KTM


Přeposlat KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

20.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Supermota ještě nejsou mrtvá, to ani zdaleka a tato hodně jednostranně zaměřená třída motocyklů umí nabídnout tu nejryzejší zábavu, kterou lze v jedné stopě zažít. A KTM 690 SMC R je suverénně nejlepší supermoto široko daleko.

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

Motor
KTM jsou spolu se sesterskou společností Husqvarna jedinými výrobci, kteří udržují při životě a neustále vylepšují jednoválcové motory. Tím samozřejmě nemáme na mysli jednoválcové ,,prdítka“ do skútrů, ale pořádné motory s vysokým výkonem a nesmírně dravým charakterem, což je přesně motor, který se nachází v nitru tohoto stroje. Je vidět, že KTM s Husqvarnou udělali v tomto odvětví opravdu hodně práce a aktuálně nejnovější motor pohánějící model 690 SMC R je o chlup méně vibrující a více přívětivý než u předchůdce, ale bez toho, aby přišel o svůj charakter. Pořád je to neskutečná pila a je pořádně ostrá, takže se to s ní musí umět. Tento jednoválec s kapalinovým chlazením disponuje zdvihovým objemem 693cc, jeho nejvyšší výkon je 55 kW (75 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 73.5 Nm. Na papíře to nijak hrozivě nevypadá, ale tato mašina má suchou hmotnost pouhých 147 kg a charakterní jednoválec s ní prostě neuvěřitelně cvičí, což je dáno také jeho nesmírnou bezprostředností. Motor reaguje na přidání plynu naprosto okamžitě, bez jakékoliv prodlevy a je úplně jedno, že jsou otáčky nízko. Motor prostě vybuchne, zabere a letí střemhlav do nejvyšších otáček, a to je doprovázeno hezky sytým, vrčivým soundtrackem. Standardní výfuk je slušný, ale za hlasitější trubku Akrapovič se určitě vyplatí připlatit, protože se svým projevem k chuligánskému charakteru této mašiny hodí líp.

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

Jízda a ovladatelnost
Jízda na tomto stroji je opravdový zážitek, protože moc motocyklů s komunikativnějším, ostřejším a vyváženějším řízením neexistuje. Jeho hlavním domovem je cesta s co možná největším počtem zatáček a úplně nejlépe se cítí na pořádně klikatém okruhu, kde se dá potenciál této mašiny vytěžit opravdu naplno (pokud na to samozřejmě máte zkušenosti). Řídítka jsou dostatečně široká, takže kontrola nad strojem je příkladná a řízení celkově nabízí opravdu parádní odezvu, takže řidič bude vždy přesně vědět, co se dole na silnici děje. Přilnavost na kvalitním povrchu je naprosto neoddiskutovatelná a KTM 690 SMC R v tomto ohledu snad až potlačuje zákony fyziky. Samozřejmě ale není problém zadek ,,urvat“ a poslat stroj do zatáčky hezky bokem, což je něco, co tento oranžový divočák miluje a dělá s naprostou samozřejmostí. Co se týče samotného podvozku, tak ten je postavený na USD vidlici WP o průměru 48 mm vpředu a vzadu najdeme tlumič WP s vazbou Pro-Lever. Zatímco vpředu je možné nastavit útlum a předpětí, zadní tlumič je plně stavitelný, a ještě bychom měli zmínit zdvih, který je 215 mm vpředu a 240 mm vzadu. Brzdy jsou bez připomínek, disponují rychlým nástupem, mají dostatek síly a je na ně spoleh za všech okolností. Na předním kole najdeme 320 mm kotouč doplněný o čtyřpístkový radiál třmen Brembo a vzadu má své místo 240 mm kotouč s jednopístkovým třmenem.

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

Výbava
Výbava této mašiny není vůbec špatná a na spartánské supermoto toho nabízí až překvapivě hodně. Nad bezpečností bdí dvoukanálový náklonový brzdný systém ABS Bosch 9.1 MP, který jde kompletně vypnout a ve výbavě neschází ani kontrola trakce (ta je opět vypínatelná), rychlořazení nahoru i dolů a jízdní režimy Street a Sport. Systém ABS jde mimo vypnutí také přepnout do režimu Supermoto, kdy je aktivní pouze na předním kole, a to poměrně výrazně usnadní driftování. Palubní deska je jednoduchost sama a před řidičem sedí maličký, podlouhlý displej, který zobrazuje pouze nejnutnější informace. Na první pohled je palubní deska snad až archaická, nicméně svůj účel plní na jedničku a všechny údaje jsou bez jakýchkoliv problémů čitelné na první dobrou. Vcelku pohodlné a dostatečně tuhé sedlo se nachází ve výšce 890 mm a nádrž zvládne pojmout 13.5 litru paliva, takže je o 1.5 litru objemnější než u předchůdce a dojezd bude o něco málo lepší. To je ale věc, která je u supermota víceméně podružná. Hezká vyplétaná kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je bez připomínek, všechny komponenty dobře lícují a pocitově působí tento stroj pevným, odolným dojmem. Žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí, ačkoliv použitý motor je specifický a výkonnostně je hnaný skoro na maximum, takže potřebuje odpovídající péči a správný, neošizený servis. Je hlavně nutné použít správnou třídu i typ oleje a určitě bychom měli zmínit, že výrobcem nastavený servisní interval je nastavený na 10 000 km. To vypovídá o tom, jak moc se jednoválce v oblasti spolehlivosti zlepšily a jak moc KTM tomuto motoru věří. Co se týče ceny, tak ta je na našem trhu stanovena na 291 999 Kč s DPH, což je na takto jednostranně zaměřenou hračku opravdu hodně. Na druhou stranu, pokud hledáte mašinu tohoto zaměření, nic lepšího na trhu aktuálně není a v KTM to moc dobře ví, takže si vyšší cenu můžou dovolit.

KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán

Verdikt
Supermota ještě nejsou mrtvá, to ani zdaleka a tato hodně jednostranně zaměřená třída motocyklů umí nabídnout tu nejryzejší zábavu, kterou lze v jedné stopě zažít. A KTM 690 SMC R je suverénně nejlepší supermoto široko daleko. Má famózní, jednoválcový motor, precizní podvozek a dokonale vypiplanou ovladatelnost, která umí vykouzlit úsměv od ucha k uchu na každé klikatější silnici. Je to mašina určená vyloženě k vyblbnutí se a stroj, který více než cokoliv jiného potřebuje okruh nebo nějakou alpskou silnici, což je prostředí, kde z něj lze dostat opravdu maximum. Cena je vysoká, ale vzhledem k celkovým kvalitám tohoto modelu je i obhájitelná. Za zábavu se platí a tu nabízí KTM 690 SMC R v míře více než vrchovaté. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 690 SMC R: Pořádně ostrý pouliční chuligán


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.