BMW


Přeposlat BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

15.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW C 400 GT je povedený skútr střední kategorie, který boduje hned v několika oblastech. Nabízí skvělý, dostatečně výkonný a úsporný motor, perfektně vyvážený podvozek schopný ve všech situacích, moderní výbavu a vysokou kvalitu zpracování.

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

Motor
O pohon středně velkého skútru BMW C 400 GT se stará jednoválcový motor o zdvihovém objemu 350cc, který disponuje vodním chlazením, čtyřmi ventily na válec a kompresním poměrem 11.5:1. Zmínit bychom měli i elektronické vstřikování paliva BMS-E2 a třícestný katalyzátor s uzavřenou smyčkou, přičemž motor samozřejmě plní emisní normu Euro 4. Nejvyšší výkon této jednotky je 25 kW (34 koní) při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 35 Nm při 6000 ot/min. Dynamika jízdy je naprosto bez připomínek a díky příjemnému točivému momentu se motor velmi ochotně sbírá už z nižších otáček a zrychluje opravdu s vervou i nad hranicí 100 km/h. Maximální rychlost se může vyšplhat až na takřka 140 km/h a dálničního maxima, tedy 130 km/h, skútr dosáhne velmi rychle a bez výraznějšího zadýchání. Jedná se tedy o model skvěle použitelný i na dálnici a v tomto prostředí je cestování poměrně příjemné. Pochválit musíme také sladění motoru s bezestupňovou převodovkou CVT, které je příkladné a třeba rozjezdy ze semaforů jsou příjemně plynulé a zároveň velmi rychlé. Zvukový projev tohoto jednoválce je příjemný a za zmínku určitě stojí také opravdu klidný běh bez jakýchkoliv vibrací. V tomto ohledu se jedná o jeden z nejlepších motorů mezi skútry vůbec a neznatelné vibrace mají kladný vliv jak na použitelnost zrcátek (vůbec se netřepou), tak na celkový komfort jízdy.

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

Jízda a ovladatelnost
Řada C 400 od BMW byla od počátku navrhována jako sportovní skútry střední třídy a mezi její hlavní výhody patří opravdu skvěle vyladěný podvozek a parádní jízdní vlastnosti. Nejinak je tomu i u modelu C 400 GT, který ochotně zatáčí, poslouchá na slovo a na klikatých silnicích je s ním při vyšším tempu zábava, přičemž stabilita zůstává za všech okolností příkladná. Zkratka GT značí Grand Tourer, takže je to skútr uzpůsobený i delším cestám a těch se při sedlání BMW C 400 GT opravdu bát nemusíte. Pozice za řídítky je přirozená, sedlo dostatečně pohodlné, a tak akorát tuhé, aby poskytlo dobrý komfort a zároveň aby se řidič necítil rozlámaně ani po větší porci kilometrů na jeden zátah. Ochranný štít poskytuje solidní ochranu před větrem, nicméně vyšší jedinci určitě uvítají o trochu vyšší plexi (je k dispozici za příplatek) a zamrzí i fakt, že ochranný štít není výškově stavitelný. Jinak je ale na skútru místa dostatek a cestování je příjemné jak v městském provozu, tak na okreskách, a dokonce i na dálnicích. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici o průměru 35 mm vpředu a vzadu pak najdeme dvojitou hliníkovou kyvku a dva tlumiče, u kterých je možné nastavit předpětí. Brzdy jsou výkonné naprosto dostatečně a nemají se zastavením tohoto skútru sebemenší potíže. Zatímco vpředu najdeme dva kotouče o průměru 265 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny, vzadu sedí jeden kotouč stejného průměru a jednopístkový třmen.

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

Výbava
Základní výbava tohoto skútru není vůbec špatná a za své peníze se může řidič těšit třeba na ABS systém, kontrolu trakce ASC, LED světla vpředu i vzadu, 12V zásuvku, centrální stojan, bezklíčové startování a imobilizér. Jak už ale bývá u BMW zvykem, je možné připlatit si za spoustu věcí a příplatková výbava zahrnuje věci jako horní kufry, vyšší ochranný štít, vyhřívané hefty, vyhřívané sedlo či zcela digitální palubní desku ve formě 6.5 palcového barevného displeje. Tento palubní systém umožňuje propojení s chytrým telefonem, takže i sdílení kontaktů, hudby, navigace a podobných věcí. Standardní palubní deska je taková tradičnější a není tak moderní, ale i tak je povedená a nabídne klasický analogový tachometr doplněný o monochromatický displej s jednoduchou grafikou. Tento displej zobrazuje klasické informace, jako třeba stav paliva v nádrži, spotřebu, dojezd nebo ujeté kilometry a jeho čitelnost je za všech okolností perfektní. Úložný prostor pod sedlem není zrovna dvakrát rozměrný a jedná se o jeden z hlavních nedostatků tohoto jinak skvělého skútru. Při zastavení je sice možné ho pomocí posuvného dna zvětšit, ale za jízdy to nefunguje, a pokud tedy máte v plánu nějaké delší cestování, horní kufr bude nezbytností. Schránka před koleny řidiče samozřejmě neschází, a ještě bychom měli zmínit objem nádrže, který čítá 12.8 litru.

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o BMW, takže je záhodno očekávat precizní dílenské zpracování, kvalitní materiály a dobrou dealerskou síť. Zpracování je opravdu velmi dobré, všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních silnicích. Žádné velké problémy by pak neměly nastat ani co se týče spolehlivosti. Co se týče dostupnosti, tak tento model u nás startuje na částce 207 500 Kč s DPH, nicméně stačí pár příplatků a cena velmi rychle povyskočí. Třeba za vyhřívané rukojeti a sedlo se připlácí 10 443 Kč a za 6.5 palcový barevný TFT displej dokonce 15 994 Kč.

BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování

Verdikt
BMW C 400 GT je povedený skútr střední kategorie, který boduje hned v několika oblastech. Nabízí skvělý, dostatečně výkonný a úsporný motor, perfektně vyvážený podvozek schopný ve všech situacích, moderní výbavu a vysokou kvalitu zpracování. Tento skútr se cítí dobře ve městě, na okreskách a problémy mu díky silnému motoru nedělají ani dálnice, takže je to takový ideální parťák na každý den. Cena je nastavena docela rozumně a už v základu je C 400 GT relativně slušně vybavený kousek, takže jediný výraznější nedostatek vidíme v ne zrovna dvakrát objemném úložném prostoru pod sedlem. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW C 400 GT: Kvalitní skútr zaměřený na co nejpříjemnější cestování


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.