Přeposlat Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

10.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Scrambler Desert Sled je skvělý terénní scrambler, který vyniká jak při jízdě na klasických silnicích, tak, dle očekávání, i v náročnějším terénu. Je to takový obojživelník a univerzál, se kterým si lze užít dovádění na okreskách i řádění na polních či lesních cestách.

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

Motor
Srdcem krásného retro scrambleru Desert Sled od Ducati je vzduchem chlazený dvouválec s válci uloženými do L a rozvodem Desmodromic. Jeho zdvihový objem je 803cc, kompresní poměr čítá 11:1 a samozřejmě disponuje elektronickým vstřikováním paliva, a to pomocí 50 mm vstřikovací jednotky. Ducati se tento motor povedlo vyladit na výkon 54 kW (73 koní) při 8250 ot/min a jeho točivý moment se zastavil na hodnotě 67 Nm při 5750 ot/min. Motor samozřejmě plní emisní normu Euro 4, a i když jeho výkon nevypadá na papíře nijak extra, ve skutečnosti zvládne s tímto motocyklem pořádně zacvičit. Je to velmi charizmatická jednotka s osobitým zvukovým projevem, který byl sice kvůli nutnosti plnit normu Euro 4 oproti minulé verzi lehce utlumený (výfuková soustava se dočkala přepracování), ale pořád je ve středních a vyšších otáčkách velmi výrazný. Zátah motoru je také výraznější až ve středních otáčkách, v těch nízkých se nic moc neděje a motor vyloženě čeká, až se dostanete s ukazatelem otáček někam na hranici 4000 ot/min. Tam se ale dostanete hodně rychle, protože převodovka má hodně krátké první tři rychlostní stupně a je vyloženě uzpůsobená tomu, abyste se v nižších rychlostech pohodlně dostali do pásma, kdy motor pořádně zabere. Ve středních otáčkách je zátah motoru opravdu hodně živočišný a vyloženě návykové jsou také okamžité reakce na přidání plynu. V nejvyšších otáčkách už motor produkuje výraznější vibrace a držet ho v nejvyšších patrech otáčkoměru nemá moc smysl.

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

Jízda a ovladatelnost
Desert Sled je takový obojživelný scrambler, který by chtěl zvládat jak klasické silnice, tak nezpevněné cesty a terén. A on to opravdu zvládá, a to dokonce na výbornou. Na silnici je tato mašina příjemně ostrá, pohotově reaguje na změny směru jízdy, má přímočaré, komunikativní řízení a bez odmlouvání se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky. Klasické klikaté okresky si na těchto ,,pouštních saních“ opravdu užijete a problémy nejsou ani s klidnější jízdou ve městě. Manipulace v nižších rychlostech je poměrně snadná, nicméně primárně do města tento stroj samozřejmě určený není a jeho hlavním teritorium začíná tam, kde klasické silnice končí. Na lesních a polních cestách si Desert Sled vede excelentně a výraznější problémy nemá ani v opravdu náročném terénu. Díky dobrému dávkování plynu a skvělé stabilitě šasi je jízda v terénu nebývale jistá a zároveň i zábavná, takže Ducati se dokonale povedlo spojit to nejlepší z obou světů. Za to může skvělý podvozek postavený na 46 mm USD vidlici vpředu hliníkové kyvce s jednotkou Kayaba vzadu. Zdvih odpružení vpředu i vzadu je 200 mm a odpružení vpředu i vzadu je stavitelné. Pochválit musíme i kvalitní pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR a brzdy, které mají dostatek výkonu a zvládnou tuto mašinu zastavit opravdu rychle.

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

Výbava
Výbava je spíše spartánštější, ale to se k celkovému, tak trochu neučesanému stylu této mašiny naprosto dokonale hodí. Majitel se může těšit na kompletní LED osvětlení (přední i zadní světlo, blinkry), digitální palubní desku, náklonové ABS od Bosche a prostor pod sedlem s USB zásuvkou. Když už jsme nakousli to sedlo, tak to je uloženo ve výšce 860 mm, takže poměrně vysoko a je docela úzké. To nijak zvlášť nevadí, oporu nabízí i tak dobrou, ale je zároveň velmi tuhé a úplně ideálně pohodlné není. Pozice za řídítky je ale vesměs příjemná, pohodlná a řidič má dobrou kontrolu nad strojem za všech okolností. Palubní deska je velmi jednoduchá a před řidičem je umístěný kruhový displej s vpravdě minimalistickou grafikou, který zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, čas, teplotu, celkové ujeté kilometry a dvě denní počítadla. Díky jednoduché grafice je všechno skvěle čitelné, ale budík je umístěny asymetricky a nachází se na pravé straně řídítek (z pohledu řidiče), na což je nutné si zvyknout. Suchá hmotnost této mašiny je nemalých 193 kg a nádrž zvládne pojmout 13.5 litru, přičemž spotřeba se pohybuje kolo 6 – 7 litrů, takže dojezd na jednu nádrž je pouze průměrný. Vyplétaná kola vypadají opravdu skvěle, a zatímco vpředu se nachází 19 palcové kolo s pneumatikou o rozměru 120/70, vzadu sedí kolo o dva palce menší a na něm se nachází pneumatika o rozměru 170/60.

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je bez větších připomínek a kvalita použitých materiálů a komponent je na skvělé úrovni. Nikde nic nevrže ani při jízdě po nezpevněných silnicích a celkově působí Ducati Desert Sled bytelným a odolným dojmem. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, dvouválec je již prověřený a při dodržení servisu a nějaké té údržbě bude víceméně bezproblémový. Olejový servis je výrobcem nastavený na 12 tisíc kilometrů a velký Desmoservis se dělá buď po stejné porci kilometrů, nebo po roce. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 298 000 Kč s DPH.

Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně

Verdikt
Ducati Scrambler Desert Sled je skvělý terénní scrambler, který vyniká jak při jízdě na klasických silnicích, tak, dle očekávání, i v náročnějším terénu. Je to takový obojživelník a univerzál, se kterým si lze užít dovádění na okreskách i řádění na polních či lesních cestách. Tohle všechno zvládá s přehledem, jistotou a jízda s tímto strojem je zkrátka ve všech prostředích dokonale zábavná. Motor má výkonu dostatek, skvěle funguje hlavně ve středních otáčkách a neschází mu ani charizmatický zvukový projev. Podvozek je moderní, stavitelný a brzdy jsou takřka dokonalé za všech okolností. Výbava je taková normální, není zbytečně přecpaná elektronikou a je to dobře, protože se to k lehce neotesaném charakteru tohoto stroje dokonale hodí. Třešničkou na dortu je pak opravdu parádní design v čele s krásnými, vyplétanými koly.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Scrambler Desert Sled: Univerzální retro mašina na silnice i mimo ně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.