Přeposlat Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

01.05.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda VFR800X Crossrunner se prezentuje jako dokonalý univerzál a přesně tím také je. Je to velmi vyvážené cestovní enduro, na kterém není problém zdolat v pohodlí pořádnou nálož kilometrů a zároveň si poslední kousek cesty na nějaké zakroucené silnici pořádně užít jako na sportovním motocyklu.

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

Motor
O pohon cestovního endura Honda VFR800X Crossrunner se stará zajímavý vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 782cc, který disponuje kapalinovým chlazením, 16 ventilovým DOHC rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Nejvyšší výkon této jednotky je 78 kW (106 koní) při 10250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 75 Nm při 8500 ot/min. Výkony jsou to velmi slušné a motor nemá se svižným rozhýbáním tohoto stroje sebemenší problémy. Odezva na přidání plynu je příjemná, míra vibrací nízká a nárůst výkonu velmi lineární, přičemž to nejlepší tento čtyřválec předvádí po překročení hranice 6500 ot/min. To totiž přijde na řadu systém VTEC, kterým je tento motor vybavený, a právě tato technologie dělá tento agregát tak zajímavým. V jednoduchosti to znamená, že po překročení 6500 ot/min se zapojí do práce další dva ventily a v tomto čtyřventilovém módu motor nebývale ožije, přiostří se a jako kdyby mu někdo dal výkonnostní injekci. Výrazně se zlepší také zvukový projev a motor s technologií VTEC má tedy dvě tváře, jednu klidnou, v nižších otáčkách a tu druhou, mnohem živočišnější a dynamičtější, která je samozřejmě mnohem zajímavější. U starších verzí tohoto motoru byl přechod mezi standardním a VTEC režimem poměrně dost patrný a často i nepříjemný, nicméně to už neplatí a žádné cuknutí nebo kopanec se nekoná. Všechno je plynulé, čitelné a bez problémů. Spotřeba se pohybuje okolo 6.5 litru na 100 km a převodovka je šestirychlostní.

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

Jízda a ovladatelnost
Cestovní enduro by mělo být hlavně co možná nejpohodlnější a nejpříjemnější na používání a navrženo tak, aby řidič naprosto v pohodě zvládl i pořádnou nálož kilometrů. A VFR800X Crossrunner je přesně v tomto duchu navržený a postavený. Pozice za řídítky je lehce vzpřímená, jak se na správný cesťák sluší a patří, takže je přirozeně pohodlná a všude je dostatek místa. Samotné sedlo je hezky komfortní a přední štít nabídne velmi obstojnou ochranu oproti větru, takže problémem není ani cestování ve vyšších rychlostech. V oblasti ergonomii je tedy všechno v nejlepším pořádku. Ale Honda VFR800X není jenom pohodlný cesťák, je to také poměrně schopný sportovní stroj a když na něj zatlačíte, jeho DNA se lehce promění. Na klikaté okresce totiž funguje na jedničku, nechá se velmi lehce sklopit a vskutku s nadšením reaguje na sebemenší pokyny ke změně směru jízdy. Ovladatelnost je opravdu příkladná, všechno je perfektně čitelné a podvozek se chová předvídatelně za všech okolností. Samotný podvozek je postavený na 43 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou, která umožňuje nastavení předpětí. To je zároveň jediné, co jde na podvozku upravit. Brzdy jsou výkonné tak akorát, dobře se dávkují a brzdná soustava složená ze dvou 310 mm kotoučů vpředu a jednoho 256 mm kotouče vzadu nemá se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

Výbava
Výbava je velmi dobrá, moderní a VFR800X Crossrunner toho nabídne opravdu hodně. Samozřejmě neschází obligátní ABS systém, ve dvou stupních stavitelná kontrola trakce (jde i vypnout), LEDky vpředu i vzadu a kompletně digitální palubní deska. To ale není všechno, Honda tento svůj stroj osadila také v pěti stupních stavitelným vyhříváním rukojetí, sedlem se stavitelnou výšku (v rozsahu 20 mm), 12v zásuvkou a také praktickým úložným prostorem pod sedlem. Je tohoto tedy opravdu hodně a Crossrunner platí za jeden z nejvíce praktických strojů nejenom v rámci své třídy. Již zmíněná digitální palubní deska je vceku povedená a před řidičem umístěný displej se prezentuje povedenou grafikou a tím pádem i bezproblémovou čitelností. Na tomto displeji se zobrazuje rychlost, otáčky, teplota (venkovní i chladicí kapaliny), stav paliva v nádrži, aktuální spotřeba, celkový i aktuální nájezd a samozřejmě neschází ani informační diody v jeho okolí. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2190 x 1360 x 870 mm, sedlo je umístěno ve výšce 835 mm (horní hranice, spodní je 815 mm) a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1475 mm. Nádrž zvládne pojmout 20.8 litru paliva, takže dojezd na jednu nádrž je nadprůměrný a většinou se dá dostat přes 300 km na natankování. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výtečné a je vidět, že si v Hondě dali na stavbě tohoto stroje opravdu záležet. Slícování je příkladné, použité materiály jsou víceméně kvalitní a jako celek působí Crossrunner bytelně a fortelně. Všechno v pořádku by mělo být také v oblasti spolehlivosti, tento stroj je mezi námi již nějaký ten pátek a platí za velmi spolehlivý, což se dá ostatně aplikovat na všechny mašiny od Hondy. Design je určitě zajímavý, a to hlavně díky přední části s ostrým, výrazným čumákem a VFR800X, i když Crossrunner není nějaká extra stylovka, zaujmout určitě umí. Cena na našem trhu startuje na částce 329 900 Kč s DPH.

Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem

Verdikt
Honda VFR800X Crossrunner se prezentuje jako dokonalý univerzál a přesně tím také je. Je to velmi vyvážené cestovní enduro, na kterém není problém zdolat v pohodlí pořádnou nálož kilometrů a zároveň si poslední kousek cesty na nějaké zakroucené silnici pořádně užít jako na sportovním motocyklu. Vidlicový čtyřválec je velmi povedená strojovna, má dostatečný výkon a díky technologii VTEC nabídne poměrně výbušnou poslední třetinu otáčkoměru, kdy umí nad hranicí 6500 ot/min pořádně zabrat i zařvat. Podvozek je naladěný dobře, nabídne více než slušný kompromis mezi pohodlím a sportovním projevem a povedly se i brzdy. Výbava je nadprůměrná a na palubě tohoto motocyklu najdeme všechno, co se dá od moderního motocyklu očekávat. Dílenské zpracování je bez výhrad a cena je nastavená docela rozumně.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda VFR800X Crossrunner: Cestovní enduro se sportovním srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.