Přeposlat Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

10.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda PCX 125 si drží status bestselleru víceméně od své první verze a popularita tohoto povedeného skútru roste a roste. A ani se není čemu divit, je to opravdu výborný kousek, který je naprosto perfektně vyvážený po všech stránkách a víceméně nemá žádnou slabinu, která by potencionálního zájemce donutila jít ke konkurenci.

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

Motor
O pohon Hondy PCX 125, což je jeden z nejpopulárnějších a nejprodávanějších skútrů vůbec, se stará jednoválec o zdvihovém objemu 125cc vybavený elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Motor je chlazený kapalinou, disponuje SOHC rozvodem (má tedy dva ventily) a samozřejmě plní emisní normu Euro 4. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 9 kW (12 koní a něco) při 8500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 11.8 Nm při 5000 ot/min. Čísla to sice nejsou nějak extra oslnivá a v této třídě se najdou i výkonnější skútry, ale svižné rozhýbání tohoto modelu zvládá motor velmi obstojně a nemá s jeho 130 kg pohotovostní hmotností žádné větší problémy. Motor jde dobře za plynem už z nižších otáček, takže rozjezdy ze semaforů jsou docela suverénní a v nižších rychlostech je Honda PCX 125 velmi agilní. Na motoru je ale zdaleka nejlepší to, jak klidný má charakter a jak se jedná o v reálném světě příjemnou jednotku. Víceméně vůbec nevibruje, příjemně se poslouchá a má hezky lineární nárůst výkonu, takže je to ideální společník na každý den. Nejlépe se cítí samozřejmě ve městě, ale neztratí se ani na okreskách, protože maximální rychlost se dá vyhnat až k hranici 100 km/h, takže brzdou provozu určitě nebudete. Nad nějakých 75 km/h se už sice žádné dramatické zrychlování nekoná, ale na legální rychlost mimo město se dostat dá.

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

Jízda a ovladatelnost
V oblasti jízdy je Honda PCX 125 stejná, jako v oblasti motoru. Je nesmírně příjemná. Není to žádný extrémně tvrdý skútr, který si hraje na závodníka a podvozek tohoto modelu je naladěný spíše ke komfortní jízdě. Dynamické, agilní jízdě se ale podvozek samozřejmě nebrání, PCX 125 umí velmi ochotně měnit směr a na pobídky k zatočení reaguje rychle a s radostí. Je to zkrátka velmi dobře naladěný skútr, je stabilní, pohodlný, čitelný a zároveň také hravý a obratný. Jeho hlavním domovem bude samozřejmě v drtivé většině případů město, kde si díky komfortnímu podvozku dobře poradí i s výraznějšími nerovnostmi a nerozhodí ho ani jinak velmi nepříjemné kočičí hlavy. Samotný podvozek je postavený na 31 mm teleskopické vidlici vpředu, jejíž zdvih je 89 mm a vzadu se nachází dva tlumiče se zdvihem 84 mm. Odpružení nijak stavitelné není, ale v Hondě odvedli s nastavením dobrou práci a není tedy ani potřeba. Ergonomie je naprosto bez výhrad a je zkrátka vidět, že Honda má v této oblasti zkušenosti jako nikdo jiný. Posed za řídítky je pohodlný, přirozený a všude je dostatek místa, takže problémy nebudou mít ani dlouháni. Všechno je hezky po ruce a v sedle tohoto modelu není problém zdolat ani větší porci kilometrů. Brzdná soustava obsahuje kotouč o průměru 220 mm vpředu a vzadu se pak nachází klasický buben o průměru 130 mm. Celkově je na brzdy spoleh, ačkoliv jejich nástup není nijak oslnivý a je třeba za ně občas vzít o trochu víc.

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

Výbava
Výbava není vůbec špatná a obsahuje všechno, co by se dalo od moderního skútru tohoto typu očekávat. Světla jsou LED, a to vpředu i vzadu, brzdný systém ABS také neschází (je na předním kotouči) a skútr je dále vybavený také 12V zásuvkou či digitální palubní deskou. Ta se opravdu povedla a před řidičem se nachází displej, který umí zobrazit aktuální rychlost, čas, stav paliva v nádrži, spotřebu a ujeté kilometry. Grafika je jednoduchá, ale hezky moderní a čitelnost je naprosto bezproblémová i na přímém světle. Zmínit bychom měli také technologii Idling Stop, která umí automaticky vypnout motor při zastavení (třeba na světlech) a poté ho zase rychle nastartovat v okamžiku, kdy pootočíte rukojetí plynu. Prostor pod sedlem je docela velký, jeho objem je 28 litrů a zvládne pojmout klasickou integrální přilbu. Další úložný prostor se nachází před levou nohou řidiče a v ní najdeme výše zmíněnou 12V zásuvku, která může posloužit třeba k nabití mobilního telefonu. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1923 x 1107 x 745 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1313 mm a sedlo je uloženo ve výšce 764 mm. Nádrž zvládne pojmout 8 litrů paliva a dojezd na jedno natankování je výborný, protože Honda PCX 125 je jeden z nejúspornějších skútrů vůbec. Dá se jezdit za 2.5 litru na 100 km a s trochou snahy určitě půjde z tohoto údaje ubrat ještě tak deci či dvě, takže dojezd na jedno natankování se může blížit 350 km.

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

Kvalita a spolehlivost
Honda, to je většinou synonymum pro kvalitní a spolehlivé stroje a řada PCX není výjimkou. Také kvůli vysoké spolehlivosti jsou tyto skútry tak populární a pochválit musíme i dílenské zpracování, které je vskutku výtečné. Použité materiály jsou kvalitní, slícování bez připomínek a z útrob se neozývají žádné pazvuky ani při jízdě po nekvalitních městských cestách. Na našem trhu je PCX dostupné hned ve čtyřech barvách (červená, šedá, černá a bílá) a cena startuje na částce 75 900 Kč. Není to tedy nejlevnější počin ve své třídě, ale ani nejdražší a pořád se jedná o poměrně příjemně nastavenou cenu.

Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den

Verdikt
Honda PCX 125 si drží status bestselleru víceméně od své první verze a popularita tohoto povedeného skútru roste a roste. A ani se není čemu divit, je to opravdu výborný kousek, který je naprosto perfektně vyvážený po všech stránkách a víceméně nemá žádnou slabinu, která by potencionálního zájemce donutila jít ke konkurenci. Motor je výkonný tak akorát a jedná se o velmi příjemného každodenního parťáka do každé situace. A hlavně, je opravdu úsporný a náklady na provoz jsou u tohoto modelu vskutku nízké. Podvozek je celkově vyladěný dobře, jen ty brzdy by mohly zabírat víc s nadšením. Výbava je nadprůměrná, dílenské zpracování výborné a cena nastavená dobře. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda PCX125: Pohodový skútr na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.