Přeposlat Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

27.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová generace Hondy CB500F dostala o nějakého toho koníka navíc, je lehčí a pocitově působí mnohem dospělejším dojmem než kdy dřív. Ale pořád je to poměrně levná, nesmírně zábavná a na řízení opravdu příjemná mašina, která zvládne skvěle každodenní povinnosti i víkendové radovánky.

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

Motor
Zadní kolo naháče Honda CB500F pohání motor, který se opravdu povedl a který ždímá z restrikce A2 maximum možného. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 471cc, který disponuje elektronickým vstřikováním paliva a kompresním poměrem 10,7:1. Nejvyšší výkon této jednotky je 35 kW (48 koní) při 8600 ot/min, tedy nejvyšší výkon, jaký restrikce A2 umožňuje. Motor dále disponuje točivým momentem 43 Nm při 6500 ot/min a samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4. Tento dvouválec má velmi příjemný charakter, velmi ochotně zabírá už ve středních otáčkách, jde hezky za plynem a jeho plynulý nárůst výkonu je čitelný a nezáludný. Díky vcelku silnému středu není třeba tak často řadit a pocitově působí CB500F jako větší motocykl se silnějším motorem. Není to to ale jenom o výkonu ve středu otáčkoměru, motor do vyšších otáček vyletí velmi ochotně a celkově má vytáčení opravdu rád, jen to zkrátka není nezbytně nutné. Míra vibrací je velmi nízká a celkově se jedná o příjemný motor, u kterého není využití jeho výkonu a potenciálu nic, co by vyžadovalo závodního jezdce. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 180 km/h a průměrná spotřeba uváděná výrobcem čítá 3.5 litru paliva na 100 km (dle metodiky WMTC). Převodovka je klasicky šestirychlostní.

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

Jízda a ovladatelnost
Hbitost. To je to slovo, které Hondu CB500F vystihuje naprosto dokonale. Je to velmi obratný, hbitý a na klasické okresky jako stvořený stroj, se kterým si řidič užije hromadu zábavy. Motocykl se nechává velmi ochotně přehazovat a sklápět do zatáček, na pokyny ke změně směru jízdy reaguje s nadšením a všechno to dělá se samozřejmostí a lehkostí sobě vlastní. Pochválit musíme také výtečnou stabilitu a přilnavost, ke které také nemáme žádné větší připomínky. Na nadprůměrné přilnavosti mají velký podíl také použité pneumatiky Michelin Pilot Road 5, které nabídnou hromadu gripu za mokra i sucha a odvádí opravdu dobrou práci. Bez větších připomínek je také ovladatelnost v nižších rychlostech, protože tato mašina není žádný velký cvalík a pohotovostní hmotnost se zastavila na 189 kg. Hondě se dobře povedlo nastavit podvozek mezi sportovním charakterem a komfortem a CB500F nabízí od každého trochu. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak ten je postavený na přední teleskopické vidlici o průměru 41 mm a vzadu najdeme zavěšení Prolink, kyvné rameno a jeden tlumič Monoshock. Odpružení vpředu i vzadu pak umožňuje nastavení předpětí v pěti stupních. Brzdná soustava je výkonná dostatečně, ale ne přehnaně a určitě nehrozí, že při výraznějším stisku páčky přeletíte přes řídítka. Na brzdy je každopádně spoleh za všech okolností, a zatímco na přední kole se nachází 320 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem, vzadu sedí 240 mm kotouč a třmen s jedním pístkem.

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

Výbava
Výbava by se dala označit za lehce nadprůměrnou a za své peníze dostane majitel klasické věci poplatné aktuálním trendům. Světla jsou tedy LED a palubní deska je digitální, přičemž displej před řidičem je barevný a vypadá dobře. Palubní deska zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, průměrnou spotřebu paliva (obě tyto informace se u CB500F objevují poprvé), teplotu, čas a ujeté kilometry. Čitelnost je naprosto bezproblémová a palubní deska je jedinou ochranou řidiče před větrem, protože CB500F je klasický naháč bez ochranného plexi, nicméně palubní deska zvládá tento úkon poměrně slušně. Ve výbavě samozřejmě neschází ani brzdný systém ABS (dvoukanálový), který je nastavený vhodně, zbytečně nezasahuje do jízdy a ABS umí při náhlém brzdění automaticky aktivovat přední i zadní výstražná světla, aby byli ostatní účastníci provozu informování, že se něco děje. Tato funkce je v provozu od 56 km/h. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2080 x 1060 x 790 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm a nádrž zvládne pojmout 17.1 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je výtečný. Sedlo je umístěno ve výšce 789 mm, takže poměrně nízko a na zem tak pohodlně dostanou i řidiči menšího vzrůstu. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

Kvalita a spolehlivost
Tady to bude velmi jednoduché a stačí se odkázat na minulou generaci, která je považována za skvěle vyrobenou a v oblasti spolehlivosti naprosto neprůstřelnou. Úroveň dílenského zpracování je dle nejlepších tradic Hondy perfektní a slícování všech dílů je bez připomínek. Cena této novinky na našem trhu začíná na částce 149 900 Kč s DPH, což je vcelku rozumné nacenění a CB500F je k dispozici ve třech barevných variantách (červená Grand Prix, černá Matt Gunpowder Black a bílo-modrá Metalloid White & Agile Blue).

Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky

Verdikt
Nová generace Hondy CB500F dostala o nějakého toho koníka navíc, je lehčí a pocitově působí mnohem dospělejším dojmem než kdy dřív. Ale pořád je to poměrně levná, nesmírně zábavná a na řízení opravdu příjemná mašina, která zvládne skvěle každodenní povinnosti i víkendové radovánky. Je to jednoduchý motocykl, není zbytečně přemotorovaný a umí opravdu intenzivně vtáhnout do děje, přičemž na řízení je velmi snadný, předvídatelný a přátelský. K tomu stačí přidat slušnou výbavu, precizní dílenské zpracování a očekávanou perfektní spolehlivost a výsledkem je stroj, s jehož koupí neuděláte v žádném případě chybu.  

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB500F: Hravý naháč pro zkušené i začátečníky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.