Přeposlat Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

29.04.2019 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Yamaha MT-125 je na trhu již nějaký ten pátek, ale to nemá na její kvality sebemenší vliv a pořád se jedná o jednoho z nejlepších naháčů ve své třídě. Mezi jeho hlavní přednosti patří velmi sportovní projev, v této kategorii moc sportovněji pojatých modelů nenajdete a na klikaté okresce je s touto mašinou opravdu zábava.

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

Motor
Zadní kolo stylového naháče MT-125 od japonské Yamahy roztáčí čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124.7cc, který disponuje 4 ventily na válec (SOHC). Dále má elektronické vstřikování paliva, jeho kompresní poměr je 11.2:1 a výkon se zastavil na hodnotě 11 kW (15 koní) při 9000 ot/min. Točivý moment čítá 12.4 Nm při 8000 ot/min a v této třídě i kubatuře se jedná o víceméně standardní hodnoty, které nabídne i třeba KTM 125 Duke nebo model Z125 od Kawasaki. Nejedná se o žádnou velkou novinku, Yamaha tento jednoválec používá s většími i menšími úpravami již 11 let a jedná se o naprosto typickou malorážku. Ve spodních otáčkách je motor lehce nevýrazný, moc výkonu v první třetině otáčkoměru opravdu nemá a pro trochu dynamičtější jízdu to chce jediné. Točit, točit, a ještě jednou točit. Výrazného ožití se dočkáte až v horní třetině otáčkoměru, kde začne tento jednoválec působit jako politý živou vodou, a právě v nejvyšších otáčkách, blízko omezovače, se cítí nejlíp. To nabídne jak hezký zátah, tak opravdu výrazný zvukový projev a naprosto bleskové reakce na přidání plynu. Míra vibrací je nízká a víceméně jenom dokresluje charakter motoru. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje mezi 2.5 a 3 litry na 100 km a převodovka je klasicky šestirychlostní.

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

Jízda a ovladatelnost
Podvozek se inženýrům Yamahy povedlo vyladit na jedničku s hvězdičkou a MT-125 je jeden z nejsportovnějších naháčů ve své třídě. S radostí se vrhá ze zatáčky do zatáčky, ochotně jde do hlubokého náklonu a na klikaté okresce plné zatáček umí rozdávat radost plnými hrstmi. Řízení je velmi komunikativní a vždy budete dokonale vědět, co se na silnici děje a s MT-125 je snadné a vlastně i nutné se dokonale sžít. Stabilita je i při vyšších rychlostech velmi dobrá a pozice za řídítky je sportovnější než u většiny malých naháčů, ale i tak je vcelku příjemná. Sedlo je docela tuhé, takže nabízí dobrou oporu a zároveň se na něm dobře sedí, takže MT-125 je velmi příjemné místo k žití a existenci. Samotný podvozek je postavený na obrácené vidlici o průměru 41 mm vpředu a vzadu má své místo klasická kyvka s monoshockem, a zatímco zdvih předního odpružení je 130 mm, vzadu je to 114 mm. Míra komfortu je poměrně slušná a podvozek si s klasickými výmoly a takovými těmi středními nerovnostmi poradí dobře, nicméně velké výmoly už se do řízení přenesou. Brzdy jsou takové normální, mají slušný, avšak nijak dramatický nástup a jejich výkon se dobře dávkuje. Se zastavením této mašiny nemá brzdná soustava sebemenší problémy, a zatímco vpředu se nachází kotouč o průměru 292 mm, na zadním kole sedí 230 mm kotouč.

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

Výbava
Výbava je docela slušná a obsahuje víceméně všechno, co je v této kategorii potřebné. O lepší bezpečnost jízdy se stará brzdný systém ABS a majitel se může těšit také LED světla a kompletně digitální palubní desku. Ta se skládá ze třech samostatných segmentů, ze kterých je ten prostřední s tachometrem a otáčkoměrem největší. V levém segmentu najdeme informace o teplotě chladicí kapaliny, spotřebě a displej vpravo zase zobrazuje stav paliva v nádrži, čas a ujeté kilometry. Po stranách palubní desky se nachází informační diody a ve spodní části dvě doplňková tlačítka Reset a Select. Dnešní kompaktní naháče už umí i barevnou digitální palubní desku, ale ta černobílá použitá u Yamahy MT-125 funguje na jedničku s hvězdičkou a víceméně si není vůbec na co stěžovat. Přehlednost je dobrá a čitelnost bez problémů i na ostrém světle. Kompletní rozměry této mašiny jsou 1955 x 1040 x 740 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1355 mm a sedlo je uloženo ve výšce 810 mm. Nádrž zvládne pojmout 11.5 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je perfektní a není vůbec žádný problém dostat se nad 350 km na jednu nádrž. Přední světlomet je dostatečně výkonný a dobře použitelná jsou i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění vzadu. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu.

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

Kvalita a spolehlivost
Japonské motocykly jsou obecně většinou velmi dobře zpracované a nejinak je tomu i tohoto hezkého, stylového naháče. Použité materiály jsou kvalitní, všechno dobře drží na svém místě a nikde nic nedrncá ani při jízdě po méně kvalitních silnicích. Velkou pochvalu si pak zaslouží design, který je opravdu povedený a Yamaha MT-125 nijak zvlášť nestárne ani po letech ve službě. Výrobci se řada MT v oblasti vzhledu opravdu povedla, jedná se o vzhledově poměrně nadčasové stroje a pořád vypadají dobře. Problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, tomuto modelu se jakékoliv větší nepříjemnosti vyhnuly a je brán za velmi spolehlivý. Co se týče ceny, tak na našem trhu tento naháč startuje na částce 119 990 Kč s DPH.

Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější

Verdikt
Yamaha MT-125 je na trhu již nějaký ten pátek, ale to nemá na její kvality sebemenší vliv a pořád se jedná o jednoho z nejlepších naháčů ve své třídě. Mezi jeho hlavní přednosti patří velmi sportovní projev, v této kategorii moc sportovněji pojatých modelů nenajdete a na klikaté okresce je s touto mašinou opravdu zábava. Ovladatelnost je skvělá, agilita také a žádné výtky nemáme ani k brzdám. Celkově je MT-125 velmi dobře vybalancovaný stroj, který nejlíp funguje pod plným plynem a pod plynem se nejlíp cítí i motor. Ten je naprosto nezbytné točit co to jde, protože to nejlepší předvádí až v poslední třetině otáčkoměru. Výbava je dobrá, palubní deska se také povedla a žádné výtky nemáme ani směrem ke kvalitě zpracování. Cena je nastavená dobře a víceméně odpovídá konkurenci. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha MT-125: Sportovní a i po letech skvělý naháč pro mladé i zkušenější


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.