Přeposlat Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

05.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki J125 SE je nesmírně povedený skútr, který patří ve své třídě k těm úplně nejlepším. Nabídne hlavně perfektní ergonomii, příjemné používání, příkladnou praktičnost a velmi dobrý podvozek. Díky nadprůměrné ochraně před větrem a dobré přepravní kapacitě je to vhodný model i pro nějaký ten delší výlet, kterým se J125 SE opravdu nebrání.

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

Motor
Zadní kolo tohoto skútru klasické koncepce pohání kapalinou chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje SOHC rozvodem a vstřikováním paliva. Má tedy čtyři ventily na válec a jeho kompresní poměr čítá 11.7:1. Tento jednoválec dosahuje výkonu 9.45 kW (13 koní) při 8500 ot/min, točivý moment se zastavil na hodnotě 10.9 Nm a motor ho nabízí při 7750 ot/min. To sice není žádná velká sláva, zvlášť když se podíváte na hmotnost skútru čítající vysokých 182 kg, ale pocitově působí motor výkonnějším dojmem a je vcelku příjemně živý. V nižších otáčkách sice nic moc nepředvádí, ale když ho trochu popoženete do vyšších otáček, poměrně výrazně ožije a začne ochotně zrychlovat. Odezva na přidání plynu je příjemně bezprostřední, a to hlavně ve středních a vyšších otáčkách a motor běží bez výraznějších vibrací. Ano, mohl mít o nějakého toho koníka navíc, ale není to nic hrozného a jenom zkrátka potřebuje trochu toho času na roztočení. Maximální rychlost se může vyšplhat až na nějakých 110 km/h, takže Kawasaki J125 SE není skútr pouze do města a docela dobře si vede i na klasických okreskách. Spotřeba je příjemná, dá se jezdit okolo 3 litrů na 100 km a příjemná je i převodovka typu CVT, díky které bude řidič oproštěný od řazení.

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

Jízda a ovladatelnost
Výše jsme zmínili hmotnost čítající 182 kg, která je o trochu vyšší, než by bylo záhodno a která trochu krotí projev motoru, nicméně při jízdě vyšší hmotnost patrná není a má naopak spíše kladný přínos. Díky ní a díky tomu, že má tento skútr těžiště velmi nízko, je stabilita jízdy naprosto perfektní za všech okolností a jízdním projevem se jedná o vskutku sebejistý skútr. Při jízdě působí šasi velmi tuhým dojmem a vyšší hmotnost neznamená ani horší ovládání v nižších rychlostech, také to zvládá J125 SE naprosto bez problémů a poradí si s ní pohodlně i řidičky. Reakce na změny směru jízdy jsou vcelku rychlé, skútr poslouchá na slovo pochválit musíme i velmi dobrou ergonomii. Posed za řídítky je přirozený a přední ochranný štít poměrně účinný, takže problémy nejsou ani při cestování ve vyšších rychlostech či v horším počasí. Štít si dobře poradí i s mírnějším deštěm a dobré je i rozměrné a dostatečně tuhé sedlo, která nabídne dobrou oporu i při delších výletech. Podvozek je postavený na 37 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče, které umožňují nastavení předpětí v pěti polohách. Komfort je velmi dobrý, tlumiče si s většinou klasických nerovností poradí dobře a povedly se i brzdy, které jsou kompletně kotoučové a nemají se zastavením tohoto skútru sebemenší potíže.

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

Výbava
Výbava je velmi dobrá a víceméně obsahuje všechno, co by podobně zaměřený skútr měl mít. Zadní světlo je LED a výrobce nezapomněl ani na brzdný systém ABS, moderní palubní desku či nastavitelné brzdové páčky. Již zmíněná palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků (tachometr je vpravo a otáčkoměr vlevo), mezi kterými sedí displej palubního počítače zobrazující stav paliva v nádrži, teplotu chladicí kapaliny, čas, celkové ujeté kilometry a aktuální nájezd. Grafika je docela jednoduchá, takže čitelnost je naprosto bez problémů a pochválit musíme hlavně jemné modré podsvícení, díky čemuž působí palubní deska opravdu stylově. Po stránce praktičnosti není tomuto modelu vůbec co vytknout a řidič se může těšit na objemný prostor pod sedlem, schránku pod řídítky a neschází ani háček na zavazadla o nosnosti 3 kg. Hlavní úložný prostor pod sedlem má maximální nosnost 10 kg a je dostatečně velký na to, aby pojmul integrální helmu a třeba ještě příruční tašku nebo kufřík. Potěší i to, že je osvětlený (světlo se zapíná i vypíná automaticky) a sedlo drží hydraulická vzpěra. Ve schránce pod řídítky se nachází 12V zásuvka a nosnost této schránky je 1.5 kg. A pokud by to přece jenom někomu nestačilo, na zadní nosič je možné připevnit plastový kufr o objemu 30, 39 nebo 47 litrů. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2235 x 1285 x 800 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1555 mm a sedlo je uloženo ve výšce 775 litrů. Nádrž je na 13 litrů paliva a dojezd je tak bez připomínek.

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výtečné a v tomto ohledu nejsou vůbec žádné problémy. Všechny komponenty sedí velmi dobře tam, kde mají a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Vlastně se jedná o verzi J300 s menším motorem, a to je velmi dobře vyrobený a bytelný skútr, na který je spoleh. Velkou pochvalu si zaslouží také design, který je vyvedený ve stylu sportovních mašin Ninja, a i když není tento skútr žádná velká novinka, pořád vypadá k světu. Cena modelu SE na našem trhu je 119 900 Kč, což je docela rozumné.

Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků

Verdikt
Kawasaki J125 SE je nesmírně povedený skútr, který patří ve své třídě k těm úplně nejlepším. Nabídne hlavně perfektní ergonomii, příjemné používání, příkladnou praktičnost a velmi dobrý podvozek. Díky nadprůměrné ochraně před větrem a dobré přepravní kapacitě je to vhodný model i pro nějaký ten delší výlet, kterým se J125 SE opravdu nebrání. Motor sice papírově nějak závratně výkonný není a chvilku trvá, než se dostane do optimálních provozních otáček, ale poté předvádí velmi sebejisté výkony a není s ním žádný větší problém. Hmotnost skútru je vyšší, ale díky tomu je stabilita jízdy na velmi vysoké úrovni a žádné výtky nemáme ani ke komfortu. Výbava je nadprůměrná, zpracování kvalitní a cena zvolená dobře, takže se skútr Kawasaki J125 SE opravdu vydařil.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki J125 SE: Pohodový skútr bez výraznějších nedostatků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.