Přeposlat Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

24.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

,,Tuňák“ V4 1100 Factory byl v minulé verzi nejlépe jezdícím ostrým naháčem a Aprilii se povedl husarský kousek, a to vylepšit něco, co už bylo víceméně dokonalé a vylepšit to nepotřebovalo. Semi-aktivní podvozek je ale trefa do černého a dělá z tohoto modelu ještě preciznější stroj, který je také o kousek všestrannější.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

Motor
Čtyřválec s válci sevřenými pod úhlem 65 stupňů, který pohání Aprilii Tuono V4 1100 Factory, patří ve světě motocyklů k těm nejlepším a nejcharizmatičtějším motorům vůbec. V minulé reinkarnaci prodělal tento motor úpravy, aby plnil emisní normu Euro 4 a Aprilia tomu nemusela obětovat jediného koně či jediný Nm točivého momentu a nezměnil se ani jeho charakter (velký potlesk). V nejnovější generaci modelu Tuono V4 1100 Factory je to pořád ten samý motor, je bez jakýchkoliv úprav a tento kompaktní čtyřválec můžeme klidně označit jako takový moderní zázrak. Je to zkrátka ikonická pohonná jednotka, a to naprosto právem, protože moc motorů takovou kombinaci síly, charakteru, výbušnosti a živočišnosti nenabídne. Tento kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 1077cc disponuje nejvyšším výkonem 129 kW (175 koní) při 11000 ot/min a točivým momentem 121 Nm, který je k dispozici při 9000 ot/min. Zátah je opravdu drtivý, tento motor má takovou sílu, že by snad řidiči urval ruce a má takový neurvalý, chuligánský charakter, což z něj dělá opravdu pořádné železo pro pořádné chlapy. Reakce na přidání plynu jsou neskutečně rychlé, bezprostřední a mašina na sebemenší pobídnutí vystřelí vpřed. Motor docela ochotně zabírá už z nižších otáček, nicméně má velmi lineární nárůst výkonu, a to nejlepší předvádí v nejvyšších otáčkách. Tam už předvádí opravdu dokonalé divadlo a budete mít pocit, že máte pod zadkem atomovku. Zapomenout nesmíme ani na velmi výrazný, burácivý a hlasitý zvukový projev, který na váš příjezd upozorní s náležitým předstihem.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

Jízda a ovladatelnost
Tuono V4 1100 je v podstatně superbike RSV4 osazený motokrosovými řídítky a se silnějším středem. Hučí jako speciál MotoGP a jede jako ten nejostřejší superbike, ale díky příjemnější pozici za řídítky a velmi slušné ochraně před větrem nemusíte za všech podmínek trpět kvůli namoženým zápěstím a bolestivým zádům. Jednoduše řečeno, jedná se o supersportovního naháče se suverénně nejlepším jízdním projevem na silnici a stroj, ve kterém jsou motor a podvozek spojeny do naprosto dokonalého celku, na kterém nebudete chtít vůbec nic změnit (až na cenovku). Hlavní hvězdou nejnovější verze tohoto supersportovního naháče je podvozek, který je semi-aktivní (SmartEC 2.0) a na řídítkách si tak můžete pohodlně upravit jeho charakter, a to ve třech režimech (hard, medium a soft). Díky tomu je podvozek dokonalý ve všech situacích, je pohodlný na nekvalitních silnicích, stabilní při rychlých přesunech na dálnicích a naprosto nekompromisní a dokonale přesný při ostré jízdě na okruhu. Podvozek je postavený na zlaté vidlici Öhlins NIX se zdvihem 125 mm vpředu a vzadu najdeme hliníkovou kyvku a tlumič Öhlins, přičemž zdvih zadního odpružení je 130 mm. Dle výrobce je Tuono s elektronickým podvozkem na okruhu Mugello o sekundu a půl rychlejší než předchozí model osazený konvenčním podvozkem, což sice nevypadá jako moc, ale tohoto lepšího času dosáhlo Tuono po nastavení podvozku pomocí jednoduchého stisku tlačítka, a ne po celodenním ladění. Brzdy od Bremba s radiálními čtyřpístkovými třmeny vpředu mají naprosto nekompromisní výkon a zastaví tuto mašinu během chvilky.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

Výbava
Výbava by se dala označit jako nejlepší z nejlepších a tento ostrý naháč je až po střechu napěchovaný nesmírně moderní elektronikou, která patří na špici třídy. Ve standardu je tento stroj osazený náklonovým ABS, rychlořazením a balíčkem systémů s označením APRC (Aprilia Performance Ride Control), který obsahuje kontrolu trakce, technologii Wheelie Control, tempomat, systém řízeného rozjezdu a omezovač rychlosti pro jízdu v pit line. Zmínit bychom měli také jízdní režimy, samé kvalitní komponenty (Öhlins či Brembo) a pneumatiky Pirelli Super Corsa SP. Palubní deska je kompletně digitální a barevný displej před řidičem nabídne všechny důležité informace a nastavení. Grafika je povedená, všechno je hezky přehledné a s čitelností nejsou žádné větší problémy ani na ostřejším slunci. Na délku měří ,,tuňák“ 2070 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a sedlo je umístěno ve výšce 825 mm. Suchá hmotnost čítá 185 kg (209 kg je váha s náplněmi) a nádrž zvládne pojmout 18.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování se pohybuje mírně nad hranicí 200 km. Krásná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 200/55 vzadu.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na skvělé úrovni, a i když úplně dokonalé není, moc daleko k tomu nemá. Slícování je výborné a výrobce vsadil na samé kvalitní materiály a prémiové komponenty, takže výsledkem je prémiový stroj, který tak vypadá, působí a podle toho také stojí. Základní cena tohoto modelu na našem trhu začíná na částce 445 900 Kč s DPH, což je opravdu hodně, ale za tyto peníze dostanete pravděpodobně nejlépe jezdícího ostrého naháče současnosti. Design řešit nemusíme, Tuono je s námi již nějaký ten pátek a jeho nejnovější reinkarnace vypadá pořád velmi k světu.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva

Verdikt
,,Tuňák“ V4 1100 Factory byl v minulé verzi nejlépe jezdícím ostrým naháčem a Aprilii se povedl husarský kousek, a to vylepšit něco, co už bylo víceméně dokonalé a vylepšit to nepotřebovalo. Semi-aktivní podvozek je ale trefa do černého a dělá z tohoto modelu ještě preciznější stroj, který je také o kousek všestrannější. Ona živočišnost a výbušnost, která Tuono vždy zdobila, je pořád přítomná a Aprilia se tak pořád může chlubit tím, že má prostě a jednoduše nejlépe jezdící sportovní motocykl současnosti. Cena je vysoká, ale nové Tuono V4 1100 Factory stojí za každý haléř, který do něj vložíte a za důvěru se vám odvděčí zážitky, na které nikdy nezapomenete.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Dokonalý naháč ostrý jako břitva


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.