BMW


Přeposlat BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

22.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW R nineT Racer je nepraktická, na méně kvalitních silnicích nepohodlná a docela drahá mašina, která je velmi úzce zaměřená. A právě proto je tak skvělá. Tento café racer byl stvořený, aby rozdával radost při kratších projížďkách po klikatých okreskách s hladkým asfaltem, a to zvládá naprosto dokonale.

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

Motor
Spojení plochého motoru typu boxer s motocykly BMW je stejně tradiční, jako to se Subaru v automobilovém světě. Tento typ motoru s protilehlým uspořádáním válců pohání i mašinu BMW R nineT Racer a v útrobách rámu trůní vzduchem a olejem chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1170cc. Tento motor má dále čtyři radiální ventily na válec, kompresní poměr 12.0:1, elektronické vstřikování paliva a samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4. Nejvyšší výkon této jednotky je 81 kW (110 koní) při 7750 ot/min a točivý moment dosahuje hezké hodnoty 116 Nm při 6000 ot/min. Motor je to velmi charizmatický, příjemně zatahuje už z nižších otáček a nabídne hezky lineární nárůst výkonu s rostoucími otáčkami. Ve středních otáčkách je zátah opravdu hutný a motoru neschází ani příjemná gradace v nejvyšších otáčkách, přičemž vrchol přichází někde okolo 7000 ot/min. Ještě dodáme, že červené pole otáčkoměru začíná na hodnotě 8500 ot/min. Velkým plusem tohoto motoru je příjemně charizmatický zvukový projev, který je opravdu hodně výrazný, ale zároveň není rušivý nebo nepříjemný (nechybí dokonce ani práskání do výfuku). Charakteru má tento dvouválec zkrátka na rozdávání a napomáhají tomu i mírné vibrace, které se k němu skvěle hodí. Vibrace ani v nejmenším neruší a jen dotváří atmosféru retro závodního stroje. Spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů paliva na 100 km, což odpovídá jak výkonu, tak hravému charakteru stroje.

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

Jízda a ovladatelnost
Už na první pohled je jasné, že tohle nebude pohodlná nebo praktická mašina, jejíž údělem je zdolávání stovek a stovek kilometrů na jeden zátah. Posed za řídítky je vyloženě závodní, stupačky jsou umístěny hodně vzadu, takže se musí do pořádného předklonu a o nějakém přehnaném komfortu se nedá mluvit ani v případě plochého sedla. Ergonomie je zkrátka taková, jaká se dá u puristického café raceru očekávat, nicméně o tom nebo o pohodlí či praktičnosti tento stroj vůbec není. Je o zábavě na klikatých cestách a tu umí R nineT Racer rozdávat plnými hrstmi, nicméně svému řidiči nedá nic zadarmo. Nejsou tu víceméně žádní elektroničtí pomocníci a řidič se tak musí s motocyklem dokonale sžít, cítit ho a přesně vědět, co chce udělat. Je to takový syrový stroj, který umí hodně pohnout s hladinou adrenalinu v krvi. Řízení je velmi komunikativním, takže jde krásně cítit, co se děje na silnici a reakce na změny směru jízdy jsou bleskové. Samotný podvozek je hodně tvrdý, na méně kvalitních cestách je míra komfortu docela špatná a v oblasti komponent je víceméně základní. Vpředu najdeme teleskopickou vidlici o průměru 43 mm a vzadu má své místo hliníková kyvka a středová pružinová vzpěra. Zatímco přední odpružení stavitelné není, vzadu je možné upravovat předpětí a tlumení odskoku. Brzdy jsou také vesměs obyčejné, ale svou práci odvádějí dobře a je na ně spoleh.

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

Výbava
BMW R nineT Racer je puristický stroj a přesně tomu odpovídá i jeho výbava, která obsahuje pouze nezbytné věci. Brzdný systém ABS (vypínatelný) samozřejmě neschází, nicméně to je z elektronické výbavy tak nějak všechno a na věci typu kontroly trakce, rychlořazení nebo palivové mapy můžete rovnou zapomenout. Kontrola prokluzu (ASC) jde každopádně objednat za příplatek, stejně jako vyhřívané hefty, nicméně to se k celkovému charakteru tohoto motocyklu moc nehodí. Z výbavy bychom měli zmínit také zadní LED světlo a hezky vypadající palubní desku s dvojicí displejů. Palubní deska je vyvedena v povedeném retro stylu a skládá se ze dvou analogových budíků, přičemž vlevo je umístěný tachometr a vpravo sedí otáčkoměr. Displeje palubního počítače zobrazují ujeté kilometry, celkový nájezd, aktuálně zařazený převodový stupeň a okamžitou či průměrnou spotřebu. Stav paliva v nádrži se bohužel nedozvíte a budete tak muset spoléhat na kontrolku rezervy. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2105 x 1105 x 920 mm, sedlo je v základu umístěno ve výšce 805 mm (je možné ho snížit na 795 mm) a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

Kvalita a spolehlivost
Mašiny od BMW jsou prakticky vždy zpracovány na jedničku s hvězdičkou a model R nineT Racer není žádnou výjimkou. Použité materiály jsou kvalitní, nikde nic nevrže a slícování je výtečné, takže z motocyklu je cítit taková ta poctivost a bytelnost. Všechno v nejlepším pořádku by pak mělo být i v oblasti spolehlivosti, což je oblast, ve které stroje BMW také vynikají. Design si určitě zaslouží pochvalu, styling Raceru je opravdu krásný a retro kapotáž vypadá prostě skvěle. Můžete si být jistí, že na silnici se za vámi každý otočí. Cena ale není z nejnižších, v základu tato mašina vyjde na 370 000 Kč s DPH, přičemž stačí pár příplatků a rázem jste nad hranicí 400 000 Kč.

BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina

Verdikt
BMW R nineT Racer je nepraktická, na méně kvalitních silnicích nepohodlná a docela drahá mašina, která je velmi úzce zaměřená. A právě proto je tak skvělá. Tento café racer byl stvořený, aby rozdával radost při kratších projížďkách po klikatých okreskách s hladkým asfaltem, a to zvládá naprosto dokonale. Buď ho naprosto milujete nebo nenávidíte, mezi tím vůbec nic není a troufneme si tvrdit, že většina lidí ho bude milovat. Kvůli jeho bezprostřednosti, spartánskému, puristickému duchu a také kvůli nádhernému retro stylingu. R nineT Racer je zkrátka stroj, který umí chytnout za srdce a už nepustit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R nineT Racer: Nepraktická, nepohodlná a zároveň naprosto fantastická mašina


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.