Přeposlat Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

17.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jízda na novém Diavelu 1260 S je dokonalým zážitkem, který vám žádný jiný stroj nemá šanci nabídnout. Sice na to nevypadá, ale je to velmi mrštná, hravá mašina a na klikaté silnic působí tento těžký power cruiser jako sportovní roadster poloviční velikosti i hmotnosti. Tak dobře se vyšší hmotnost povedlo výrobci zamaskovat a celkově se jedná o jeden z nejlépe vyladěných strojů vůbec.

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

Motor
Dvouválec Testastretta DVT pohánějící Ducati Diavel 1260 S byl poprvé představen v modelu Multistrada a dostal se i do mašiny XDiavel. Pro potřeby nového Diavelu S byl prostřednictvím palivové mapy lehce optimalizovaný a naladěný tak, aby působil mnohem agresivnějším a sportovnějším dojmem než u obou výše zmíněných motocyklů. Tento kapalinou chlazený dvouválec s válci uspořádanými do L má dvě svíčky a čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1262cc a kompresní poměr 13:1. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 117 kW (159 koní) při 9500 ot/min, točivý moment dosahuje hodnoty 129 Nm při 5000 ot/min a z těchto čísel je patrné, že dynamická jízda nebude této Ducati nic cizího. A opravdu není, Diavel 1260 S se umí rozjet na více než 250 km/h a motor má opravdu obrovskou sílu, která umí i s tímto ne zrovna lehkým strojem pořádně zacvičit. Tento dvouválec je takřka dokonalý a disponuje chytrým časováním ventilů, díky kterému je zátah opravdu velmi hutný a je víceméně úplně jedno, v jaké sféře otáčkoměru se nacházíte. Motor jde ochotně za plynem už z nejnižších otáček, má silný střed a neschází mu ani výkonnostní špička. Flexibilita tohoto dvouválce je opravdu dechberoucí, a to ostatně platí i pro jeho zvukový projev. Ten připomíná smečku lvů, které ukradnete po týdenním půstu celou antilopu a velmi by nás zajímalo, jak Ducati s tímto zvukem prošlo hlukovými limity. Převodovka je šestistupňová a je doplněna o technologii rychlořazení nahoru i dolů.

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

Jízda a ovladatelnost
Pozice za řídítky je sice stejná, jako u staršího modelu, ale jinak má Diavel 1260 S kompletně nové šasi. Největší změna je v celkovém projevu na silnici, který je opravdu výrazně lepší a dynamičtější. Starší Diavel sice nebyl v zatáčkách vůbec marný a uměl měnit směr jízdy lépe, než by se dalo z jeho lehce zavalitého vzhledu soudit, no 1260 S je ještě o pořádný kus dál. Řízení je velmi jednoduché, lehké a Diavel 1260 S mění nesmírně ochotně směr jízdy, přičemž pocitově je o pořádný kus lehčí než starší model, a to i přes fakt, že je ve skutečnosti vlastně těžší. Jeho suchá hmotnost čítá 218 kg, nicméně jak jsme již zmínili, na silnici umí Diavel tento fakt naprosto perfektně maskovat a klikaté okresky tento Italský klenot miluje. Pozice za řídítky je velmi příjemná, nové sedlo je vpředu užší, vzadu širší a je velmi štědře vycpané, takže je náležitě pohodlné a není problém v něm strávit celý den. Podvozek je postavený na 48 mm vidlici Öhlins vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a odpružení od stejného výrobce. Podvozek je kompletně stavitelný vpředu i vzadu, a zatímco zdvih předního odpružení je 120 mm, zadní zdvih je o 10 mm vyšší. Brzdy od Bremba jsou výkonné více než dostatečně a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

Výbava
Vrcholné modely Ducati byly vždy prošpikovány nejmodernější elektronikou a Diavel 1260 S není výjimkou. Za své nemalé peníze se může majitel těšit na náklonový ABS systém od Bosche, tři jízdní režimy (Sport, Touring a Urban), osmistupňovou kontrolu trakce, rychlořazení nahoru i dolů, technologii řízeného rozjezdu (Power Launch), technologii hlídání zvednutí kola a tempomat. Samozřejmě neschází ani kompletní LED osvětlení a digitální palubní deska, která má povedenou grafiku a vypadá hezky moderně. Před řidičem umístěný displej s úhlopříčkou 3.5 palce zobrazuje všechny důležité informace jako aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřebu, ujeté kilometry či nastavení elektroniky. Zmínit bychom měli i modul Bluetooth a podporu mobilní aplikace Ducati Link, pomocí které je možné motocykl propojit s telefonem. Dvoumístné a dostatečně pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 780 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný a co se týče spotřeby, tak se dá bez větších problémů jezdit za zhruba 6 litrů na 100 km. Na takto těžký a výkonný stroj to určitě není špatný výsledek. Krásná kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 240/45 vzadu.

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

Kvalita a spolehlivost
Nad úrovní dílenského zpracování aktuálních mašin od Ducati netřeba mít žádných pochyb a platí to samozřejmě i pro nový Diavel. Všude jsou samé kvalitní materiály, všechno perfektně lícuje a pocitově tento stroj působí opravdu bytelně a odolně. Problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, předchozí Diavel platí za nesmírně spolehlivý model s minimem problémů a svolávacích akcí, které se týkaly pouze bezdrátového zapalování a úniku chladicí kapaliny. To bylo všechno vyřešeno a nový Diavel by ta měl být po stránce spolehlivosti bez jakýchkoliv obtíží. Třešničkou na dortu je pak už jenom parádní design, který je pro Diavel naprosto specifický a tento stroj si s žádným jiným motocyklem ani omylem nespletete.

Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko

Verdikt
Jízda na novém Diavelu 1260 S je dokonalým zážitkem, který vám žádný jiný stroj nemá šanci nabídnout. Sice na to nevypadá, ale je to velmi mrštná, hravá mašina a na klikaté silnic působí tento těžký power cruiser jako sportovní roadster poloviční velikosti i hmotnosti. Tak dobře se vyšší hmotnost povedlo výrobci zamaskovat a celkově se jedná o jeden z nejlépe vyladěných strojů vůbec. Nabídne sportovní hravost, skvělou jistotu a dostatečný komfort na to, aby se dal v sedle strávit celý den a pořádný ranec kilometrů. Výbava je perfektní, velmi moderní a žádné problémy nejsou ani v oblasti zpracování. Cena specifikace S na našem trhu začíná na částce 585 000 Kč s DPH, což je opravdu hodně, ale je to zkrátka Ducati a s vyšší cenou se tedy musí tak nějak počítat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Diavel 1260 S: Nejlepší power cruiser široko daleko


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.