Přeposlat Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

19.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Like 150i je nesmírně příjemný skútr určený ke každodennímu používání, který nejvíc vynikne v husté městské džungli. Je velmi snadný na ovládání, nabídne slušný výkon, a tudíž i sympaticky svižnou jízdu, nízké provozní náklady, dobrou míru komfortu a vysokou míru praktičnosti.

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

Motor
Hezký retro skútr Kymco Like 150i pohání vskutku povedený jednoválcový motor, který disponuje vzduchovým chlazením a SOHC rozvodem, takže celkově čtyřmi ventily. Motor se dále pyšní elektronickým vstřikováním paliva a zdvihový objem této jednotky je 149.8cc. Co se týče výkonu, tak na tom není vůbec špatně, na zadní kolo proudí 13.5 koně při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 12 Nm při 6500 ot/min. Mezi skútry Kymco s takto objemným motorem se jedná o jeden z nejvýkonnějších modelů a třeba oproti skútru Super 8 150X nabídne Like 150i o 28 % vyšší výkon. Se svižným rozpohybováním tohoto sympatického modelu nemá výrobcem použitý jednoválec sebemenší problémy a poměrně slušně se sbírá už z nižších otáček. Rozjezdy ze semaforů jsou rychlé, svižné a v tomto ohledu moc konkurentů, kteří by modelu Like 150i ujeli, nenajdeme. I tak je ale celkový charakter tohoto motoru docela pohodový, zvukový projev je vesměs příjemný a gradace výkonu hezky lineární. Vibracím se sice zcela nevyhnul, ale míra vibrací je celkově velmi nízká a určitě není obtěžující. Nejlépe se tento motor a vlastně i celý skútr cítí ve městě nebo na příměstských cestách a dálnicím bude vhodné se vyhnout. Spotřeba se pohybuje okolo 3.3 litru paliva na 100 km, což je slušné a převodovka je zastoupena bezestupňovým automatem CVT.

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

Kvalita a spolehlivost
Jízdní vlastnosti jsou přesně takové, jaké lze od takto zaměřeného skútru očekávat. Kymco Like 150i je velmi příjemný na ovládání, je mrštný a s proplétáním se hustým městským provozem nemá sebemenší problémy. Právě město je teritorium, kde se cítí nejlépe a díky relativně kompaktním rozměrům umí kličkovat dopravními zácpami skutečně dobře. Na klikatých okreskách se svižné jízdě vůbec nebrání, a kromě ochoty zatáčet potěší tento model také velmi dobrou stabilitou i ve vyšších rychlostech. Ergonomie je víceméně bez výhrad, posed za řídítky je příjemný, přirozený a všude je dostatek místa i pro řidiče většího vzrůstu. Suchá hmotnost čítá 120 kg, takže s ovládáním nebudou mít problémy ani osoby něžného pohlaví a manévrování je velmi snadné i v nižších městských rychlostech. Samotný podvozek je postavený na teleskopické vidlici o průměru 33 mm vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče s možností nastavení předpětí. Přední odpružení žádné nastavení neumožňuje, a ještě bychom měli dodat zdvih, který je 95 mm vpředu a 86 mm vzadu. Kromě dobré jistoty nabídne podvozek i velmi solidní komfort a typické město s kočičími hlavami ho nijak zvlášť nerozhodí. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, což chválíme a skládá se z 220 mm kotouče vpředu a 200 mm kotouče vzadu. Do obou kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny a výkon brzdné soustavy je naprosto bez výhrad.

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

Výbava
Výbava je velmi dobrá a tento skútr nabídne víceméně všechno, co se dá od moderního přibližovadla současnosti čekat. Samozřejmostí jsou LED světla, a to jak vpředu, tak vzadu, brzdný systém ABS (Bosch 9.1 M, pouze vpředu), USB port pro nabití mobilního telefonu a neschází ani zcela digitální palubní deska. K dispozici je také verze s modernějším rozhraním Noodoe, což je taková interaktivní digitální palubní deska uzpůsobena propojení s chytrým telefonem. Ale i standardní, obyčejná digitální palubní deska se povedla, je bez větších problémů čitelná a řidič bude mít vždy na očích většinu důležitých informací. Míra praktičnosti je bez větších připomínek a řidič má k dispozici dostatečně objemný prostor pod sedlem, do kterého se vejde otevřená přilba i rukavice, uzamykatelnou schránku vpředu s již zmíněným USB portem a neschází ani vyklápěcí háček sloužící třeba k pověšení tašky s nákupem nebo batohu. Zavazadlový prostor pod sedlem je uzamykatelný a o jeho odemčení a zamčení se stará multifunkční spínací skříňka. Sedlo je dvoumístné, nachází se ve výšce 790 mm a stupačky pro spolujezdce jsou sklápěcí. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1951 x 1146 x 691 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1135 mm a nádrž zvládne pojmout 7 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování se pohybuje lehce nad hranicí 200 km.

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je dobré a dá se bez jakýchkoliv obav srovnat i se slovutnější konkurencí. Materiály jsou poměrně kvalitní, slícování je velmi dobré a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních městkách cestách. Žádné velké potíže by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, skútry Kymco jsou brány jako spolehlivé a tento konkrétní model není nějak zbytečně komplikovaný, takže na něm není moc věcí, které by se mohly pokazit. Velkou pochvalu si zaslouží i povedený design vyvedený v retro stylu a celkový styling hezky dotváří elegantní chromované doplňky.

Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den

Verdikt
Kymco Like 150i je nesmírně příjemný skútr určený ke každodennímu používání, který nejvíc vynikne v husté městské džungli. Je velmi snadný na ovládání, nabídne slušný výkon, a tudíž i sympaticky svižnou jízdu, nízké provozní náklady, dobrou míru komfortu a vysokou míru praktičnosti. Pochválit musíme i povedený retro design, dobrou výbavu a kvalitní dílenské zpracování. Moc slabin vlastně tento model ani nemá a na takové to klasické každodenní kolečko – práce, nákup a zábava – je jako stvořený.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Like 150i: Velmi příjemný retro skútr na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.