Přeposlat Honda CBR500R: Královna zatáček

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR500R: Královna zatáček

18.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CBR500R se povedla na jedničku s hvězdičkou a ve střední třídě superbiků budete jen stěží hledat lepší stroj. Nové CBR opět naprosto bez výhrad miluje zatáčky, takže na klikaté okresce je jízda velmi zábavná a lehce přepracovaný motor je oproti původnímu dvouválci výbušnější, má silnější střed a celkově působí potentnějším dojmem.

Honda CBR500R: Královna zatáček

Motor
Kapalinou chlazený řadový dvouválec použitý v nové generaci Hondy CBR500R má sice základ v jednotce z minulého modelu, ale dočkal se nemála úprav a má třeba zcela nové časování ventilů nebo větší airbox. Výsledkem toho je trochu jiný charakter, větší ochota jít za plynem a až překvapivě schopný zátah i ve středních otáčkách. Tento dvouválec o zdvihovém objemu 471cc disponuje kapalinovým chlazením, elektronickým vstřikování paliva PGM-FI a jeho kompresní poměr je 10.7:1. Nejvyšší výkon této jednotky je 35 kW (8600 ot/min) a točivý moment dosahuje hodnoty 43 Nm při 6500 ot/min, takže výkonnostně Honda CBR500R naprosto dokonale padne do kategorie A2. Motor je opravnu velmi živý, sbírá se již z nižších otáček a ve středních už nabídne vskutku příjemný zátah. Vytáčení do nejvyšších otáček mu ale samozřejmě nijak nevadí a je možné ho točit až do 9500 ot/min. Dávkování plynu je naprosto precizní a projev motoru vcelku čitelný, přičemž nejvíc tento dvouválec začne zabírat okolo hranice 5500 ot/min, a to zvláště na druhý a třetí převodový stupeň. Pro potřebu rychlého předjetí tedy není třeba zběsile podřazovat a hnát otáčky až nahoru, stačí se pohybovat lehce nad 5000 ot/min a při nutnosti předjetí prostě a jednoduše vzít více za plyn. Míra vibrací je docela nízká a maximální rychlost tohoto stroje se pohybuje okolo 180 km/h. Převodovka je klasicky šestirychlostní a s motorem je sladěná dobře.

Honda CBR500R: Královna zatáček

Jízda a ovladatelnost
Podvozek se Hondě povedlo naladit na jedničku s hvězdičkou nová generace CBR500R nabídne naprosto dokonalou směsici příkladné stability, komfortu a až neukojitelného hladu po zatáčkách. Tohle je opravdu milovník klikatých okresek a je zkrátka nesmírně zábavného tento superbike hnát od zatáčky k zatáčce a mít pod sebou vytočený dvouválec. Je to zábavnější než na Firebladu SP, který má takřka dvě stě koní, protože zatímco CBR500R je možné hnát na hraně a královsky se u toho bavit, dostat na hranu Fireblade SP zvládne jenom opravdový, zkušený profík někde na okruhu a na okreskách se tento superbike zkrátka nudí. Reakce na změny směru jízdy jsou u CBR500R příkladné a řízení je hezky komunikativní, takže řidič bude mít o situaci pod kolem vždy dobrý přehled. Podvozek se skládá z přední teleskopické vidlice o průměru 41 mm a vzadu pak najdeme kyvné rameno ze čtvercových profilů a zavěšení Pro-link s jedním tlumičem. Zatímco přední odpružení umožňuje nastavení předpětí, vzadu jde nastavit tuhost tlumení hned v pěti stupních. Brzdná soustava je výkonná tak akorát a je na ni spoleh, ale zadní brzda by snesla trochu víc výkonu a také ostřejší nástup, který by se k tomuto motocyklu skvěle hodil. Brzdná soustava je samozřejmě kompletně kotoučová a obsahuje po jednom kotouči vpředu i vzadu. Ten přední má průměr 320 mm, zadní má 240 mm a do kotoučů se zakusuje dvoupístkový, respektive jednopístkový třmen.

Honda CBR500R: Královna zatáček

Výbava
Výbava je vesměs taková průměrná, ale nic důležitého nechybí a už v základu se může majitel těšit na dvoukanálový ABS systém, LED osvětlení vpředu i vzadu (včetně blinkrů), moderní, stavitelný podvozek a povedenou palubní desku. Ta je kompletně digitální a před řidičem tedy sedí podlouhlý, inverzní displej s jednoduchou grafikou, díky čemuž jsou všechny informace dobře čitelné za všech podmínek. Palubní deska zobrazuje opravdu hodně věcí, a kromě klasiky v podobě rychlosti a otáček ukazuje také aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu, čas, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo spotřebu. Přední ochranný štít je vyvedený ve stylu superbiku Fireblade, takže je poměrně nízký, ale ochrana před větrem je slušná i ve vyšších rychlostech. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2080 x 1145 x 755 mm, sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm. Nádrž zvládne pojmout 17.1 litru paliva a průměrná spotřeba spočítaná výrobcem dle režimu WMTC čítá 3.5 litru paliva na 100 km, takže teoretický dojezd na jedno natankování je skvělých 480 km. V reálu to samozřejmě bude míň, protože spotřeba je vyšší než na papíře (okolo 4 litrů), ale i tak je dojezd na jednu nádrž vysoce nadprůměrný. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Honda CBR500R: Královna zatáček

Kvalita a spolehlivost
U Hondy není ani v nejmenším nutné pochybovat o konstrukci či zpracování, protože všechno má tento japonský výrobce na nejvyšší možné úrovni a úroveň zpracování je vskutku příkladná. Slícování je bez výhrad, všechny komponenty sedí precizně na svém místě a ani méně kvalitní silnice konstrukci nerozhodí. Všechno v pořádku by mělo být také v oblasti spolehlivosti, protože předchozí generace platí za velmi odolný stroj a dá se tak čekat, že ta nová na tom bude stejně. Co se týče ceny, tak tato novinka na našem trhu vyjde na 169 900 Kč s DPH, což není zbytečně moc a dá se tak předpokládat, že se bude jednat o prodejní úspěch.

Honda CBR500R: Královna zatáček

Verdikt
Honda CBR500R se povedla na jedničku s hvězdičkou a ve střední třídě superbiků budete jen stěží hledat lepší stroj. Nové CBR opět naprosto bez výhrad miluje zatáčky, takže na klikaté okresce je jízda velmi zábavná a lehce přepracovaný motor je oproti původnímu dvouválci výbušnější, má silnější střed a celkově působí potentnějším dojmem. Spotřeba není nijak vysoká a podvozek se Hondě povedl vyladit takřka k dokonalosti. Jízda je za všech okolností předvídatelná, ale zároveň je zábavná a prostřednictvím řídítek bude řidič přesně vědět, co se děje na silnici. Výbava je průměrná, ale všechno nezbytné dostanete a dílenské zpracování je, jak už je ostatně u Hondy dobrým zvykem, perfektní. Potěší i rozumně nastavená cena a povedený design, který evokuje výkonnější superbike Fireblade.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR500R: Královna zatáček


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.