Přeposlat Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

15.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na papíře sice může vypadat základní verze modelu Street Triple s přídomkem S zoufale nezajímavě, ale nenechte se oklamat. Je to z celé trojice nejhůře vybavený a nejméně výkonný model, ale motor má pořád hromadu síly, jde ochotně z nízkých otáček a výbava obsahuje vše podstatné. V tomto případě nabídne Street Triple S hodně muziky za málo peněz.

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

Motor
V nitru modelu Street Triple od britského výrobce Triumph tepe srdcem pro tuto firmu typické, takže tříválcové. Jedná se o kapalinou chlazený, řadový tříválec s DOHC rozvodem a vícebodovým sekvenčním vstřikováním, jehož zdvihový objem je 765cc. Je to nesmírně povedený motor, jehož hlavní devízou je výrazný zátah už z nižších otáček a radost, s jakou jde tento tříválec za plynem, je vskutku návyková. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 83 kW (113 koní) při 11250 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 73 Nm při 9100 ot/min. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4, disponuje plynem Ride-by-Wire a má dva jízdní režimy s označením Road a Rain. Oproti předchozí generaci s motorem o objemu 675cc je výkonu sice ne až o tolik víc, ale točivý moment je dostupnější v nižších otáčkách a díky tomu působí, jako by měl objemnější motor podstatně víc síly. Rozdíl v točivém momentu je přitom pouze 5 Nm ve prospěch nové generace, ale pocitově je nový Street Triple opravdu výrazně živější a dynamičtější. Motor se tedy velmi ochotně sbírá už z nižších otáček a jeho výkon roste hezky lineárně, s rostoucími otáčkami a neschází mu ani poměrně výrazná výkonnostní špička. Míra vibrací je průměrná a hlavně ve vysokých otáčkách se nějaké ty vibrace dostaví, ale není to nic, s čím by se nedalo žít. Pochválit musíme i ve vyšších otáčkách výrazný a charismatický zvukový projev. Spotřeba se dá udržet na hranici 5.5 litru na 100 km, ale při opravdu divoké jízdě není problém jezdit i za výrazně víc.

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a Triumphu se povedlo i základní verzi řady Street Triple vyladit velmi dobře. Podvozek je oproti verzi RS sice základní, ale i tak nabídne dobrou odezvu, skvělou stabilitu i ve vyšších rychlostech a čitelnost za všech okolností. Street Triple jde velmi ochotně do náklonu a jeho suverénně nejoblíbenějším prostředím jsou okresky plné zatáček. Tam zcela naplno vynikne agilní charakter podvozku i motoru, Street Triple reaguje na změny směru jízdy opravdu bleskově a působí velmi obraným, až hravým dojmem. S ovládáním pak nejsou problémy ani v nižších rychlostech, protože suchá hmotnost této mašiny je pouhých 166 kg a manipulace je tedy snadná i třeba v pomalém městském provozu. Ani motor s dostatkem síly v nižších otáčkách nemá s tímto prostředím problém. Pozice za řidítky je velmi příjemná, je přirozená a zároveň sportovní, všude je dostatek místa a v oblasti ergonomie si tedy není vůbec na co stěžovat. Na tuto mašinu zkrátka naskočíte a budete se ihned cítit příjemně a jako doma. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické obrácené vidlici Showa se zdvihem 110 mm vpředu a vzadu sedí centrální pružící jednotka od stejné firmy, jejíž zdvih je 124 mm. Nastavit jde pouze zadní odpružení, a to konkrétně předpětí. Brzdy jsou dobré, nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, ale trochu ostřejší nástup by od věci nebyl. Zatímco na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 310 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny Nissin, vzadu sedí jeden kotouč o průměru 220 mm s dvoupístkovým třmenem Brembo.

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

Výbava
Výbava základní specifikace S je sice oproti dražším verzím R a RS horší, ale v celkovém pohledu je docela dobrá a obsahuje víceméně všechno, co je třeba. Ve výbavě tedy najdeme kontrolu trakce, která je stavitelná a jde i vypnout, vypínatelné ABS, kvalitní pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa, LED směrovky či zadní brzdy od Bremba. Palubní deska je vyvedena v tradičním duchu a je poněkud nudná. Skládá se z displeje umístěného na levé straně a rozměrného, analogového otáčkoměru, který sedí vedle něj. Displej zobrazuje informace o rychlosti, aktuálně zařazeném převodovém stupni, času, stavu paliva v nádrži, teplotě, nastavení elektroniky a ujetých kilometrech. Grafika působí lehce zastarale a zcela digitální palubní deska, která je součástí specifikací R i RS, je po všech směrech lepší a zajímavější. Na chvíli se vrátíme k systému kontroly trakce, který není v základu nastavený úplně ideálně a zasahuje do jízdy až zbytečně moc, přičemž ne pokaždé je to třeba a žádoucí. Brzdný systém ABS je pak nastavený docela dobře. Na výšku tento stroj měří 1060 mm, je 735 mm široký a rozvor jeho kol čítá 1410 mm. Sedlo je umístěno ve výšce 810 mm a nádrž zvládne pojmout 17.4 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně bez připomínek a je stejně kvalitní, jako u vrcholné verze Street Triple RS. Použité komponenty jsou kvalitní, slícování dobré a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, řada Street Triple je celkově velmi spolehlivá a stejné by to mělo být i u nové generace, ačkoliv to samozřejmě ukáže až čas. Design je klasika, takže dva výrazné světlomety vpředu a sportovní, dynamický profil. Cena na našem trhu začíná na částce 228 000 Kč, což není přehnaně moc a za tyto peníze toho nabídne hodně i základní verze S.

Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ

Verdikt
Na papíře sice může vypadat základní verze modelu Street Triple s přídomkem S zoufale nezajímavě, ale nenechte se oklamat. Je to z celé trojice nejhůře vybavený a nejméně výkonný model, ale motor má pořád hromadu síly, jde ochotně z nízkých otáček a výbava obsahuje vše podstatné. V tomto případě nabídne Street Triple S hodně muziky za málo peněz. Ano, vrcholná verze RS je prostě k dokonalosti vyladěný stroj se špičkovým podvozkem a tou nejmodernější výbavou, ale taky je o více než 70 000 Kč dražší. Hromadu zábavy umí nabídnout i skromnější eSko, a to za podstatně menší peníze.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Street Triple S: Po čertech povedený základ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.