Přeposlat Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

13.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Multistrada 950 S je cestovní enduro bez větší chybičky a je to dokonale univerzální stroj, který potěší jak klidnější cestovatele, tak milovníky ostré jízdy a spokojeni budou i výletníci, kteří se nebojí vydat do terénu. Nabídne velmi vyvážené vlastnosti a je to skvělý mix komfortu, praktičnosti, sportovního naturelu a vyčerpávající výbavy.

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

Motor
Zadní kolo nejmenší Multistrady, modelu 950 S, pohání stejný motor, jaký najdeme u standardního modelu bez semiaktivního podvozku. Jedná se o kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11º s válci uspořádanými do L, který disponuje rozvodem Desmodromic a zdvihovým objemem 937cc. V jeho výbavě dále najdeme elektronické vstřikování paliva či systém Ride-by-Wire a motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4. Co se týče výkonů, tak tento charismatický dvouválec produkuje 83 kW (113 koní) při 9000 ot/min a dosahuje točivého momentu 96 Nm při 6500 ot/min. To jsou hezké výkony, které naprosto postačují i pro opravdu velmi dynamické svezení a zároveň nenaženou strach, což třeba větší Multistrada 1260 umí velmi dobře. Motor se ochotně sbírá už od středních otáček a nárůst jeho výkonu je příjemně lineární, takže je dobře čitelný a po překročení hranice 4000 ot/min je jeho projev vskutku hezky živočišný. Systém Ride-by-Wire je naladěný dobře, všechno je hezky plynulé a motor ani trochu nekope. Mírně vibruje, ale to k Ducati samozřejmě patří a vibrace jsou tu jen takové, aby dotvořily charakter motoru jako celku. Pocit, že byste nutně potřebovali větší výkon, se nedostaví a pro mašinu těchto rozměrů a hmotnosti je to ideální pohonná jednotka, protože všechna její síla je dobře využitelná. Navíc se jedná o poměrně úsporný motor a není víceméně žádný problém jezdit za 5 litrů na 100 km.

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

Jízda a ovladatelnost
Hlavní rozdíl mezi standardním modelem 950 a verzí S je v přítomnosti semiaktivního podvozku DSS (Ducati Skyhook Suspension Evo) u varianty S. Tento systém se stará o automatickou úpravu charakteru podvozku podle stylu jízdy bez toho, aby si řidič něčeho nějak všiml. Mašina má samozřejmě několik palivových map i jízdních režimů a tyto režimy je možné si dále upravovat k obrazu svému, takže s nastavením tohoto stroje je opravdu možné si parádně vyhrát. Je samozřejmě možné si před jízdou také zvolit zatížení motocyklu, a to podle toho, jestli jedete sám, ve dvou, sám s kufry nebo ve dvou s kufry a podle tohoto nastavení se pak odvíjí nastavení předpětí. Podvozek jako celek funguje na výbornou, z Multistrady 950 S je cítit její sportovní naturel, který ale není přehnaný a míra komfortu nijak neutrpěla. Řízení je přesné, komunikativní a silnice plné zatáček tato mašina miluje stejně tak, jako klidné, jen lehce vlnité silničky někde v přírodě. Multistrada nemá problémy ani ve městě, kde si jen tak nenuceně pluje a ovladatelnost je i v nižších rychlostech dobrá. Co se týče samotného podvozku, tak ten je složený ze 48 mm USD vidlice Sachs vpředu a vzadu najdeme pružící jednotku od stejné firmy, přičemž vpředu i vzadu najdeme již zmíněný semiaktivní systém odpružení DSS. Brzdy jsou výkonné, jejich nástup je dobrý a nemají s razantním zastavením Multistrady sebemenší problémy. Zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm doplněné o 4 pístkové radiální třmeny Brembo, vzadu najdeme jeden 265 mm kotouč a 2 pístkový třmen.

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

Výbava
Výbava je dle očekávání naprosto vyčerpávající a v oblasti elektroniky dostanete snad všechno, na co si jen vzpomenete. Palivové mapy, jízdní režimy, kontrola trakce stavitelná v osmi stupních, náklonové ABS od firmy Bosch, asistent rozjezdů, oboustranné rychlořazení (DQS), tempomat, to všechno tu je a navíc ještě již zmíněný elektronický podvozek, bezklíčové ovládání, plné LED osvětlení s přisvícením do zatáček nebo parádní palubní deska. Ta je zcela digitální, je barevná a potěší jak moderní grafikou, tak bezproblémovou čitelností za všech okolností. Zobrazuje opravdu hromadu údajů a ze začátku to sice chce chvilku, aby se člověk mezi všemi těmi čísly zorientoval, ale jakmile si zvyknete, najdete všechno okamžitě. Palubní deska zobrazuje samozřejmě také informace o nastavení elektroniky a palubní systém umí komunikovat s mobilním telefonem, a to přes aplikaci Ducati Link. K tomu je ale třeba připlatit si za Bluetooth. Velmi pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 840 mm a nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, takže při spotřebě okolo 5 litrů se dá na jedno natankování urazit až 400 km, což je parádní. Přední kolo má průměr 19 palců, zadní je o dva palce menší a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II o rozměrech 120/70 vpředu a 170/60 vzadu. Kola jsou v základu litá, ale je možné připlatit si za krásné vyplétané ráfky, což určitě doporučujeme udělat.

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

Kvalita a spolehlivost
O úrovni dílenského zpracování není třeba ani na vteřinu pochybovat, Ducati jsou prémiové mašiny a podle toho jsou také vyrobené. Slícování je příkladné, použité materiály kvalitní a pocitově působí Multistrada 950 S jako k dokonalosti dotažený stroj. U standardního modelu nebyly nikdy hlášeny žádné fatální závady nebo nedostatky, takže spolehlivost bude bez připomínek i u verze S. Servis je nastavený tradičně poměrně štědře, a zatímco olejový je po 15 000 km nebo roku provozu, velký Desmoservis je nastavený na 30 000 km. Cena na našem trhu začíná na částce 398 000 Kč, což je sice hodně, ale Multistrada 950 S je tak nacpaná výbavou, že nabídne opravdu přehršel muziky. Příplatek oproti standardnímu modelu bez elektronického semiaktivního odpružení je 50 000 Kč.

Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem

Verdikt
Ducati Multistrada 950 S je cestovní enduro bez větší chybičky a je to dokonale univerzální stroj, který potěší jak klidnější cestovatele, tak milovníky ostré jízdy a spokojeni budou i výletníci, kteří se nebojí vydat do terénu. Nabídne velmi vyvážené vlastnosti a je to skvělý mix komfortu, praktičnosti, sportovního naturelu a vyčerpávající výbavy. Ta je opravdu nesmírně rozsáhlá a obsahuje všechno, na co si řidič vzpomene. Motor je výkonný naprosto dostatečně, jeho síla je dobře využitelná a navíc se jedná o příjemně úspornou jednotku, což se samozřejmě počítá. Cena je vyšší, ale je plně opodstatněná a dílenské zpracování tohoto motocyklu jako celku je prakticky bez chybičky. Pokud chcete univerzální cestovní enduro a máte strach z Multistrady 1260, verze 950 S ji dokonale nahradí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 950 S: K dokonalosti dotažený univerzál s elektronickým podvozkem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.