Přeposlat Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

06.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britskému Triumphu se v poslední době hodně daří a své úspěšné období tento tradiční výrobce motocyklů korunoval v lednu, když představil novou divizi TFC. Ta má na starost exkluzivní mašiny a po modelu Thruxton TFC jsme se dočkali také nového Rocketu 3.

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

O modelu Rocket 3 TFC se mluvilo už v lednu, při představení divize TFC (Triumph Factory Custom), nicméně v té době se jednalo pouze o koncept. To už ale neplatí, protože konečně jsme se dočkali sériového provedení, které vypadá naprosto fantasticky, a to nejenom co do designu, ale i do specifikací a techniky. I když, o vyloženě sériový model se nejedná, protože ho vznikne pouhých 750 kusů a bude tedy nezbytně nutné mít v případě zájmu velké štěstí (a ne úplně hluboko do kapsy). I první počin této divize, Thruxton TFC, existuje v sérii 750 kusů a Triumph se evidentně snaží zachovat u divize TFC co nejvyšší možnou exkluzivitu, což určitě chválíme. Pojďme se ale vrátit k modelu Rocket 3, a to konkrétně do jeho historie. V portfoliu Triumphu se nejedná o úplně nové jméno, označení Rocket III dříve nosil velký cestovní cruiser, kterým chtěli Britové konkurovat ikonickému Gold Wingu od Hondy a modelu Harley-Davidson Ultraglide. Klasická verze Rocket III vznikla v roce 2004, o dva roky později představil Triumph verzi s přídomkem Classic a další verze se jmenovaly Roadster, Tourer a Touring. Řada to tedy byla poměrně rozsáhlá a určená pro pořádné chlapy, protože moc větších, robustnějších a těžších motocyklů po silnicích nejezdilo.

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcemTriumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

Výroba skončila verzí Roadster a řada Rocket se vyznačovala hlavně tím, že se jednalo o motocykly s největším (a pravděpodobně i nejtěžším) motorem ve světě jedné stopy. V rámu řady Rocket totiž trůnil tříválec o zdvihovém objemu 2.3 litru s neskutečnou silou, který byl naprosto dominantním prvkem celého stroje. A to ostatně platí také pro znovuzrozenou verzi Rocket 3 TFC, která je opět osazena tříválcovým motorem, ale zdvihový objem je ještě o dvě deci vyšší (2.5 litru) a pochopitelně jsme se dočkali i vyššího výkonu. Na zadní kola tohoto exkluzivního roadsteru bude proudit 125 kW (170 koní) a hlavně, masivních 221 Nm točivého momentu, což už je opravdu pořádná porce. A všechna ta síla bude potřeba, protože i když nový Rocket 3 TFC oproti předchozímu modelu shodil dle výrobce 15 % na váze (přes 40 kg), pořád to bude hodně těžká mašina. Už na první pohled je Rocket 3 TFC opravdu kus železa a je to zkrátka pořádný stroj pro pořádné chlapy. Design je naprosto parádní a za ten musíme Triumph pochválit. Celkový styling je podobný jako u původního modelu a přední část obsahují dva malé kruhové světlomety, tedy pro řadu Rocket naprosto typický prvek.

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcemTriumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

Při pohledu z profilu vynikne obrovský tříválcový motor, který je v rámu uložený podélně a výrazné koncovky výfuku. Osvětlení je pochopitelně řešeno pomocí LED technologie a Triumph (respektive divize TFC) na výrobě tohoto exkluzivního kousku použil třeba karbon, broušený hliník, kůži nebo titan. Z karbonu je vyrobena kapotáž, výfuková soustava Arrow, motor má titanové ventily, z hliníku je air box a kůže byla pochopitelně použita na sedlo. Zpětná zrcátka jsou ukotvena na rukojetích řídítek a na šasi motocyklu se nachází také plaketa s číselným označením konkrétního kusu. Je jasné, že zpracování bude naprosto dokonalé a každý ze 750 plánovaných kusů bude vyráběný ručně, takže míra exkluzivity je vskutku vysoká. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem se nachází kruhový barevný TFT displej, přičemž palubní systém obsahuje navigaci a pochopitelně zvládá propojení s chytrým telefonem. Co se týče další elektronické výbavy, tak ta obsahuje například náklonové ABS, stavitelnou kontrolu trakce, čtyři jízdní režimy (Road, Rain, Sport a speciální, upravitelný režim), technologii Hill Hold (podržení při rozjezdu do kopce), tempomat, bezklíčové zapalování a systém kontroly tlaku v pneumatikách.

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcemTriumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

Jízdní režimy pak bude možné měnit pohodlně přímo za jízdy, a to pomocí podsvícených ovladačů na řídítkách. Výbava tedy vypadá skvěle, velmi moderně a nejinak je tomu také v případě podvozku. Ten je kompletně postavený na komponentech od firmy Showa, a zatímco vpředu má své místo 47 mm USD vidlice, vzadu sedí monoshock s expanzní nádobkou. Určitě nikoho nepřekvapí, že podvozek je kompletně stavitelný. Špičkové jsou i brzdy, které pochází od slovutného Bremba a výrobce vsadil na řadu Stylema, což je aktuálně to nejlepší, co tato italská firma v oblasti sériových brzd nabízí. Krásná litá kola se pyšní 20 paprsky, mají průměr 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 150/80 vpředu a 240/50 vzadu. Pokud vás Triumph Rocket III TFC zaujal, určitě navštivte oficiální stránky výrobce, kde se o něm dozvíte opravdu hodně informací, a to včetně ceny. Ta začíná na nemalých 25 000 librách, což je po přepočtu zhruba 750 300 Kč bez DPH. Aktuálně se tak jedná o suverénně nejdražší stroj v nabídce Triumphu a jsme velmi zvědaví, jak na tom bude v ohledu designu, specifikací a ceny standardní Rocket III, kterého bychom se měli dočkat velmi brzy.

Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcemTriumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Rocket 3 TFC oficiálně: Pořádné silniční kladivo s 2.5 litrovým tříválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.