Přeposlat Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

08.05.2019 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Řídit velký, objemný a k dokonalosti vyladěný dvouválec je vždycky událost a požitek, protože v dnešní době je to víc a víc ojedinělá záležitost. Až by se dalo říct, že výrobci čím dál častěji upisují duši za čtyři válce. Moto Morini Milano je skvělým příkladem toho, jak má vypadat perfektní retro mašina s takřka dokonalým motorem, parádně vyladěným šasi a samozřejmě, excelentním designem.

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

Motor
Jen málo motorů v motocyklovém světě si vede v oblasti točivého momentu tak dobře, jako velký dvouválec použitý v mašince Moto Morini Milano. Tento skvělý motor, mimochodem původem z modelu Corsaro, chrlí vlny točivého momentu opravdu s nadšením, už od nízkých otáček a při pořádném přidání plynu umí řidiči razantně škubnout hlavou. V rámu této krásné retro mašiny tedy trůní kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1187c s označením Bialbero, jehož válce jsou sevřeny v úhlu 87 stupňů. Motor má čtyřventilový rozvod, takže celkově osm ventilů a produkuje 110 koní. Na takto objemný motor to sice možná vypadá jako nic moc, ale zdání klame, tento výkon naprosto dostačuje a v žádné situaci se nestane, že by ho bylo nedostatek. Hlavní hybnou silou je ale spíše masivní točivý moment čítající 109 Nm, který umí s tímto strojem pořádně zacvičit a hlavně díky vysokému ,,krouťáku“ motor táhne velmi přesvědčivě a ochotně se sbírá již z nižších otáček. Pro potřebu rychlého předjetí nebo náhlého zrychlení není nutné nějak zběsile podřazovat, stačí razantněji přidat a nechat se vytáhnout na vlně točivého momentu. Míra vibrací je nízká a je pouze taková, aby dokreslovala retro charakter této mašiny a určitě bychom měli zmínit, že motor plní emisní normu Euro 4. Tato pohonná jednotka je zkrátka skvělá a směle se může rovnat s těmi nejlepšími podobnými motory od Ducati, BMW nebo Triumphu.

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

Jízda a ovladatelnost
Okolo obřího motoru je naroubováno šasi, které doslova křičí, že máme před sebou italského exota. Je tuhé, velmi přímočaré a zároveň dostatečně poddajné. I při rychlé jízdě je mašina velmi stabilní a když přijde na silnici plnou zatáček, chová se skoro jako závodní speciál a s dokonalou přesností se poskládá do jakékoliv šikany. Reakce na změny směru jízdy jsou velmi rychlé, řízení je ostré, přesné a také komunikativní, takže bude řidič přesně vědět, co se děje pod kolem. Milano umí opravdu skvěle vtáhnout do děje a na silnici připomíná mašiny od firmy Bimota, což je také tak trochu italský exot. Schopnost ostré jízdy a zabavit je ale jenom jedna tvář tohoto stroje, naprosto skvěle zvládá také klidné korzování krajinou se zařazeným nejvyšším rychlostním stupněm, kdy se řidič jen tak nechá odfukovat točivým momentem a užívá si krajinu. V tomto režimu je Milano velmi příjemné, poddajné a pohodlné. Řidítka jsou dostatečně široká, sedlo pohodlné a všude je spousta místa, takže řidič se nebude cítit unaveně nebo rozlámaně ani po dlouhém cestování. Ochrana před větrem je slušná, ale ve vyšších rychlostech už je to horší a dálniční křižník tato mašina určitě není. Brzdná soustava (od Bremba) nabízí jako celek dobrou brzdnou sílu, ale zadní brzda je trochu slabší. Samotný podvozek je pak postavený na USD vidlici vpředu a vzadu má své místo tlumič s možností nastavení komprese, útlumu a předpětí. Přední odpružení je stavitelné také.

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

Výbava
Výbava je velmi spartánská a víceméně tedy odpovídá celkovému pojetí tohoto stroje, přičemž jediným a zároveň hlavním elektronickým prvkem je dvoukanálový ABS systém od firmy Bosch (9.1 MP). Je nastavený poměrně dobře a navíc je i možné ho úplně vypnout, což se vždy počítá. Výbava dále obsahuje brzdy od Bremba, povedené a kvalitní pneumatiky Pirelli Angel GT a digitální palubní desku, která je pravděpodobně nejslabší částí této mašiny. Čitelnost na jasnějším světle je nic moc, ukazatel zařazeného stupně často nestíhá držet krok s převodovkou a celkově bychom na takto krásném stroji určitě viděli mnohem raději nějaké klasické, analogové budíky. Ani grafika není moc povedená, působí docela lacině a vytváří dojem, jako by si ji výrobce půjčil z nějaké staré videohry. Displej před řidičem má úhlopříčku pět palců a nabídne informace o rychlosti, otáčkách, zařazeném převodovém stupni (jak kdy pravdivě), času a zobrazuje i venkovní teplotu, teplotu chladicí kapaliny, celkový a denní nájezd. Pohodlné a po všech stránkách povedené sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70.

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně bez výhrad, Milano je drahý a dalo by se říct i exkluzivní motocykly a přesně podle toho je také zpracovaný. Výroba probíhá ručně, použité materiály jsou kvalitní a všechno působí precizním dojmem. Z 99 % se jedná o italský motocykl vyrobený z dílů, které dodaly italské firmy a ještě bychom měli zmínit, že výroba probíhá v továrně v Trivolziu. Spolehlivost by měla být naprosto bez problémů, zde použitý motor je již po více než dekádu šlechtěn a upravován, takže je spolehlivý a odolný. Je otázkou, co elektronika, protože tento model je postavený na mašině Corsaro, která čas od času trpí na mírné elektronické šotky a zkrátka má občas svou hlavu. Design je pak naprosto parádní, tato mašina patří mezi nejhezčí retro stroje současnosti a nadělá spoustu parády všude, kde se ukáže. Co se týče ceny, tak ta je poměrně vysoká a na našem trhu stojí Milano od 399 000 Kč s DPH.

Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu

Verdikt
Řídit velký, objemný a k dokonalosti vyladěný dvouválec je vždycky událost a požitek, protože v dnešní době je to víc a víc ojedinělá záležitost. Až by se dalo říct, že výrobci čím dál častěji upisují duši za čtyři válce. Moto Morini Milano je skvělým příkladem toho, jak má vypadat perfektní retro mašina s takřka dokonalým motorem, parádně vyladěným šasi a samozřejmě, excelentním designem. Motor má hromadu síly a podvozek je naladěný tak, že zvládne závodní řezání zatáček i naprosto klidnou, relaxační jízdu na pohodu. Spartánská výbava pak už jen podtrhuje retro charakter tohoto stroje a je opravdu velká škoda digitální palubní desky. Ta se sem totiž vůbec, ale vůbec nehodí a ani není moc dobrá. Cena je vysoká, ale jedná o ,,exota z Itálie“, kde se to tak nějak očekává.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Morini Milano: Italský exot v tom dobrém slova smyslu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.