku. Při takovém tom výletovém tempu je klidný, poddajný a velmi komfortní, umí s klidem polykat kilometr za kilometrem a nabídne dostatek místa, takže řidič se nebude cítit rozlámaně ani po pořádné porci kilometrů. Pozice za řidítky je poměrně vzpřímená a sedí se docela hodně vpředu, nicméně posed je celkově povedený a nad strojem budete mít vždy dokonalou kontrolu. A to i při sportovní jízdě, které se tento Indian ani trochu nebrání, i když na první pohled jako sportovní stroj určitě nevypadá. Naprosto bez odmlouvání se sklopí do jakékoliv zatáčky, řízení je příjemně komunikativní a klikaté silnice si tato mašina vyloženě užívá. Pochválit musíme i perfektní stabilitu, na čemž mají velký podíl také pneumatiky Dunlop DT3-R Radial vyvinuté speciálně pro tento model. Jak jsme se již zmínili, je to těžký motocykl a jeho váha činí 221 kg, nicméně při jízdě je hmotnost pocitově nižší a ovladatelnost není nijak extrémně náročná ani při nižších rychlostech. Podvozek je postavený na USD vidlici se zdvihem 150 mm vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici stejného zdvihu a tlumič, přičemž ten je plně stavitelný a platí to také pro přední odpružení. Brzdy od Bremba jsou výkonné naprosto dostatečně a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými třmeny a vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 265 mm.

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

Výbava
Výbava verze S je velmi dobrá a obsahuje spoustu hezky moderních věcí a prvků. Řidič se může těšit třeba na tempomat, kompletní LED osvětlení, USB port, náklonový ABS systém, kontrolu trakce nebo tři jízdní režimy (Sport, Standard a Rain). Zatímco nejlevnější verze má klasickou analogovou palubní desku, dražší varianta S dostala do vínku digitální panel v podobě barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 4.3 palce. Ten je možné ovládat i v rukavicích a umožňuje propojení s mobilním telefonem, což je dnes velmi populární. Grafika je povedená, styl zobrazení jde měnit a displej zobrazuje rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, nastavení elektroniky, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži či teplotu. Čitelnost je dobrá i na ostrém světle a všechno je hezky přehledné, takže palubní desku hodnotíme jako velmi povedenou. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2287 x 1297 x 850 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1524 mm a nepříliš velké a poměrně tvrdé sedlo je umístěno ve výšce 805 mm. Nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, což není mnoho a dojezd na jedno natankování je tedy pouze průměrný. Určitě bychom měli zmínit, že nádrž je umístěna pod sedlem a to, co vypadá jako nádrž, je vlastně airbox. Přední kolo má průměr 19 palců, zadní je o palec menší a na kolech jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 150/80 vzadu.

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

Kvalita a spolehlivost
Mašiny Indian jsou známé pro kvalitní zpracování i vysokou spolehlivost a to samé platí také pro FTR 1200 S. Použité materiály jsou kvalitní, stejně tak jako komponenty a v oblasti slícování na tomto stroji nenajdete jedinou slabinu. Velkou pochvalu si zaslouží velmi povedený design, který kombinuje moderní prvky s retro stylingem, což je dnes velmi populární a tento stroj má o pozornost na silnici postaráno. Co se týče ceny, tak základní model na našem trhu vyjde na 385 000 Kč a lépe vybavená varianta S stojí od 419 000 Kč. Není to sice málo, ale není to ani přehnaně moc a ve své třídě je tato mašina tou nejlevnější.

Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy

Verdikt
Indian FTR 1200 S se povedl takřka po všech stránkách a vynikne to o to víc, že je to první stroj tohoto typu od Indianu, tedy výrobce, který se specializuje hlavně na klasické cruisery. Je to sportovní naháč se skvělým motorem, takřka dokonale vybalancovaným podvozkem, nesmírně přitažlivým designem a výrazným charakterem, což se samozřejmě počítá. Dobře vypadá, skvěle zní a ještě lépe jede, přičemž není přehnaně drahý a je použitelný na každý den.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian FTR 1200 S: Povedený naháč s vysokým faktorem zábavy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.