Přeposlat Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

15.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi MGX-21 je parádní cestovní koráb, jehož přezdívka ,,létající pevnost“ je zcela opodstatněná. Je to vskutku majestátní stroj, ze kterého jde respekt na každém metru a cestování díky jakési plavnosti opravdu trochu připomíná let.

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

Motor
Zadní kolo nádherného a originálního cruiseru MGX-21 od Moto Guzzi pohání pro tohoto výrobce klasický motor, který můžeme klidně označit za šperk. Jedná se o vzduchem / olejem chlazený dvouválec s válci uspořádanými do V a zdvihový objem tohoto motoru čítá 1380cc. Co se týče výkonu, tak 71 kW (96 koní) při 6500 ot/min nikoho na zadek neposadí, v dnešní době nabízí podobný výkon prakticky jakýkoliv střední naháč, nicméně točivý moment čítající 121 Nm při 2750 ot/min už je síla, se kterou je nutno počítat. Tento motor ale není o výkonu, je právě o tom, jak moc je silný a jak ochotně dokáže zabírat v nižších otáčkách. Charakter a pocit z motoru v nízkých otáčkách je přesně takový, na jaký jsme u motocyklů této tradiční italské značky zvyklí a je to něco, s čím se nezahrává a co se prostě nemění. Moto Guzzi se zkrátka drží svých zaběhlých tradic a je to dobře, motor je totiž opravdu skvělý a svým charakterem skryté síly se k celkovému stylu tohoto cestovního korábu skvěle hodí. Zátah z nízkých otáček je vskutku výborný, nárůst výkonu je příjemně lineární a míra vibrací velmi nízká a přesně taková, aby dotvářela charakter motocyklu. Samozřejmě neschází ani charizmatický zvukový projev a použitá převodovka má šest rychlostních stupňů. Motor nabízí také tři palivové mapy s rozdílnými výkony.

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

Jízda a ovladatelnost
Moto Guzzi MGX-21 je opravdový koráb silnic, pořádný dálniční křižník a jeden z nejmajestátnějších strojů, jaké můžete na silnici potkat. Je to opravdu kus železa a takový kus samozřejmě něco váží, v tomto případě nemalých 337 kg v podobě provozní hmotnosti. To už je opravdu hodně, a to si představte, že výrobce použil poměrně hodně karbonových doplňků, které hmotnost snižují. Na silnici ale MGX-21 umí svou vysokou hmotnost velmi dobře zamaskovat a podvozek v tomto případě odvádí opravdu brilantní práci. Jen málokterý, jestli vůbec nějaký, motocykl této váhové kategorie umí jezdit tak dobře, jako MGX-21 a podvozek nabízí dokonalý mix mezi komfortem a ovladatelností. Jízda je navíc příjemná ve všech různých prostředích. Není problém na klikatých okreskách, na dálnicích ani na příměstských cestách, ,,létající pevnost“, což je přezdívka MGX-21, funguje všude na jedničku (jen ve stísněných prostorách to kvůli enormním venkovním rozměrům není úplně ideální). Řízení je komunikativní, reakce na změny směru rychlé a stabilita naprosto bez výhrad i ve vyšších rychlostech. A to není podvozek nijak zvlášť high-tech, je víceméně standardní a skládá se ze 45 mm hydraulické vidlice vpředu a dvou tlumičů vzadu, u kterých je možné nastavit předpětí. Zdvih odpružení vpředu i vzadu je 120 mm a o zastavení této masy se starají výkonné brzdy od Bremba. Ty odvádějí dobrou práci a dva 320 mm kotouče se čtyřpístkovými radiálními třmeny vpředu a 282 mm kotouč doplněný o dvoupístek vzadu si i s takto těžkým strojem umí poradit dobře.

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

Výbava
Výbava je na velmi dobré úrovni a víceméně odpovídá modernímu cestovnímu stroji současnosti. Za své peníze dostane majitel ABS, kontrolu trakce, tempomat, tři palivové mapy motoru (Veloce, Turismo a Pioggia), audio systém se stereo reproduktory a 25W zesilovačem, USB port a neschází ani Bluetooth (zvládne až 5 vnějších zařízení zároveň). Součástí standardní výbavy je také multimediálním systémem MG-MP, pomocí kterého je možné propojit motocykl s chytrým telefonem a přímo ve speciální aplikaci si pak bude možné prohlížet si různé informace. Ve standardu se majitel může těšit také na dva velké boční kufry o objemu 58 litrů a jak jsme se již zmínili, výrobce použil poměrně dost karbonových doplňků. Z tohoto materiálu je vyrobený třeba přední i zadní blatník, kryt motoru, kryty obou bočních kufrů a také kryty palivové nádrže. Karbon najdeme také ve středu předního kola, které tento materiál částečně vyplňuje. Světlomety jsou LED a palubní deska je vyvedena v retro stylu. Skládá se ze dvou analogových budíků, v jejichž středu se nachází monochromatické displeje zobrazující všechny důležité informace typu stavu paliva v nádrži, průměrné i aktuální spotřeby, času, ujetých kilometrů či teploty vzduchu. Dvoumístné sedlo disponuje odnímatelnou zadní částí, takže při jízdě bez spolujezdce není problém tuto část snadno demontovat a výrobce jej umístil do výšky 740 mm. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2560 x 1275 x 920 mm a nádrž zvládne pojmout 20.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je slušný.

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

Kvalita a spolehlivost
Kvalita použitých komponent a materiálů je naprosto bez připomínek, a to ostatně platí také pro celkovou kvalitu dílenského zpracování. Ta je vskutku příkladná, slícování je precizní a nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních silnicích. V otázce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože je MGX-21 postavený na modelu California a ten je známý jako velmi spolehlivý. Velkou pochvalu si pak zaslouží také vskutku do posledního detailu vypilovaný design. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu začíná na nemalé částce 549 990 Kč s DPH, což dělá z tohoto modelu jeden z nejdražších cruiserů ve své třídě. Může si to ale dovolit, protože je vskutku unikátní.

Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být

Verdikt
Moto Guzzi MGX-21 je parádní cestovní koráb, jehož přezdívka ,,létající pevnost“ je zcela opodstatněná. Je to vskutku majestátní stroj, ze kterého jde respekt na každém metru a cestování díky jakési plavnosti opravdu trochu připomíná let. Motor má síly na rozdávání, pro Guzzi typický charakter a skvěle zabírá už z nízkých otáček. Neschází mu ani charismatický zvukový projev a příjemné reakce na přidání plynu. Podvozek, byť není nějak extra moderní, odvádí svou práci na jedničku s hvězdičkou a tento 337 kg těžký stroj umí svou váhu na silnici maskovat poměrně dobře. Je to ale pořádně velký kus železa, a to už se maskuje těžko, takže v hustším provozu je manipulace trochu obtížnější. Výbava je naprosto bez připomínek, design a kvalita zpracování také, a pokud vám nevadí utratit za tuto cestovní mašinu trochu víc peněz, dostanete po všech směrech originální a nesmírně charizmatický stroj, za kterým se každý otočí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi MGX-21: Chlapský cruiser jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.