BMW


Přeposlat BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

17.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

V kategorii středně velkých skútrů patří BMW C 400 X mezi nejlepší počiny vůbec. Je to velmi kvalitní kousek s povedeným, potentním motorem, dokonale vyváženým podvozkem a stylem vyvedeným v duchu endur BMW. Je to zkrátka dokonale všestranný model a výrobce si je jeho kvalit dobře vědomý, protože si za něj nechá řádně zaplatit.

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

Motor
Srdcem středně velkého skútru BMW C 400 X je vodou chlazený čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 350cc, který disponuje čtyřmi ventily a 3cestným katalyzátorem s uzavřenou smyčkou. Nejvyšší výkony této jednotky jsou velmi hezké a na zadní kolo proudí 25 kW (34 koní) při 7500 ot/min, přičemž točivý moment se zastavil na hodnotě 35 Nm při 6000 ot/min. Motor pochopitelně plní aktuální emisní normu Euro 4 a jedná se o povedenou pohonnou jednotku, jejíž hlavní devízou je příjemný zátah už od středních otáčkách a také minimum vibrací. Motor je velmi klidný, jeho vibrace jsou vskutku minimální a jsou lehce patrné pouze při zastavení třeba na světlech. Za jízdy takřka není šance nějaké vibrace zaregistrovat. Výkon je naprosto dostatečný, motor se velmi ochotně sbírá už od nízkých otáček, nadšeně reaguje na sebemenší přidání plynu a BMW C 400 X je ve výsledku velmi svižný skútr schopný příjemně dynamické jízdy. Dle výrobce čítá maximální rychlost tohoto modelu 139 km/h, nicméně s trochou snahy a větrem v zádech se dá dostat až na hranici 150 km/h. Nebudete se tedy muset bát ani dálničního cestování, ke kterému je tento skútr uzpůsobený dobře a pochvalu si zaslouží i dobře naladěná CVT převodovka. Ta si s motorem dobře rozumí, skvěle využívá jeho potenciál a i díky ní je jízda hezky dynamická už od rozjezdu. Co se týče spotřeby, tak výrobce uvádí 3.5 litru na 100 km, nicméně reálná spotřeba je tak o půl litru vyšší, což je ale pořád na takto výkonný skútr dobré.

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

Jízda a ovladatelnost
BMW C 400 X je dokonale univerzální společník, který se cítí dobře jak ve městě, tak na okreskách a problémy nemá ani na dálnici. Pohotovostní hmotnost čítající 204 kg sice vypadá na první pohled jako vysoká, ale výrobci se povedlo váhu hezky rozprostřít na celý skútr a pocitově tak působí C 400 X podstatně lehčím dojmem. Manévrování tak není obtížné ani v nižších rychlostech, takže v pomalém městském provozu. Ve městě pak určitě potěší i dobrý poloměr otáčení, díky čemuž je možné se velmi snadno otáčet jen tak přes cestu. Na okreskách vynikne zase agilita, ochota měnit směru jízdy a perfektní stabilita i ve vysokých rychlostech, což se samozřejmě hodí i na dálnici. Míra komfortu je velmi dobrá, podvozek si bez problémů poradí i s výraznějšími nerovnostmi a věci typu kočičích hlav či kanálů ho nijak zvlášť nerozhodí. Ergonomie je bez výhrad, ochrana před větrem je slušná a pozice za řidítky příjemná, přičemž spíše než klasickým skútrům se posed blíží motocyklům. Podvozek se skládá z 35 mm teleskopické vidlice vpředu a vzadu se pak nachází dvojité hliníkové kyvné rameno s dvojitými pružinovými vzpěrami. Zadní odpružení umožňuje nastavení předpětí. Brzdy jsou dostatečně výkonné, mají docela rychlý nástup a dodala je pobočka slavného Bremba, firma ByBre. Přední i zadní kotouče mají průměr 265 mm (vpředu jsou kotouče dva) a zakusují se do nich čtyřpístkové třmeny vpředu a jednopístek vzadu.

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

Výbava
Standardní výbava tohoto modelu je velmi dobrá a obsahuje třeba brzdný systém ABS od firmy Continental, kontrolu trakce v podobě systému ASC (automatická kontrola stability), LED světlomety či sedlo s technologií Flexcase. Palubní deska je v základu víceméně obyčejná a obsahuje analogový tachometr doplněný o monochromatický displej, který umí zobrazit všechny důležité informace. Za příplatek je ale možné dopřát si plně digitální palubní desku ve formě barevného displeje, což vypadá podstatně moderněji a tato palubní deska sebou nese také možnost propojení s telefonem či navigaci. Je možné si připlatit i za vyhřívané rukojeti a sedlo, až 30 litrový horní kufr, vyšší plexi nebo přídavné LED světlomety. Je toho opravdu hodně a není tak vůbec žádný problém základní cenu tohoto skútru pořádně navýšit. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2210 x 1305 x 835 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1565 mm a sedlo je umístěno ve výšce 775 mm, nicméně je možné připlatit si za snížené sedlo umístěné ve výšce 760 mm. Nádrž zvládne pojmout 12.8 litru paliva, takže ujet na jedno natankování přes 300 km není vůbec žádný problém. Prostor pod sedlem není nějak extra velký a je víceméně pouze průměrný, takže většina hlavních konkurentů je na tom v tomto ohledu lépe. Pochválit ale musíme skvěle použitelná zpětná zrcátka, která prakticky vůbec nevibrují a jejich prostřednictvím bude mít řidič vždy dokonalý přehled o dění vzadu.

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

Kvalita a spolehlivost
Úroveň zpracování je opravdu vysoká a odpovídá standardům BMW. Všechno příkladně lícuje, použité materiály jsou kvalitní (třeba výfuk je z nerezu) a výrobce tento stroj postavil na kvalitních komponentech. Ani co se týče spolehlivosti by neměly nastat žádné problémy, skútry od BMW platí za spolehlivé a tento model je postavený na již zaběhlých komponentech, takže by mělo být vše v pořádku. Co se týče ceny, tak C 400 X na našem trhu začíná na částce 179 000 Kč s DPH, nicméně díky příplatkové výbavě je možné se velmi snadno dostat na hranici 200 000 Kč. Už základní cena je samozřejmě vysoká, ale dostanete za ni dospělý, nesmírně praktický skútr a od BMW, což samozřejmě samo o sobě něco stojí.

BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí

Verdikt
V kategorii středně velkých skútrů patří BMW C 400 X mezi nejlepší počiny vůbec. Je to velmi kvalitní kousek s povedeným, potentním motorem, dokonale vyváženým podvozkem a stylem vyvedeným v duchu endur BMW. Je to zkrátka dokonale všestranný model a výrobce si je jeho kvalit dobře vědomý, protože si za něj nechá řádně zaplatit. Motor nabídne dostatek výkonu i pro svižnou jízdu, není přehnaně náročný na palivo a ochotně se sbírá už z nízkých otáček. Podvozek nabídne jak stabilitu, tak ochotu zatáčet a na klikaté okresce umí C 400 X i docela obstojně zabavit. Ve městě se cítí dobře, na dálnici také, a pokud bychom měli tomuto modelu něco vytknout, byl by to hlavně menší zavazadlový prostor pod sedlem.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW C 400 X: Skvělý prémiový skútr do každého prostředí


počet příspěvků: 1

mrufo

19.05.2019 v 20:13

bmw skútr od čínského výrobce :-)

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.