Přeposlat Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

26.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Piaggio Typhoon 50 je poveden městský skútr, který se vyznačuje výrazným designem, úsporným a velmi příjemným motorem a jistými jízdními vlastnostmi. Je to hezky kompaktní a obratný kousek, který se v husté betonové džungli pohybuje naprosto s přehledem a nabídne jak dobrou stabilitu, tak vysokou míru komfortu.

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

Motor
Piaggio Typhoon 50 je velmi jednoduchý skútr a jako takový má velmi jednoduchý motor. O pohon jeho zadního kola se stará vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválcový motor o zdvihovém objemu 49.4cc, který disponuje karburátorem a jedná se o novou pohonnou jednotku plnící emisní normu Euro 4. Motor má dva ventily a disponuje výkonem 3.4 kW (4.6 koně) při 9500 ot/min, přičemž jeho točivý moment čítá 3.8 Nm při 8000 ot/min. Motor jde přivést k životu jak klasicky, pomocí startéru, tak nakopnutím přes manuální nakopávací páku, což je tak trochu retro, ale na druhou stranu je to také praktické. Výše zmíněné výkony sice nevypadají nijak zázračně, ale víceméně odpovídají této třídě a ke svižnému rozpohybování tohoto skútru po městě to bez větších problémů stačí. Rozjezdy ze semaforů jsou rychlé, motor se velmi ochotně sbírá už z nízkých otáček a jde dobře za plynem. Je příjemně bezprostřední, produkuje jen velmi málo vibrací a jeho projev je velmi čitelný, přátelský a přímočarý. Zvukový projev je také příjemný a maximální rychlost tohoto skútru se může vyšplhat až na 65 km/h. To znamená jediné, a to fakt, že mimo město se o ideálního společníka určitě nejedná a na klasických okreskách byste se mohli stát brzdou provozu. Spotřeba se pohybuje okolo 2 litrů paliva na 100 km jízdy, takže provozní náklady jsou příjemně nízké. Převodovka je zastoupena bezestupňovým variátorem CVT a žádné řazení se nekoná.

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

Jízda a ovladatelnost
Malý městský skútr musí být v první řadě obratný, aby se dokázal proplétat hustým městským provozem a také pohodlný, protože silnice ve městech nejsou většinou nic moc. A přesně takový Typhoon 50 je. Díky kompaktním rozměrům je velmi agilní, ochotně reaguje na sebemenší pokyn ke změně směru jízdy a zácpami či kolonami zvládá projíždět jako horký nůž máslem. Kromě toho s ním lze víceméně všude zaparkovat, všude se dostanete a v ohledu provozování v klasickém městě si není vůbec na co stěžovat. Suchá hmotnost tohoto skútru čítá 110 kg, takže ovladatelnost je velmi snadná i v nižších rychlostech a s manévrováním nebudou mít problémy ani osoby něžného pohlaví. Ergonomie je víceméně bez připomínek, posed za řídítky je přirozený a sedlo dostatečně pohodlné, takže ani delší čas strávený v pohybu neznamená bolavá záda nebo podobné věci Potěší i dokonale rovná opěra pro nohy. Pochválit musíme také komfort, ten je opravdu velmi dobrý, a kromě podvozku na tom mají velký podíl i 12 palcová kola s vysokými pneumatikami, které zvládnou pobrat hodně nerovností. Samotný podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu se nachází klasický tlumič. Přední brzda je kotoučová, s diskem o průměru 220 mm a vzadu má své místo 140 mm buben. Výkonnostně je na tom brzdná soustava dobře a nemá se zastavením tohoto skútru vůbec žádné potíže.

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

Výbava
Výbava víceméně odpovídá zařazení i nízké pořizovací ceně a je poměrně slušná, ale třeba brzdný systém ABS úplně schází a ve výbavě vůbec není. Na druhou stranu, v této třídě to není nic výjimečného a ABS víceméně ani není potřeba. Za své peníze ale dostanete třeba LED světla, pohodlné sedlo pro dva, objemnou nádrž a velmi slušnou míru praktičnosti. Pod sedlem se nachází úložný prostor schopný pojmout plnohodnotnou přilbu a před řidičem je umístěný výklopný háček, který může posloužit třeba k pověšení tašky s nákupem nebo batohu. Co se týče palubní desky, tak ta je docela povedená a je částečně digitální. Před řidičem se nachází klasický, analogový tachometr a ten je doplněný o displej zobrazující informace o stavu paliva v nádrži, ujetých kilometrech nebo času. Grafika je poměrně jednoduchá a všechno je tak bez problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Na délku měří tento skútr 1940 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1350 mm a pohodlné, dostatečně rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 770 mm. Nádrž zvládne pojmout 7.2 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je perfektní a dá se dostat až na zhruba 350 km. Hezká kola disponují průměrem 12 palců a jsou na nich obuty gumy o rozměrech 120/80 vpředu a 130/80 vzadu.

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

Kvalita a spolehlivost
K dílenskému zpracování nemáme žádné větší připomínky, použité materiály jsou kvalitní, všechno dobře lícuje a nějakého vrzání se nedočkáte ani na méně kvalitních městských silnicích. Žádné problémy by pak neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, protože se jedná o nesmírně jednoduchý skútr, na kterém toho moc k porouchání vlastně ani není. Nějaká ta základní údržba by mu měla pro bezproblémový chod stačit. Určitě musíme pochválit design, který je vyvedený ve sportovním duchu a na první pohled vynikne hlavně ostrý čumák s typickým duálním světlometem. Co se týče ceny, tak tento model se dá sehnat za 1999 dolarů, což je po přepočtu zhruba 46 185 Kč.

Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města

Verdikt
Piaggio Typhoon 50 je poveden městský skútr, který se vyznačuje výrazným designem, úsporným a velmi příjemným motorem a jistými jízdními vlastnostmi. Je to hezky kompaktní a obratný kousek, který se v husté betonové džungli pohybuje naprosto s přehledem a nabídne jak dobrou stabilitu, tak vysokou míru komfortu. Výbava je slušná, dílenské zpracování také a žádné větší problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti. Zkrátka ideální nenáročný parťák na každý den s levným provozem a snadným ovládáním.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio Typhoon 50: Kompaktní, praktický a hezký skútr do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.